ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΥΦΛΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

hands 2847508 1280

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησε το σχολείο μας στις 19 Απριλίου στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Τυφλών Καλλιθέας , στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (ΙΕΠ-“Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου”) καθώς και του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων που εκπονεί το τρέχον σχολικό έτος η σχολική μονάδα.

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες , πριν την επίσκεψή μας και αφού είχαμε ήδη ολοκληρώσει το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου» της  θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα- ΕΥ ΖΗΝ» που αφορά την υποενότητα Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας (παιδιά με προβλήματα όρασης), καταπιαστήκαμε με την προετοιμασία μας  αναφορικά με την επίσκεψη.

Σε πλαίσιο διατμηματικής συνεργασίας οργανώσαμε  ομαδικές  εικαστικές δραστηριότητες  συμπερίληψης, παιχνιδιών, κατασκευάζοντας μαράκες αλλά και δημιουργώντας  το δικό μας  παραμύθι με θέμα το Πάσχα, χρησιμοποιώντας υλικά που ενεργοποιούν τις ικανότητες αφής και τη βιωματική προσέγγιση στη μάθηση  με  σκοπό να τα χαρίσουμε στους καινούριους μας φίλους!

Έτσι παίξαμε ξανά ….. για να θυμηθούμε:

  •  Παιχνίδια ήχων με μουσικά όργανα

Τα παιδιά φορώντας τη μάσκα και χωρίς να βλέπουν καλούνταν να αναγνωρίσουν το μουσικό όργανο από τον ήχο που έβγαζε, χρησιμοποιώντας μόνο την ακοή τους.

3 15 6 5

4 9 5 8

7 5 8 5 9 3

Κατασκευάσαμε….

  •  Μουσικά όργανα  – μαράκες  με την τεχνική παπιέ – μασέ

0 1 1 11 

2 9 3 7

3b 5 2

6 1 7 1

8 1 4 3

και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι….

  • Ο Λαγός του Πάσχα – Ένα παιδικό παραμύθι αφής

Ο ΛΑΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ   blogs.sch.gr/…files/2024/04/ο-λαγός-1.pdf

 

                   1 12 2 10

0 2  01

3 8

4Β 5 3    

Και να η ημέρα της επίσκεψης έφτασε..

1 9

 ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ

Μέσα από κοινές δραστηριότητες κατάλληλα διαμορφωμένες για το αναπτυξιακό επίπεδο των μαθητών/τριών μας και σε συνθήκη συνεκπαίδευσης οι μαθητές/τριες των δύο Νηπιαγωγείων έπαιξαν στη σχολική αυλή, “διάβασαν”  το βιβλίο ” Φένια η αγαπημένη των ήχων” με τη γραφή Braille, άκουσαν και “διάβασαν” το παραμύθι ” Ο λαγός του Πάσχα που έφτιαξαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας  για τους μαθητές του Ειδικού Νηπιαγωγείου και τραγούδησαν μαζί “Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι” με τη συνοδεία των χειροποίητων μουσικών οργάνων (μαράκες), που είχαμε κατασκευάσει  τις προηγούμενες ημέρες  στο σχολείο, με σκοπό να τις χαρίσουμε στους καινούργιους μας φίλους!

Στη συνέχεια  έγραψαν  το όνομά τους σε καρτέλες, τις οποίες πέρασαν από ειδικό μηχάνημα για να γίνει ανάγλυφο,  έγραψαν  το αρχικό του ονόματός τους  στη γραφομηχανή με το αλφάβητο Braille, περπάτησαν με το μπαστούνι των μικρών μας φίλων και σε κύκλο παίξανε  με ”τη μπάλα για όλους”.

      2 11  3 9

5 4 4 5 

17

  16

 6 2  6Β

7 2  8 2  

9 1 6Γ

  6Δ   14 

14Β 20240419 114407

12  13

11  10

Αποχαιρετώντας τους νέους  φίλους μας,  πήραμε στις τσαντούλες μας ένα μικρό ενθύμιο που μας ετοίμασαν και ένα μεγαλύτερο μάθημα ζωής, δίνοντας ραντεβού αυτή τη φορά στο δικό μας σxολειό!

Εις το επανιδείν!!

 

                                                                                 20240423 142216

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Με την επιστροφή μας στο σχολείο συζητήσαμε για την επίσκεψή μας , ζωγραφίσαμε, συγκρίναμε τα δύο βιβλία τη Φένια που έχουμε στο σχολείο μας  και τη Φένια  σε γραφή Braille,  την οποία μας χαρίσανε οι φίλοι μας από το ειδικό σχολείο, βρήκαμε ομοιότητες  και διαφορές, όπως επίσης “διαβάσαμε” και άλλα δύο βιβλία σε γραφή Braille, δώρο και αυτά των καινούριων μας φίλων!!!

 

20240423 103008 

 2 12   3 10  

4 6  5 5

20240423 102705 20240423 102730

 20240423 102736

  20240423 102122  20240423 102247  

20240423 102255   20240423 102653 

  20240423 102320

Περάσαμε όμορφα,
μάθαμε πολλά!

Καινούριους φίλους κάναμε,
γεμίσαμε χαρά!

. . . Εις το επανιδείν!!