Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στη θεματική μας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», μιλήσαμε για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και κάναμε πολλές δραστηριότητες που ήταν διασκεδαστικές και συνεργατικές.Ο στόχος μας ήταν να μάθουμε πώς να:
-
Συζητάμε και ακούμε τους άλλους
-
Συνεργαζόμαστε με τους φίλους μας
-
Καταλαβαίνουμε τα συναισθήματα των άλλων
-
Σκεφτόμαστε κριτικά
-
Σέβομαστε τον καθένα
-
Λέμε και δείχνουμε τι χρειαζόμαστε και τι θέλουμε
- ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ξεκινήσαμε συζητώντας τι έχουμε ανάγκη και τι θέλουμε, γράψαμε τις ιδέες μας στην ομάδα και μετά σε ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε:
-
κάτι που είναι ανάγκη
-
κάτι που είναι θέλω
Ήταν μια χαρούμενη και δημιουργική εμπειρία, που μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους φίλους μας!
Στη συνέχεια, γνωριστήκαμε καλύτερα με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα!
Διαβάσαμε τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού της UNICEF και μιλήσαμε για τα βασικά δικαιώματα:
-
Επιβίωση
-
Ανάπτυξη
-
Προστασία
-
Συμμετοχή
Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας με τίτλο «Ειρήνη», που μας έδειξε την ιστορία ενός προσφυγόπουλου που έχασε το σπίτι του και δεν ένιωθε αποδεκτό. Συζητήσαμε τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς μας και, στο φύλλο εργασίας, ζωγραφίσαμε τον μεγαλύτερο φόβο μας, όπως τον φανταζόμαστε.
Μετά, γνωρίσαμε και μιλήσαμε για πίνακες ζωγραφικής του Γεωργίου Ιακωβίδη.
-
Παρατηρήσαμε λεπτομέρειες στους πίνακες
-
Μαντέψαμε τίτλους
-
Συζητήσαμε τι νιώθουν οι άνθρωποι στους πίνακες και τι μπορεί να συνέβη πριν και μετά τη στιγμή που ζωγράφισε ο καλλιτέχνης
Σε έναν από τους πίνακες, δημιουργήσαμε τη δική μας εκδοχή για το τι συνέβη πριν και τι μετά τη στιγμή της ζωγραφιάς.
Στη συνέχεια, κάναμε μια δραστηριότητα αντιστοίχισης.
Συνδέσαμε τα δικαιώματα που μάθαμε με σκηνές από τους πίνακες που είδαμε νωρίτερα.
Με αυτόν τον τρόπο καταλάβαμε καλύτερα πώς φαίνονται τα δικαιώματα στη ζωή των ανθρώπων και πώς μπορούμε να τα αναγνωρίζουμε γύρω μας.
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε την ομαδική μας εργασία με τίτλο:
«Η Θάλασσα με τα Δικαιώματα των Παιδιών».
-
Κάθε παιδί τοποθέτησε τη φωτογραφία του πάνω σε ένα καράβι.
-
Σε κάθε καράβι γράψαμε ένα δικαίωμα.
-
Στο τέλος, γράψαμε τον τίτλο της αφίσας στον υπολογιστή, συμμετέχοντας όλοι ενεργά στη διαδικασία.
Με αυτή τη δραστηριότητα, είδαμε πώς τα δικαιώματα των παιδιών «ταξιδεύουν» μαζί μας, και πόσο σημαντικό είναι να τα γνωρίζουμε και να τα σέβονται όλοι γύρω μας.
τη συνέχεια, παίξαμε με τα μπαλόνια, στα οποία είχαμε γράψει διαφορετικά Ανθρώπινα Δικαιώματα.
-
Τα χρησιμοποιήσαμε σε ένα χαρούμενο παιχνίδι κίνησης και συνεργασίας.
-
Με αυτόν τον τρόπο, μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε τα δικαιώματα των άλλων και να διασκεδάζουμε μαζί.
Στη συνέχεια, κάναμε ένα συμβολικό παιχνίδι ρόλων, παίζοντας τη σκηνή «γονιός–παιδί»:
-
Αντιμετωπίσαμε μικρά καθημερινά προβλήματα, όπως όταν ο γονιός εργάζεται και το παιδί θέλει να παίξει, ή όταν το παιδί είναι άρρωστο και ο γιατρός βρίσκεται μακριά.
-
Μετά, κληθήκαμε να λύσουμε ένα μεγάλο πρόβλημα: ότι δεν υπάρχουν αρκετές παιδικές χαρές στη γειτονιά.
-
Προτείναμε λύσεις και τις αποτυπώσαμε εικαστικά με φαντασία και διάθεση.
Κλείσαμε με τη χαρούμενη σκυταλοδρομία “μπουγάδα”:
-
Σχηματίσαμε δύο ομάδες – γονείς και παιδιά – που «άπλωναν ρούχα» στα σχοινιά, τρέχοντας, γελώντας και συνεργαζόμενοι.
Η όμορφη αυτή διαδρομή ολοκληρώθηκε με χορό και τραγούδι.
-
Τραγουδήσαμε παρέα «Αν όλα τα παιδιά της γης…», στέλνοντας ένα μήνυμα αγάπης, ενότητας και ειρήνης.
-
Με τον τρόπο αυτό, κλείσαμε τη μέρα μας χαρούμενα, δημιουργικά και ενωτικά, θυμίζοντας πόσο σημαντικά είναι τα δικαιώματα όλων των παιδιών.













