Ξαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω-Μειώνω

Αφορμή για το πρόγραμμα «ξαναχρησιμοποιώ-ανακυκλώνω-μειώνω» ήταν μια… εκκρεμότητα που είχαμε από την προηγούμενη σχολική χρονιά: ο κάδος ανακύκλωσης για μπαταρίες που δεν είχαμε προλάβει να παραγγείλουμε το 2012-2013. Κάποια παιδιά το θυμήθηκαν όταν είδαν την εκπαιδευτικό να βάζει καινούριες μπαταρίες στη φωτογραφική μηχανή και αμέσως έθεσαν το ερώτημα «και τώρα αυτές που θα τις πετάξεις; Δεν θα πάρουμε τον κάδο για μπαταρίες που είχαμε πει;». Ταυτόχρονα προέκυψε η ανάγκη να ενημερωθούν και τα καινούρια παιδιά. Έτσι ασχοληθήκαμε με το θέμα της ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης  και μείωσης των απορριμμάτων.

Διαβάσαμε παραμύθια, αναζητήσαμε πληροφορίες σε έντυπο υλικό και στο διαδίκτυο μέσα από σχετικά βίντεο που είδαμε, παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια (και μέσα από αυτά προσεγγίσαμε γράμματα του αλφάβητου, τον ενικό-πληθυντικό, τα υποκοριστικά, τις σύνθετες λέξεις). Επίσης παίξαμε παιχνίδια ρόλων (εργάτες στο εργοστάσιο της ανακύκλωσης) όπου γνωρίσαμε σύμβολα, κάναμε ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις υλικών (ποια ανακυκλώνονται, ποια όχι και τις κατηγορίες όσων ανακυκλώνονται), συγκρίσεις μεγεθών κ.ά., παίξαμε κουκλοθέατρο, κάναμε κατασκευές με «άχρηστα» υλικά και βέβαια… κάναμε συστηματικά ανακύκλωση με κάδους που φτιάξαμε στο σχολείο και αδειάζοντάς τους στο τέλος της εβδομάδας στον μπλε κάδο στη γωνία του σχολείου μας. Δείτε εδώ μερικές από τις δραστηριότητές μας.

Στο τέλος της χρονιάς  και στα πλαίσια του προγράμματος που εφαρμόσαμε πραγματοποιήσαμε μια επίσκεψη στο Κόκκινο σπίτι για να δούμε από κοντά  έργα από ανακυκλώσιμα υλικά. Μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και μας ξενάγησαν στο χώρο, εξηγώντας μας κάθε φορά τον τρόπο που εργασίας, αλλά  και την πηγή της έμπνευσής τους. Τα  ιδιαίτερα και πρωτότυπα έργα εντυπωσίασαν τα παιδιά και τα ώθησαν να σκεφτούν δικούς τους ξεχωριστούς τρόπους για να δημιουργήσουν  τα δικά τους έργα τέχνης από ανακυκλώσιμα υλικά που είχαμε συγκεντρώσει στο σχολείο μας.