ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ

ζωη

Καλημέρα αγαπημένοι μου! Καλή εβδομάδα!

Ας ξεκινήσουμε με ένα αγαπημένο σας αίνιγμα:

 

 


Ε, βέβαια και είναι η  ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ  που τόσο σας αρέσει να την βλέπετε, να θαυμάζετε τα πολύχρωμα φτερά της αλλά και να κυνηγάτε να πιάσετε……

 

Αγαπάμε πολύ τις πεταλούδες και μας αρέσει να τις ζωγραφίζουμε όπως η Ζωή

 

Από τα αρχαία χρόνια  οι άνθρωποι  τις απεικόνιζαν στα έργα τους

egyptian butterflies

14ος αι. π.Χ.-Αίγυπτος, Θήβες

Ο εικονιζόμενος άνδρας όρθιος πάνω σε μια βάρκα, κυνηγά πουλιά στον ιερό ποταμό της Αιγύπτου, το Νείλο. Μπροστά από το σώμα και το δεξί πόδι του άνδρα,

  • Να οι πεταλούδες της προηγούμενης φωτογραφίας σε εστίαση.

Ancient art

 

  1. ΔΡΑΣΗ   Μπορείτε να παρατηρήσετε πεταλούδες. Βάλτε τα παιδιά να τις εντοπίσουν και εξασκήστε εκτός από την αισθητική σας και την παρατηρητικότητά σας. Προβληματιστείτε στο πόσο παλιά είναι η δημιουργία και πάνω σε ποια υλικά ζωγράφιζαν οι άνθρωποι τότε.

Συγκεντρώσαμε τις πιο όμορφες “εμπλοκές” της πεταλούδας στην τέχνη από την σελίδα elniplex. Ας ξεκινήσουμε το πέταγμα μας κοντά της:

  • Claude Monet-Butterfly

14564098-butterfly-painting-art-monet

  • Salvador Dali- Untitled (Landscape with Butterflies), 1956

Salvador Dali- Butterfly landscape

 

 

2. ΔΡΑΣΗ  Ο πίνακας του Σαλβαντόρ Νταλί είναι μια θαυμάσια ευκαιρία, μετά τις πεταλούδες, να συζητήσουμε για τις σκιές. Η σκιά των δύο πεταλούδων, η ολόκληρη και η μισή, η σκιά του κορμού. Ψάχνουμε ήλιο και παίζουμε με τις δικές μας σκιές. Μάλλον θα είναι λίγο πιο μεγάλες από εκείνες των πεταλούδων.

 

  • Pablo Picasso- The Butterfly

Pablo Picasso- The Butterfly

Ο ξακουστός Πάμπλο Πικάσο (1881-1973), δημιουργός κάπου 20.000 έργων τέχνης στα περίπου 67-68 χρόνια που ζωγράφιζε, δημιουργεί εδώ μια μεταξοτυπία με πεταλούδα καμαρωτή. Η πεταλούδα αυτή ήταν ενταγμένη στη γενικότερη προσπάθεια του να δημιουργήσει ζώα από απλές γραμμές ζωγραφικής τοποθετημένες κατά τέτοιον τρόπο ώστε να ασκούν μια διακριτική γοητεία.

3. δΡΑΣΗ ας το σχεδιάσουμε κι εμείς λοιπόν με τη βοήθεια του παρακάτω σχεδιαγράμματος βήμα βήμα…

5

 

 

ΟΜΩΣ ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ;

Μία εξ αποστάσεως έρευνα η 2η ομάδα μας, εμπλούτισε τον καταιγισμό ιδεών:

“έχει .ομορφα φτερά” (Τσαμπίκα)

“Πετάει στα λουλούδια” (Γιώργος)

“είναι έντομο” (Νίκος)

“ρουφάει το μέλι από τα λουλούδια” (Θανάσης)

Ναι λοιπόν σε όλα έχετε δίκιο. Η πεταλούδα είναι  έντομο. Τα είδη των διαφορετικών πεταλούδων ξεπερνούν τις 100.000 περίπου σε όλο τον κόσμο.  Έχουν μακριές κεραίες, δυο ζεύγη φτερών υπερβαίνουν τον αριθμό των 100.000 σε όλο τον κόσμο και ποικίλουν αναλόγως το είδος και δύο ζεύγη φτερών καλυμμένα με πολύχρωμα λέπια. Αυτό μας ενδιαφέρει κάπως. Είναι φυτοφάγες. Αυτό, αν θελήσουμε κάποτε να ταΐσουμε κάποια μας ενδιαφέρει πολύ.  Οι Έλληνες της αρχαίας μας χώρας ονόμαζαν τις πεταλούδες “ψυχές” καθώς πίστευαν ότι είναι οι ψυχές των νεκρών

Πώς  γεννιέται μια πεταλούδα;

Η ζωή της είναι παράξενη.

Από το  αυγό της πεταλούδας

Γεννιέται  η κάμπια. Μια  πολύχρωμη κάμπια , που θέλει διαρκώς να τρώει !

Αργότερα τυλίγεται μέσα σε ένα φύλλο και γίνεται χρυσαλλίδα.

Σιγά – σιγά , η χρυσαλλίδα ανοίγει 

..και βγαίνει από μέσα της μια πεταλούδα με πλουμιστά φτερά !

 

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ  ΤΗΝ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΜΠΙΑΣ

https://www.slideshare.net/ssuser73555e/ss-70348584

 

 

 

 

4η Δράση : Αφού απολαύσουμε ένα παραμύθι ζωγραφίζουμε ότι μας άρεσε,  Βάζοντας όμως στην ζωγραφική μας ένα στοιχείο από τα στάδια της μεταμόρφωσης της πεταλούδας

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ¨Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ” ΕΔΩ

 

 

5η Δράση : κάντε κλικ σε ένα αριθμό που αντιστοιχεί στη σειρά που ακολουθεί ο κύκλος ζωής της πεταλούδας. Πιστεύω ότι τώρα που είδατε τα παραπάνω είστε έτοιμοι να τα καταφέρετε και θα αποκαλύψετε την εικόνα!

Από κάμπια πεταλούδα

 

 

 

7η ΔΡΑΣΗ: Ηρθε η ώρα για ασκήσεις γλώσσας και μαθηματικών τώρα:
     

Ασκήσεις Γλώσσας:

1η  ΑΣΚΗΣΗ     ΠΑΙΞΕ ΕΔΩ

 

2η ΑΣΚΗΣΗ  ΠΑΙΞΕ ΕΔΩ

 

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1η ΑΣΚΗΣΗ : Ας θυμηθούμε την αυξητική σειρά των αριθμών

 

ΓΙΑ ΤΗΝ  2η  ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΙΞΕ ΕΔΩ

Κόψτε τις κάρτες αφού τις ζωγραφίσετε και κολλήστε με χρονική σειρά

Τσέκαρε τον σύνδεσμο και στις επιλογές που θα βγούν κάνε κλκ στο “μετάβαση στο σύνδεσμο

https://blogs.sch.gr/2nipzefy/files/2020/05/ασκηση-1-πρωτη.pdf

 

8η ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ : ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ:

Σας έχω κάποιες προτάσεις για χειροτεχνίες. όμως  επειδή πολλές φορές με έχει καταπλήξει η φαντασία σας , αυτοδημιουργείστε  και στείλτε μου φωτογραφία των έργων σας

Αγαπημένα μου παιδιά , θησαυροί της ζωής μου , η πεταλούδα είναι ένα  ανεξάντλητο θέμα .  Μερικές  ασκήσεις μόνο ακόμα για επανατροφοδότηση και επανάληψη όταν και εάν έχετε διάθεση;

1η άσκηση

Τσέκαρε τον σύνδεσμο και στις επιλογές που θα βγούν κάνε κλκ στο “μετάβαση στο σύνδεσμο

https://blogs.sch.gr/2nipzefy/files/2020/05/ασκ1.pdf

2η άσκηση

Τσέκαρε τον σύνδεσμο και στις επιλογές που θα βγούν κάνε κλκ στο “μετάβαση στο σύνδεσμο

https://blogs.sch.gr/2nipzefy/files/2020/05/2-ασκ.pdf

Επειδή γνωρίζω πόσο πολύ σας αρέσουν τα παραμύθια σας αναρτώ κάποια  από εκείνα που μου αρέσουν. Λυπάμαι μόνο που δεν σας έχω εδώ στο σχολείο που είμαι τώρα να καθίσουμε στην παρεούλα να σας τα αφηγηθώ .

https://www.youtube.com/watch?v=2JSVciPt4-E

…και γνωρίζω ακόμα ότι οι περισσότεροι έχετε μεγαλύτερα αδέλφια και ξαδέλφια ευκαιρία να κάνουν εκείνοι εξάσκηση ανάγνωσης, εσείς άσκηση επανάληψης ,  και  όλοι μαζί άσκηση συνεργασίας  (τριπλή στόχευση)

https://www.youtube.com/watch?v=3KcygpYckoc

ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ,…….Σας αγαπώ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *