εσωτερικός κανονισμός

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

Εισαγωγή

Το νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου τα νήπια, περνούν πολλές ώρες καθημερινά. Μαθαίνουν, παίζουν, χαίρονται, δημιουργούν, συνεργάζονται.

Η σχολική ζωή καλό είναι να ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι βοηθούν την

εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης, σύμφωνα με την Υ.Α. 109697/ΓΔ4/24-09-2024 (ΦΕΚ 5387 τ. Β’/26.09.2024.

 

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται  ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί, σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Εσωτερικός κανονισμός  του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του  σχολείου.

 

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από́ εισήγηση της  Προϊστάμενης της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (αν υπάρχει). Ο Παρών κανονισμός κοινοποιήθηκε σε εκπρόσωπο του οικείου Δήμου, με αρ. εξ. πρωτοκόλλου 123/14-11-1014 από τον οποίο λάβαμε καμία απάντηση. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εγκρίνεται από  την Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και τον/τη Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού.

Η ακριβής τήρηση του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια.

.

 

 

Γενικές αρχές / στοιχεία

 

Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, είναι να βοηθήσει τα

παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.  Το Νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αισθητικής».

Επιπλέον, το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει τον σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και τον σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία.

 

Το 33o Νηπιαγωγείο Αθηνών αποτελείται από δυο τμήματα πρωινά , ένα απογευματινό (προαιρετικό ολοήμερο) . Υπηρετούν σ’ αυτό για το τρέχον σχ. Έτος 2024-25,τρείς εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας και ένας παράλληλης στήριξης.

 

  1. Σχολικό έτος

Έναρξη / λήξη μαθημάτων

Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 14 Σεπτεμβρίου και

λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια.

Οι ημέρες που το Νηπιαγωγείο δε θα λειτουργεί, καθώς και οι τυχόν, διαφοροποιήσεις στο

καθημερινό ωράριο λειτουργίας του, θα σας γνωστοποιούνται έγκαιρα από τη Διεύθυνση, με σχετικό ενημερωτικό σημείωμα.

Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

Το Νηπιαγωγείο μας λειτουργεί ως δημόσιο νηπιαγωγείο τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας και ακολουθεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου

Νηπιαγωγείου που συντάσσεται με βάση τ ι ς κ ε ί μ ε ν ε ς δ ι α τ ά ξ ε ι ς .

Ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει:

α) το Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα, που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/τριες (νήπια και προνήπια), αφορά και τα δύο τμήματα και διαρκεί από τις 8:15π.μ. μέχρι τις 13:00π.μ. β) το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα που διαρκεί από τις 13:00π.μ. μέχρι τις 16:00.π.μ. Στο πλαίσιο του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας τμήματος πρόωρης υποδοχής από 7:45 μέχρι 8:30.

Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται ως εξής:

 

α) Για τους μαθητές του Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος

 

8.15π.μ. έως τις 8.30π.μ.

β) Για τους μαθητές του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος

 

8.15π.μ. έως τις 8.30π.μ.

Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

Σε περίπτωση που για σοβαρό λόγο θα υπάρξει καθυστέρηση στην ώρα προσέλευσης ενός μαθητή, οφείλουν οι γονείς του να ενημερώσουν εγκαίρως τη διεύθυνση, για να μη

διαταράσσεται το πρόγραμμα δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Όπως και στην περίπτωση που, για έκτακτο λόγο, χρειαστεί να επισκεφθείτε το Νηπιαγωγείο τις ώρες λειτουργίας του. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται μέσα στον χώρο του Νηπιαγωγείου  παραδίδουν τα παιδιά στην πόρτα του νηπιαγωγείου.

 

Τόσο η αυλόπορτα, όσο και η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνονται στις 8:30 π.μ. και παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να

διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών. Ανοίγουν μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στη 13.00μ.μ., ώρα αποχώρησης των πρωινών τμημάτων και στις 4.00 μ.μ. ώρα αποχώρησης των ολοήμερων τμημάτων.

 

Η αποχώρηση από το νηπιαγωγείο γίνεται ως εξής:

13:00μ.μ

 

α) Για τους μαθητές του Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος

 

16.00μ.μ.

β) Για τους μαθητές του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος

 

Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στους αναγραφόμενους ενήλικες στην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους.

Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν

παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα,  αφού υπογραφεί σχετική υπεύθυνη

δήλωση.

 

Φοίτηση

Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν δυο ηλικίες νηπίων.

Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία τις 31 Δεκεμβρίου του έτους έγγραφης συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.

Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους έγγραφης συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι διετής και      εγγράφονται σ’ αυτό νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής

ηλικία τεσσάρων (4) ετών.

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική.

Κάθε εγγραφή νηπίου που δεν έχει τη νόμιμη ηλικία θεωρείται άκυρη.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.

Για να εγγραφούν πλέον τα παιδιά στην Α’ Δημοτικού χρειάζεται βεβαίωση φοίτησης, που δίνεται από το νηπιαγωγείο μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς, επομένως η ανελλιπής

φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.

Νήπια, τα οποία για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους καθώς και για λόγους υγείας που πιστοποιούνται με βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή κρατικού θεραπευτηρίου δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την Α’ τάξη του δημοτικού, παραμένουν για μια ακόμη χρονιά στο νηπιαγωγείο, ύστερα από δήλωση του γονέα. Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα έτος γίνεται ακόμη όταν διαπιστώνεται από ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή την Σύμβουλο εκπαίδευσης προσχολικής αγωγής ότι το νήπιο παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να

παρακολουθήσει τα μαθήματα της Α’ τάξης του δημοτικού και εφόσον οι γονείς το επιθυμούν.

 

Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του myschool , για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της. Αν το παιδί είναι άρρωστο, προτείνετε να φέρετε ιατρική βεβαίωση στην περίπτωση μεταδοτικής ασθένειας. Αν το παιδί σας

υποβάλλεται σε κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε

φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό. Θα σας δίδονται και συγκεκριμένα έντυπα για το φάκελο του παιδιού σας , τα οποία θα κληθείτε να συμπληρώσετε. Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. Παρέχονται όμως οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού  και το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού).

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

.

 

 

Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ο μαθητής αποκτά

ικανότητες και δεξιότητες για την επίτευξη των στόχων της αγωγής του. Το Νηπιαγωγείο είναι η βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά, να κοινωνικοποιηθεί, να γελάσει και να μάθει παίζοντας γιατί το παιχνίδι γίνεται μέσο μάθησης και κυρίως να μάθει πως να μαθαίνει. Να κάνει λάθη χωρίς να φοβάται και να μαθαίνει απ’

αυτά.

 

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά έχουν συγκεκριμένη ώρα για φαγητό και ξεκούραση, αλλά και συγκεκριμένες ώρες κατά τις οποίες δουλεύονται ομαδικά και ατομικά σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Τα παιδιά θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν τον έλεγχο της δικής τους συμπεριφοράς με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των νηπιαγωγών.

 

Για να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας οι μαθητές έχουν καθήκον να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα,

 

  • Οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και τους συμμαθητές τους.
  • Να υπάρχει θετικό κλίμα με ευχάριστη διάθεση καθώς και να αποφεύγονται οι βίαιες ενέργειες ή παρεκκλίνουσες πράξεις.
  • Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τον σχολικό χώρο. Ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των νηπίων.
  • Να υπάρχει σεβασμός των προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών τους. Σε

καμιά περίπτωση δεν επιτρέπονται είδη αξίας και παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των μαθητών.

Η προσοχή και η αυστηρή τήρηση των οδηγιών τού Σχολείου επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας των μαθητών μας.

 

 

 

 

  1. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

Επισημαίνεται ότι η διατάραξη λειτουργίας των χώρων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διώκεται ποινικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του Ν. 5090/2024.

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)).  Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτό.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

  • Η άμεση ανταπόδοση βίαιης σωματικής πράξης (χτύπημα, σπρώξιμο, κλωτσιά…) από συμμαθητή/τρια, δεν ενδείκνυται ούτε προτείνεται από κανέναν διεθνώς στην

παιδαγωγική πρακτική, γιατί όχι μόνο δεν επιλύει με αποτελεσματικό τρόπο δυσλειτουργίες στις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά παρατείνει τις συγκρούσεις και γεννά επιπρόσθετο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού (σωματικού & ψυχικού), ιδιαίτερα για τα παιδιά που δεν είναι εξοικειωμένα στη διαχείριση συγκρούσεων και σωματικής εμπλοκής.

Η ανταπόδοση διαιωνίζει και πολλαπλασιάζει την παρουσία της εξωσχολικής βίας σε κάθε της μορφή, επιδεινώνει το κλίμα της σχολικής ζωής, γίνεται αρνητικό παράδειγμα για το σύνολο των μαθητών/τριών και τα οφέλη, που ίσως θεωρούν κάποιοι ότι αποφέρει στα ‘θύματα’, είναι συνήθως προσωρινά.

  • Επίσης εξαιτίας της συνεχούς «απρόσεκτης» παιδικής κινητικότητας συμβαίνουν πολλά ακούσια αγγίγματα, ωθήσεις ή χτυπήματα που προκαλούν μέχρι και συρράξεις πολλών παιδιών. Πρέπει να δοθεί στο σπίτι και στο σχολείο μεγάλη βαρύτητα στην

άμεση έκφραση «θερμής» συγγνώμης στις πιθανές ακούσιες σωματικές επαφές.

  • Η άμεση ενασχόληση των εκπαιδευτικών με τα επεισόδια σύγκρουσης είναι

αυτονόητη. Σ’ αυτή τη διαχείριση των συγκρούσεων προτεραιότητα έχει το αίσθημα δικαίου του παιδιού που υπέστη βία και η απαλοιφή της ψυχικής έντασης γενικότερα μεταξύ των εμπλεκομένων.

  • Αυτό που σίγουρα φέρνει κοντύτερα τα παιδιά και απομακρύνει την επιθετική

διάθεση, είναι οι δραστηριότητες βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων, ανάπτυξης της ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας, όπως επίσης και τα παιχνίδια χωρίς νικητές.

ΒΗΜΑΤΑ ΔΡΑΣΗΣ

Προώθηση προγραμμάτων πρόληψης ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό με αξιοποίηση ταυτόχρονα, του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, των κάθε είδους διαθετικών δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας.

Οργάνωση συναντήσεων, εκδηλώσεων και επιμορφώσεων με στόχο την ενημέρωση, την

ευαισθητοποίησης, την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων σχετικά με θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Η 6η Μαρτίου που έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο, αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς της σχολικής μας μονάδας να ανταλλάξουν σκέψεις , πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και σχέσεις

Αξιοποίηση συνεργασιών με τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υ.ΠΑΙ.ΘΑ και με φορείς οι οποίοι έχουν συνάψει μαζί τους συνεργασία .

Σε περίπτωση που παρατηρηθούν φαινόμενα βίας, παρενόχλησης ή σχολικού εκφοβισμού οι εκπαιδευτικοί προβαίνουν σε σχολική διαμεσολάβηση και οδηγούν τους εμπλεκόμενος σε επίλυση του προβλήματος.

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις- Δραστηριότητες

Το σχολείο συμμετέχει σε εκδηλώσεις- δραστηριότητες και καινοτόμα σχολικά προγράμματα, που είναι καθορισμένα και προβλεπόμενα με όσα περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο

Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας  Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 

Το πρόγραμμα εκδηλώσεων- δραστηριοτήτων και καινοτόμων σχολικών προγραμμάτων, προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους, με θρησκευτικές και επετειακές εκδηλώσεις, στις οποίες η συμμετοχή των

μαθητών- τριών είναι προαιρετική και με αντίστοιχες εκδηλώσεις- δραστηριότητες στον χώρο του σχολείου. Κατά την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων- δραστηριοτήτων τηρείται το

ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο. Σε περίπτωση εκδηλώσεων- δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται,   εκτός του σχολείου και απαιτούν μετακίνηση των μαθητών από το σχολείο υπάρχει πάντα έγκαιρη ενημέρωση προς τους γονείς και γραπτή έγκρισή τους.

Οι μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις εξόδους από το σχολείο, παραμένουν στην οικία τους μετά από έγκαιρη ενημέρωση των γονέων τους. Επίσης οι γονείς είναι ενήμεροι και δίνουν γραπτή έγκριση και για τις εντος εκδηλώσεις του σχολείου.

 

Οι εκδηλώσεις- δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα

οργανώνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής μας, με στόχο την παροχή ποιοτικής και άρτιας εκπαίδευσης. Οι εκδηλώσεις- δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα έχουν διεπιστημονικό/ διαθεματικό και βιωματικό χαρακτήρα, ενθαρρύνουν τη διερεύνηση και απορρέουν από τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη του/ της Σχολικού συμβούλου ή των Υπευθύνων Εκπαιδευτικών

 

Προγραμμάτων. Αποσκοπούν στη σύνδεση της σχολικής και κοινωνικής ζωής, στον εμπλουτισμό του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, στην ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, στην απόκτηση δεξιοτήτων πρακτικής ζωής, στην αισθητική καλλιέργεια, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στη συνεργατικότητα, στην ανάπτυξη της αυτονομίας και της υπευθυνότητας και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/ τριών σε κοινωνικά θέματα.

 

Ονομαστικές εορτές – γενέθλια

Κατά τις ονομαστικές γιορτές και τις ημέρες των γενεθλίων των νηπίων, μπορούν τα ίδια να κεράσουν ατομικά γλυκά στα παιδιά, στο τέλος των σχολικών δραστηριοτήτων κατά την αποχώρηση των παιδιών, για να έχουν τον έλεγχο οι γονείς σε περίπτωση τυχόν αλλεργίας.

Χρήση εικόνων και βίντεο από σχολικές δραστηριότητες

Δεν επιτρέπεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο στο διαδίκτυο από διάφορες εκδηλώσεις του σχολείου. Εικόνες από σχολικές

δραστηριότητες των παιδιών που θα αναρτηθούν από τους εκπαιδευτικούς σε εγκεκριμένους εκπαιδευτικούς ιστότοπους και στον ιστότοπο του σχολείου, θα έχουν υποστεί επεξεργασία και θα γίνονται μόνο μετά την ενυπόγραφη έγκριση των γονέων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των νηπίων.

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Στο σχολείο, τέλος, λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη. Μέλη της βιβλιοθήκης είναι όλοι οι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο. Κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να δανειστεί ένα βιβλίο τη φορά για μία εβδομάδα. Η ημέρα δανεισμού καθώς και η ημέρα επιστροφής του

βιβλίου ορίζεται από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό. Τα βιβλία θα πρέπει να διατηρούνται και να επιστρέφονται στην ίδια κατάσταση.

 

Τα νηπιαγωγεία δε λειτουργούν:

  1. Τα Σάββατα και τις Κυριακές
  2. Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)
  3. Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου, σε όλα τα νηπιαγωγεία, μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
  4. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).
  5. Την Καθαρή Δευτέρα
  6. Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)
  7. Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),
  8. Την 1η Μαΐου
  9. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος
  10. Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)
  11. Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν, επίσης, κλειστά, όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Σχολικής Συμβούλου και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές).

Στις Εθνικές γιορτές, αλλά και στις θρησκευτικές, μετά τη λήξη της γιορτής αποχωρούν τα παιδιά και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

 

  1. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου και Γονέων και Κηδεμόνων

 

Το σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με την οικογένεια των μαθητών, διότι η προσπάθεια του σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των γονέων και της οικογένειας.

 

Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών στηρίζεται στον αμοιβαίο

σεβασμό και τη σοβαρότητα που θα πρέπει να επιδεικνύεται εκατέρωθεν απέναντι στο χώρο του σχολείου και το λειτούργημα που επιτελείται σε αυτόν.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και οφείλουν να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά του παιδιού τους σε τακτά χρονικά διαστήματα εκτός διδακτικού ωραρίου αλλά εντός εργασιακού ωραρίου εκπαιδευτικού.

 

Επιπλέον, θα πρέπει να ενημερώνονται για τυχόν ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου ή στην σχετική ιστοσελίδα ή επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως επίσης και ανακοινώσεις που μεταφέρονται από τους μαθητές.

 

Σε περίπτωση διεζευγμένων γονέων θα πρέπει το σχολείο να ενημερώνεται άμεσα σχετικά με το ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια του παιδιού. . Επίσης το ωφέλιμο για το παιδί είναι να ενημερώνονται οι διαζευγμένοι γονείς για την πρόοδό του παιδιού τους ταυτόχρονα από την εκπαιδευτικό εκτός και αν υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που αυτό το

απαγορεύουν.

 

Επίσης, θα πρέπει να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης είτε στον/στην Προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας οποιαδήποτε ιδιαιτερότητα ή αλλαγή στη ζωή του παιδιού (απώλεια, διαζύγιο γέννηση νέου παιδιού, ασθένεια στο οικογενειακό

περιβάλλον κτλ) προκειμένου ο/η εκπαιδευτικός να επιληφθεί των ιδιαίτερων συνθηκών και να τις λάβει υπόψη στο παιδαγωγικό του/της έργο.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών παρακαλούνται να προσκομίζουν στο σχολείο τυχόν

διαγνώσεις από ιατροπαιδαγωγικούς φορείς, ΚΕΔΑΣΥ, Δημόσια νοσοκομεία και ιδιωτικά κέντρα προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται και να προσαρμόζουν το

παιδαγωγικό τους έργο ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών τους.

 

Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή για μεγάλο χρονικό διάστημα και για οποιοδήποτε λόγο θα πρέπει το σχολείο να ενημερώνεται έγκαιρα και να προσκομίζονται από την οικογένεια τα κατάλληλα δικαιολογητικά. Για αυτό και για οποιοδήποτε άλλο λόγο οι γονείς/ κηδεμόνες

προσκομίζουν τα τηλέφωνα της οικογένειας ή ενημερώνουν για οποιαδήποτε σχετική αλλαγή. Σε περίπτωση που κάποιο παιδί νιώσει αδιαθεσία ο/η εκπαιδευτικός ή ο/η προϊστάμενος/η ενημερώνει άμεσα τους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να προσέλθουν και να το παραλάβουν. Θα πρέπει ακόμα να προσκομίζουν οποιοδήποτε επίσημο έγγραφο τους ζητηθεί από το σχολείο ( π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.)

Συν τοις άλλοις, οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν κατά το δυνατόν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στην εύρυθμη λειτουργία τους. Στην περίπτωση που υπάρχει κάποιος προβληματισμός, επισήμανση ή παράπονο εκ μέρους των γονέων είτε για το σχολείο, είτε για εκπαιδευτικό ή μαθητή θα πρέπει να συζητείται με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης ή / και τον/την προϊστάμενο/η του σχολείου, προκειμένου να επιλυθεί στη βάση του διαλόγου. Σε κάθε περίπτωση κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στον χώρο του σχολείου.

Σε περίπτωση που υπάρχει κάτι που δυσαρεστεί, προβληματίζει ή ενοχλεί τους γονείς σε     σχολικό επίπεδο, θα πρέπει να το συζητούν με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και την

Προϊσταμένη.

 

 

  1. Ποιότητα σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/ στις μαθητές/ τριες σε ο, τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/της μαθητή/τριας.

Φθορές, ζημίες και κακή́ χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημοσίας περιουσίας.

Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του Ν. 5056/2023.

 

 

Επικοινωνία με το σχολείο –Σχολικός Ιστότοπος

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί ιστολόγιο https//blogs.sch.gr/33nipiagogio

 

Υπεύθυνοι για τη διαχείριση του παραπάνω ιστότοπου είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, που μεριμνούν για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Π.Σ.Δ.

 

Το σχολείο διατηρεί συχνή επικοινωνία με τους γονείς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας my shool και με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: mail@33nip-athin.att.sch.gr.

Ο παραπάνω Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύσει για την φετινή σχολική χρονιά και θα επικαιροποιείται στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Πρόσφατα σχόλια

    Kατηγορίες

    Translate

    33ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

    Το νηπιαγωγείο μας βρίσκεται στην περιοχή των Αμπελοκήπων στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού στην οδό Τιμολέοντος Φιλήμονος 19. Συστεγάζεται με το 16ο Δημοτικό σχολείο Αθηνών.

    Είναι διθέσιο νηπιαγωγείο και λειτουργεί 2 πρωινά και 1 ολοήμερο τμήμα.

    Οι υποδομές του είναι καλές αν και ιστορικά είναι το παλαιότερο σχολείο της περιοχής. Χτίστηκε για τις ανάγκες των προσφύγων του 1922 και λειτουργεί ως σήμερα.

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

    Πρόσφατα σχόλια

      20221011 113957

      ο κήπος με τις 11 γάτες



      Άνοιγμα μενού
      Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
      Αντίθεση
      Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων