Feed
Άρθρα
Σχόλια

ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΓΙΟΡΤΩΝ

      Οι λέξεις πολιτισμός και παιδεία είναι στενά δεμένες μεταξύ τους. Η μία προϋποθέτει την άλλη, η μία οδηγεί στην άλλη. Τι συμβαίνει όμως όταν και οι δύο πρέπει να δεθούν με την εκπαίδευση;

Η οργάνωση μιας σχολικής εορτής ή γενικότερα πολιτιστικής δραστηριότητας, είναι διδασκαλία με έναν διαφορετικό τρόπο, αλλά και με μεγάλη παιδαγωγική σημασία.

giortes

 

Σκίτσο καμωμένο από μαθητές μετά το πέρας της εκδήλωσης

 

Κάθε χρόνο σε όλη την Ελλάδα γίνονται σε όλα τα σχολεία σχολικές γιορτές στις οποίες παρουσιάζονται διάφορες πολιτιστικές και πνευματικές δραστηριότητες των μαθητών.

Οι δραστηριότητες αυτές αποσκοπούν στη δημιουργική έκφραση των μαθητών , στην αισθητική καλλιέργεια , στην πνευματική ανάπτυξη  και στην ευαισθητοποίησή τους  σε θέματα που αφορούν το στενότερο και ευρύτερο περιβάλλον τους.

Η σημασία των εκδηλώσεων και των προεργασιών που γίνονται είναι πολύ μεγάλη επειδή προκαλούν ποικίλες κοινωνικές και παιδαγωγικές  επιδράσεις στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών.

Ειδικότερα οι σχολικές γιορτές και η διαδικασία της προετοιμασίας τους :

  • Συντελούν στην κοινωνική συσπείρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων(εκπαιδευτικοί, μαθητές και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων)
  • Διευκολύνουν την ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών, την επικοινωνία και τη συμμετοχή τους σε ομαδικές δράσεις προωθώντας το πνεύμα συνεργασίας με άλλα άτομα.
  • Προσφέρουν ισχυρά κίνητρα στους μαθητές για τη συμμετοχή τους σε θεατρικές , χορευτικές και άλλες παραστάσεις καθώς και σε αθλητικές ή πολιτιστικές δραστηριότητες και πολιτιστικές παρεμβάσεις  με στόχο να μεταδοθούν και να διατηρηθούν οι παραδοσιακές μορφές ψυχαγωγίας και να ενδυναμωθούν οι παραδοσιακές αξίες
  • Συμβάλλουν στην απόκτηση πολιτιστικής παιδείας και καλλιέργειας των μαθητών .Η ενασχόληση και η μύηση των μαθητών σε ένα δημιουργικό τρόπο ζωής συμβάλλει στη βελτίωση της φυσικής και πνευματικής τους κατάστασης προκειμένου να δημιουργήσουν ακέραιους χαρακτήρες.
  • Βοηθούν τους μαθητές να αξιοποιήσουν τον ελεύθερό τους χρόνο δημιουργικά μέσα από το χορό , το θέατρο, τη μουσική , τη λογοτεχνία, την παράδοση κ.ά.
  • Επιτυγχάνεται η ευαισθητοποίηση και η καλλιέργεια των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και ικανοτήτων ανάλογα με τις κλίσεις και το ταλέντο τους.

giortes2

Γυμναστικές επιδείξεις στη Φτελιά Αιτωλοακαρνανίας 1969

Οι σχολικές πολιτιστικές δραστηριότητες διδάσκουν και όλο το σχολείο  καλείται να συμμετέχει. Οι ρόλοι πρέπει να μοιράζονται.

Ας μην ξεχνάμε τα λόγια της Γλυκατζή –Αρβελέρ « η μόνη μοιρασιά που κάνει πλουσιότερους αυτούς που μοιράζονται , είναι η μοιρασιά των πολιτισμικών αγαθών. Κι όσο πιο πολλοί  και διαφορετικοί είναι αυτοί που μοιράζονται τις εμπειρίες τους  τόσο πιο πλούσιος γίνεται ο καθένας τους». Άλλωστε η συνεργασία όλων  και το άνοιγμα νέων οριζόντων μέσα από αυτή είναι εκπαιδευτικό και πολιτισμικό αίτημα.

Μπορούμε να υπερασπιστούμε τον πολιτισμό μας , την ανθρωπιά μας με συνεχή εγρήγορση προτείνοντας και προτάσσοντας τον πολιτισμό μας.

Το σχολείο με τις διάφορες πολιτιστικές του δραστηριότητες έχει πολλά να προσφέρει σε αυτόν τον τομέα και ο ρόλος του έλληνα δάσκαλου είναι ιδιαίτερα σημαντικός.

Για όλους αυτούς τους λόγους αξίζουν συγχαρητήρια και υποστήριξη όλοι οι δάσκαλοι, οι μαθητές και οι γονείς  που αναδημιουργούν και αναπλάθουν τον ελληνικό χαρακτήρα στην ψυχαγωγία των μαθητών και θέτουν γερές βάσεις της παραπέρα ανάπτυξης του σύγχρονου και παραδοσιακού πολιτισμού.

 

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΥΔΟΚΙΑ ΒΛΑΧΟΥ

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων