Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Μέσα Επικοινωνίας

2. Προαγωγή της Μάθησης

6.Διαχείριση Νερού & Απορριμμάτων

7. Προαγωγή της Υγείας

Οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο είχαν φτιάξει τον δικό τους ραδιοφωνικό σταθμό και η φράση “Εδώ Πολυτεχνείο” δεν σταμάτησε να ηχεί στην τάξη μας, ακόμη και μετά το πέρας των σχετικών με την 17 Νοέμβρη δράσεων…
ιδανική αφορμή για την ενασχόλησή μας με την επόμενη θεματική ενότητα
τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Μέσα Επικοινωνίας!!!

Αρχικά μιλήσαμε για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που είναι γνωστά σε όλους μας και φυσικά την τηλεόραση,
που δυστυχώς ή ευτυχώς βρίσκεται στην ζωή μας.
Αναφερθήκαμε στον χρόνο που καταναλώνουμε μπροστά στην οθόνη, τις αγαπημένες μας εκπομπές και τι είναι κατάλληλο και τι ακατάλληλο να παρακολουθούμε.

Το βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση “Ένα πουλί… στην πρίζα”,
μας βοήθησε να εντοπίσουμε κάποια από τα αρνητικά της οθόνης, όταν περνάμε όλη την ημέρα μας μπροστά της…

…αλλά παρόλα αυτά με χαρά ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εκπομπή
και μιλήσαμε στους φίλους μας για αυτή.

Στην συνέχεια θέσαμε τους κανόνες για την υιοθέτηση σωστών συμπεριφορών μπροστά από την τηλεόραση και τους καταγράψαμε…

… ενώ από την θεματική αυτή δεν θα μπορούσε να λείπει η κατασκευή της δικής μας τηλεόρασης
από ένα άχρηστο κουτί
και η δημιουργία των δικών μας εκπομπών.

Σειρά είχε το ραδιόφωνο και η δημιουργία του δικού μας ραδιοφωνικού σποτ.
Αποφασίσαμε το θέμα, μαγνητοφωνήσαμε αυτά που θέλαμε να πούμε και με ενθουσιασμό ακούσαμε το μήνυμά μας και το παρουσιάσαμε στους γονείς μας.
Προσεχώς το μήνυμά μας θα συμμετάσχει στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018” με θέμα “Δημιουργώντας για την Πολιτιστική μας Κληρονομιά”.

Ψάχνοντας το παρελθόν και προσπαθώντας να ανακαλύψουμε πώς οι άνθρωποι επικοινωνούσαν πριν την ανάπτυξη της τεχνολογίας, ανακαλύψαμε την αλληλογραφία, η οποία προκάλεσε το ενδιαφέρον μας.
Παρατηρήσαμε όλα τα σχετικά “σύνεργα” και ενθουσιαστήκαμε με την ποικιλία των γραμματοσήμων…

… και αξιοποιήσαμε τις νέες γνώσεις μας στέλνοντας ένα γράμμα γνωριμίας στο 1 Νηπιαγωγείο Μαραθώνα
μαζί με τις ευχές μας για τις γιορτές!!!

Σειρά είχε το τηλέφωνο και η ιστορία του. Με την βοήθεια του Υπολογιστή συλλέξαμε όλες τις πληροφορίες για το πρώτο τηλέφωνο και τον Alexander Bell,

και παρατηρήσαμε τις διαφορές των συσκευών με το πέρασμα του χρόνου.
Παίξαμε το αγαπημένο “Χαλασμένο τηλέφωνο”,

κατασκευάσαμε την δική μας συσκευή με ποτηράκια και σπάγκο

αλλά και μάθαμε για την χρησιμότητα των δορυφόρων στην επικοινωνία.

Από τις κατασκευές μας δεν θα μπορούσε να λείπει το δικό μας κινητό τηλέφωνο,
το οποίο κατασκευάστηκε από άχρηστα υλικά και χρησιμοποιείται από τότε στα παιχνίδια μας.

Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού για το τηλέφωνο,
μελετήσαμε και ανακαλύψαμε τα τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης
και φυσικά σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται το καθένα.

Το βιβλίο “Με μόνο φίλο τον υπολογιστή” μας έδωσε την αφορμή να κατανοήσουμε τον σωστό τρόπο χρήσης του υπολογιστή, να μιλήσουμε για τον χρόνο που πρέπει να περνάμε παίζοντας παιχνίδια,
αλλά και για την χρηστική αξία του διαδικτύου και για τους κινδύνους που εμπεριέχονται σε αυτό.

Με εφόδια τις νέες μας γνώσεις είμαστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε και την γωνιά των υπολογιστών στην τάξη μας.

Τέλος αξιολογώντας τις νέες μας γνώσεις
κληθήκαμε να αναγνωρίσουμε τα Μέσα Επικοινωνίας
και να τα ταξινομήσουμε σε χρονολογική σειρά, από το παλαιότερο στο πιο σύγχρονο.