ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ”ΚΑΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ;”

   Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στη θεματική μας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», μιλήσαμε για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και κάναμε πολλές δραστηριότητες που ήταν διασκεδαστικές και συνεργατικές.Ο στόχος μας ήταν να μάθουμε πώς να:

  • Συζητάμε και ακούμε τους άλλους

  • Συνεργαζόμαστε με τους φίλους μας

  • Καταλαβαίνουμε τα συναισθήματα των άλλων

  • Σκεφτόμαστε κριτικά

  • Σέβομαστε τον καθένα

  • Λέμε και δείχνουμε τι χρειαζόμαστε και τι θέλουμε

  • ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ξεκινήσαμε συζητώντας τι έχουμε ανάγκη και τι θέλουμε, γράψαμε τις ιδέες μας στην ομάδα και μετά σε ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε:

  • κάτι που είναι ανάγκη

  • κάτι που είναι θέλω

Ήταν μια χαρούμενη και δημιουργική εμπειρία, που μας βοήθησε να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους φίλους μας!

  c76f6502eb1868b9c316f710792ccbac     IMG 20251119 104239 

Στη συνέχεια, γνωριστήκαμε καλύτερα με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα!
Διαβάσαμε τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού της UNICEF και μιλήσαμε για τα βασικά δικαιώματα:

  • Επιβίωση

  • Ανάπτυξη

  • Προστασία

  • Συμμετοχή

Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας με τίτλο «Ειρήνη», που μας έδειξε την ιστορία ενός προσφυγόπουλου που έχασε το σπίτι του και δεν ένιωθε αποδεκτό. Συζητήσαμε τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς μας και, στο φύλλο εργασίας, ζωγραφίσαμε τον μεγαλύτερο φόβο μας, όπως τον φανταζόμαστε.

Μετά, γνωρίσαμε και μιλήσαμε για πίνακες ζωγραφικής του Γεωργίου Ιακωβίδη.

  • Παρατηρήσαμε λεπτομέρειες στους πίνακες

  • Μαντέψαμε τίτλους

  • Συζητήσαμε τι νιώθουν οι άνθρωποι στους πίνακες και τι μπορεί να συνέβη πριν και μετά τη στιγμή που ζωγράφισε ο καλλιτέχνης

Σε έναν από τους πίνακες, δημιουργήσαμε τη δική μας εκδοχή για το τι συνέβη πριν και τι μετά τη στιγμή της ζωγραφιάς.

        IMG 20251119 080056               IMG 20251119 080011         IMG 20251119 080027           IMG 20251119 080045                                                    IMG 20251119 080111            IMG 20251119 104252   IMG 20251119 104304                                          IMG 20251106 100147 1

Στη συνέχεια, κάναμε μια δραστηριότητα αντιστοίχισης.
Συνδέσαμε τα δικαιώματα που μάθαμε με σκηνές από τους πίνακες που είδαμε νωρίτερα.
Με αυτόν τον τρόπο καταλάβαμε καλύτερα πώς φαίνονται τα δικαιώματα στη ζωή των ανθρώπων και πώς μπορούμε να τα αναγνωρίζουμε γύρω μας.

 

IMG 20251105 123734   IMG 20251105 125427   IMG 20251105 123749  IMG 20251105 125531 IMG 1144fa4a9dd95ca94c174d606cf2048c V  IMG 0816186ac237f2e2ef3da9f1b801cd47 V 

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε την ομαδική μας εργασία με τίτλο:
«Η Θάλασσα με τα Δικαιώματα των Παιδιών».

  • Κάθε παιδί τοποθέτησε τη φωτογραφία του πάνω σε ένα καράβι.

  • Σε κάθε καράβι γράψαμε ένα δικαίωμα.

  • Στο τέλος, γράψαμε τον τίτλο της αφίσας στον υπολογιστή, συμμετέχοντας όλοι ενεργά στη διαδικασία.

Με αυτή τη δραστηριότητα, είδαμε πώς τα δικαιώματα των παιδιών «ταξιδεύουν» μαζί μας, και πόσο σημαντικό είναι να τα γνωρίζουμε και να τα σέβονται όλοι γύρω μας.

 IMG 20251118 130829  IMG 20251118 130908  IMG 20251112 124353 IMG 20251118 130841  IMG 20251118 131015 IMG 20251112 123444 IMG 20251112 124838  IMG 20251112 125043IMG 20251112 125900 IMG 7e53927ef8ed828115f9782e80d12549 VIMG bdf5cfcc4ae709815468248c8f516131 V IMG ec4b37bd3747ecaef589e173ae82aeca V  IMG e014108ac3249cd5f237fe163fd0e5f5 V IMG 20251114 124357  IMG 20251114 124521  IMG 20251114 124730  IMG 20251126 084304  IMG 20251126 084614

τη συνέχεια, παίξαμε με τα μπαλόνια, στα οποία είχαμε γράψει διαφορετικά Ανθρώπινα Δικαιώματα.

  • Τα χρησιμοποιήσαμε σε ένα χαρούμενο παιχνίδι κίνησης και συνεργασίας.

  • Με αυτόν τον τρόπο, μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε τα δικαιώματα των άλλων και να διασκεδάζουμε μαζί.

IMG 6a46689b005bb5e14955bc3adeb54b6e V   IMG 20251111 125417   IMG 20251111 125927   IMG 2d0f2365adb3d017aea6a9080700f41e V         IMG 20251111 124707  IMG 20251111 124645            IMG 20251111 124812            IMG 20251111 124546       IMG 20251120 130954     IMG 20251120 131200       IMG 20251120 131107  IMG 20251111 124517

Στη συνέχεια, κάναμε ένα συμβολικό παιχνίδι ρόλων, παίζοντας τη σκηνή «γονιός–παιδί»:

  • Αντιμετωπίσαμε μικρά καθημερινά προβλήματα, όπως όταν ο γονιός εργάζεται και το παιδί θέλει να παίξει, ή όταν το παιδί είναι άρρωστο και ο γιατρός βρίσκεται μακριά.

  • Μετά, κληθήκαμε να λύσουμε ένα μεγάλο πρόβλημα: ότι δεν υπάρχουν αρκετές παιδικές χαρές στη γειτονιά.

  • Προτείναμε λύσεις και τις αποτυπώσαμε εικαστικά με φαντασία και διάθεση.

Κλείσαμε με τη χαρούμενη σκυταλοδρομία “μπουγάδα”:

  • Σχηματίσαμε δύο ομάδες – γονείς και παιδιά – που «άπλωναν ρούχα» στα σχοινιά, τρέχοντας, γελώντας και συνεργαζόμενοι.

IMG 20251118 124320   IMG 20251118 124935  IMG 20251118 125214  IMG 20251118 125505  IMG 20251118 124836        IMG 20251120 131349                                                        IMG 20251120 130913                                                    IMG 20251120 130937               IMG 20251120 131044

Η όμορφη αυτή διαδρομή ολοκληρώθηκε με χορό και τραγούδι.

  • Τραγουδήσαμε παρέα «Αν όλα τα παιδιά της γης…», στέλνοντας ένα μήνυμα αγάπης, ενότητας και ειρήνης.

  • Με τον τρόπο αυτό, κλείσαμε τη μέρα μας χαρούμενα, δημιουργικά και ενωτικά, θυμίζοντας πόσο σημαντικά είναι τα δικαιώματα όλων των παιδιών.