Το παρόν Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο” εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας και υλοποιήθηκε τους μήνες από Oκτώβριο έως και Νοέμβριο.
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτό και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλάμβανε 7 εργαστήρια, τα οποία δίνουν έμφαση κυρίως στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.
1ο Eργαστήριο:«Ας γνωριστούμε – ποιοι είμαστε;»
Το εργαστήριο ξεκινά με αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.
Στη συνέχεια ακολουθεί μια ομαδική κατασκευή στην ολομέλεια της τάξης, με την τεχνική του κολλάζ «Το δέντρο της ομάδας μας».
2ο Εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»
Δημιουργείται το «Συμβόλαιο της ομάδας» για την κάθε τάξη, το οποίο περιέχει όλους εκείνους τους κανόνες για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία της ομάδας και …
… ακολουθεί η «Η αλυσίδα της τάξης μας» στα πλαίσια της ολομέλειας.
3ο εργαστήριο: «Η αρχική μου ιδέα για την έννοια της διαφορετικότητας» –
Eργαστήριο ανίχνευσης
5o Εργαστήριο : Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα – Ανταλλάσσοντας εικόνες
6ο Εργαστήριο: « Η Αξία της Διαφορετικότητας»
«Το Κάτι Άλλο»:
- Ανάγνωση και Επεξεργασία παραμυθιού που διαπραγματεύεται τη Διαφορετικότητα.
- Συζήτηση στην Ολομέλεια και δραματοποίηση στην ομάδα.
- Κινητική δραστηριότητα με κατευθυνόμενους και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς – τεχνικές θεάτρου
- Διδακτική αξιοποίηση παραμυθιού: Ψηφιακά παιχνίδια, χρονική σειρά εικόνων από το παραμύθι
7ο εργαστήριο- Ιδέες παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση-
«Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν ίδια;» και «Τι θα συνέβαινε στον κόσμο αν όλα ήταν διαφορετικά;»
- Δραστηριότητες κατασκευής και αυτοσχεδιασμού
- Δραστηριότητες κατασκευής και κουκλοθεάτρου
Δραστηριότητα 3η: «Οι τελικές μας ιδέες» –
Eργαστήριο αξιολόγησης
























