Την Τετάρτη, 14/03/2024 τιμήσαμε τη Διεθνή Ημέρα Μαθηματικών «Ημέρα του π» διοργανώνοντας δύο δράσεις στο σχολείο μας.
1. Η δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη» που πραγματοποιήθηκε, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.
Μαθητές της Β΄ Λυκείου χωρίστηκαν σε ομάδες και με το φως του ήλιου και τις σκιές, έκαναν μετρήσεις, υπολόγισαν το γεωγραφικό πλάτος του σχολείου μας και στη συνέχεια την περιφέρεια της γης και την ακτίνας της. Χρησιμοποίησαν φύλλο εργασίας με οδηγίες.
Από τα αποτελέσματα, διαπιστώσαμε ότι οι μαθητές μας έφτασαν πολύ κοντά στην πραγματική τιμή της περιφέρειας και της ακτίνας της Γης με κάποιες μικρές αποκλίσεις. Με αυτή τη βιωματική και συνεργατική δράση, αναδείχθηκε το πείραμα ως αναπόσπαστο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
2. Η δράση με τίτλο: «Κατασκευή χαρταετού – κανονικού εξαγώνου» έδωσε την ευκαιρία σε ομάδες μαθητών της Α΄ και Β΄ Λυκείου συνεργατικά να σχεδιάσουν κανονικό εξάγωνο, να υπολογίσουν τις πλευρές και τις γωνίες του, να κατασκευάσουν με το σχήμα του, σύμφωνα με τις ιδιότητες- οδηγίες, χαρταετό με διάφορα υλικά και να δοκιμάσουν την κατασκευή του.
Μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου αναζήτησαν πληροφορίες από το διαδίκτυο σχετικά με την παράδοση, τα μαθηματικά και την φυσική για την κατασκευή του χαρταετού και έγινε μια πρώτη προσπάθεια να πλησιάσουμε το θέμα “χαρταετός” με ένα διεπιστημονικό τρόπο.
Οι μαθητές χάρηκαν πολύ με τις δράσεις αυτές και ανέφεραν πως τους άρεσε, ιδιαίτερα «Το Πείραμα του Ερατοσθένη» για την απλότητα του, θαύμασαν την ιδέα του, που οδηγεί στην τεκμηριωμένη γνώση, προβάλλει την αξία των Μαθηματικών στην κατανόηση του κόσμου και καλλιεργεί θετική στάση στις θετικές επιστήμες.