ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 Τι μαθαίνουν τα παιδιά στο  Νηπιαγωγείο

      

     Συχνά ακούγεται η άποψη ότι «τα παιδιά στο νηπιαγωγείο συνέχεια παίζουν και ζωγραφίζουν» και διατυπώνεται η ανησυχία ότι με τον τρόπο αυτό δε μαθαίνουν αρκετά για να προετοιμαστούν για το δημοτικό σχολείο. Στην πραγματικότητα όμως, και  σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, τα παιδιά μαθαίνουν κατά κύριο λόγο μέσα από το παιχνίδι και αναπτύσσονται μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες όπως είναι η ζωγραφική, η μουσική, το θέατρο κλπ. Οι δραστηριότητες άλλοτε προκύπτουν από τις αναζητήσεις των παιδιών και άλλοτε προτείνονται από την/τον εκπαιδευτικό. Σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες,  τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες όλων των παιδιών της συγκεκριμένης τάξης .Με αυτό τον τρόπο μαθαίνουν.

  •  Να «χτίζουν» με «τουβλάκια», lego και οικοδομικό υλικό μεγάλες και μικρές κατασκευές που τους δίνουν την ευκαιρία να ταξινομήσουν σχήματα και μεγέθη και να χρησιμοποιήσουν την φαντασία τους.

  •  Να δημιουργούν «σενάρια» εμπνευσμένα από την καθημερινή τους ζωή και να υποδύονται ρόλους (τη μαμά, τον μπαμπά, τον ταχυδρόμο). Το παιχνίδι αυτό βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να μάθουν να συνεργάζονται

  • Να δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη της τάξης.

  • Να αποκτούν γενικές γνώσεις για τη φύση και γενικότερα για τον κόσμο γύρω τους μέσα από προγράμματα Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά και Αγωγής Υγείας.

  • Να «γράφουν» όπως μπορούν για λόγους που έχουν νόημα για τα ίδια (για παράδειγμα γιατί θέλουν να γράψουν ένα γράμμα σε κάποιο μέλος της οικογένειας τους, γιατί θέλουν να στείλουν μια πρόσκληση στα παιδιά της διπλανής τάξης για τη γιορτή κ.ά.).

  • Να χρησιμοποιούν την αρίθμηση σε διάφορες περιστάσεις (π.χ. να μετράνε τα παιδιά της τάξης για να βρουν ποιος λείπει, να υπολογίζουν πόσες μέρες μένουν ακόμα μέχρι τις διακοπές του Πάσχα), να μοιράζουν μεταξύ τους, δίκαια, ποσότητες, να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα στο περιβάλλον, να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία για να βρουν το ύψος τους ή το μήκος αντικειμένων κ.ά.

  • Να αναλαμβάνουν υπεύθυνους ρόλους με στόχο την καλή λειτουργία της τάξης (π.χ. ομάδες εργασίας, να μαζεύουν τα παιχνίδια τους κ.α.

Αφήστε μια απάντηση