Καλώς το καρναβάλι!

2. Προαγωγή της Μάθησης

3. Προαγωγή Τεχνών και Πολιτισμού

Ήρθε το καρναβάλι και αρχίζουν οι ετοιμασίες μας!
Για αρχή καταγράψαμε τις ιδέες μας και  σχεδιάσαμε το πρόγραμμά μας με θέμα: «Απόκριες». Προτάσεις όπως: «Να γράψουμε στον υπολογιστή αποκριάτικες λέξεις» ή να «Γράψουμε μια αποκριάτικη ιστορία», ήταν πραγματικά πρωτότυπες!

Αρχικά μιλήσαμε για τη γιορτή των αποκριών και δημιουργήσαμε μια θεματική γωνιά με φωτογραφίες από παραδοσιακά ελληνικά έθιμα, όπως τους Γενίτσαρους και τις Μπούλες, τους κουδουνοφόρους…, το καρναβάλι της Πάτρας και το κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου.
 
Την τιμητική του είχε και ο Διόνυσος, που ως θεός του κεφιού, μας οδήγησε σε τρελούς χορούς και γλέντια…

ενώ μας μύησε στο αγαπημένο του θέατρο με τις αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες…

Με αφορμή την αναφορά στο αρχαίο θέατρο
διαβάσαμε το έργο “Όρνιθες” του Αριστοφάνη
και αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα για τους αγαπημένους μας πρωταγωνιστές…

…αλλά και να μεταμορφωθούμε στους κατοίκους της Νεφελοκοκκυγίας.

Δημιουργήσαμε τη λίστα με τις «αποκριάτικες» λέξεις και τη τοποθετήσαμε στη γωνιά των υπολογιστών. Κάθε μέρα μια ομάδα παιδιών έγραφε τις λέξεις στο word, χρησιμοποιούσε τις επιλογές «αλλαγή χρώματος γραμματοσειράς» και «χρώμα επισήμανσης κειμένου» και τις αποθηκεύαμε σε φακέλους με τα ονόματα των παιδιών. 

Διαβάζοντας την ιστορία του Αρλεκίνου,
διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να μεταμορφωθούμε,
χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουμε λεφτά,
ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με παιχνίδια χρονικής ακολουθίας εμπνευσμένα από την ιστορία.

Τα παιδιά πρότειναν να φτιάξουμε χαρταετούς και να στολίσουμε την τάξη, κάτι που ανέλαβαν οι ίδιοι. Σχεδίασαν ρόμβους σε χαρτόνια, τους έκοψαν και τους στόλισαν όπως ήθελαν, χρωματίζοντάς τους με πινέλα ή με την τεχνική του κολάζ.
 

Ως αποκριάτικη ιστορία διαβάσαμε το «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» που έψαχνε να δει τι θα κάνει όταν μεγαλώσει. Εκείνο αποφάσισε να γίνει… χαρταετός, όμως τα παιδιά αποφάσισαν πως θέλουν να γίνουν: «αστυνομικοί», «γιατροί», «δασκάλες», «πυροσβέστες», «τροχονόμοι»… Μάλιστα, συγκρίναμε τις ιδέες που είχαν τα παιδιά με το τι είχαν δηλώσει στις ταυτότητές τους πριν λίγους μήνες και διαπιστώσαμε πως κάποιοι είχαν αλλάξει γνώμη. Στη συνέχεια, φτιάξαμε πολλούς μικρούς χαρταετούς με τα επαγγέλματά μας και τους κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρταετό που στόλισε τα παράθυρα της τάξης.
 

Κι επειδή απόκριες σημαίνει μάσκες.. συζητήσαμε για τις μάσκες. «Πότε φοράμε μάσκες;», «για ποιο λόγο τις φοράμε πέρα από τις απόκριες;», «πώς είναι οι μάσκες σε διάφορους πολιτισμούς». Μετά παίξαμε θεατρικό παιχνίδι, επιλέγοντας ο καθένας τη φανταστική του μάσκα και κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις, υπό το άκουσμα μουσικής. Ζώα, σούπερ ήρωες, πυροσβέστες, δύτες γέμισαν την τάξη και όλοι μαζί κάναμε το τέλειο καρναβάλι. Φυσικά, φτιάξαμε και μάσκες, επιλέγοντας ο καθένας τη δική του από το ίντερνετ.
  

Φυσικά μέσα στο κλίμα της αποκριάς δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε να μεταμορφώσουμε και την τάξη μας!!!


Οι μικροί καλλιτέχνες έκοψαν, έβαψαν και ζωγράφισαν με προσοχή την ταμπέλα μας,

και δημιούργησαν έναν χαρούμενο κλόουν για να στολίσουν την τάξη μας!!!

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!