
Καθώς τα ρομπότ μπαίνουν δυναμικά στην ζωή μας , αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα: < ένα ρομποτ στο σχολείο μας>, μια και θεωρούμε, ότι δρόμος που οδηγεί στην εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί -και ιδανικά θα έπρεπε- να ξεκινήσει ήδη από την προσχολική ηλικία,Προσκαλέσαμε , λοιπόν, τον κύριο Χρόνη Κατσάνο, καθηγητή πληροφορικής , προκειμένου να ευασθητοποιήσει τους μαθητές μας και να τους μυήσει , στον μαγικό αυτό κόσμο της ρομποτικής , STEM (Η λέξη STEM προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Science, Technology, Engineering, Mathematics (Επιστήμη, Τεχνολογία, Κατασκευές, Μαθηματικά) και αποτελεί τον πυρήνα της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Οι συμμετέχοντες καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη τους κανόνες των φυσικών επιστημών και να κατανοήσουν βαθιά τις μαθηματικές έννοιες, αλλά και τη λογική που κρύβεται πίσω από τον προγραμματισμό. Αλλά το καλύτερο είναι πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς εξπέρ στη φυσική ή τα μαθηματικά για να παρακολουθήσει τα μαθήματα! Η γνώση είναι κάτι που χτίζεται σταδιακά και μέσα από μια πολύ διασκεδαστική διαδικασία.)
Με το κατάλληλο, γι αυτή την ηλικία, εκπαιδευτικό υλικό, και με πολύ κέφι και διάδραση, κατασκευάστηκε μια μηχανή , η οποία, μέσω της εφαρμογής skratc.gr, πήρε ζωή κι εκτέλεσε εντολές που της δίνονταν
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για την χρήση και την χρησιμότητα των ρομπότ στην σύγχρονη κοινων΄λια, αντιδιαστέλλοντας το παρελθόν
Κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά, το ρομπότ της τάξης, αλλα και τα δικά μας ρομποτάκια, ζωγραφίσαμε , φτιάξαμε την ¨ρομποτούπολ稨
Εξέχουσα θέση στην συγκεκριμένη θεματική ενότητα, η Μελισσούλα , BEE BOT, την οποία οι μαθητές μας , έχουν μάθει να την χειρίζονται με θαυμαστή άνεση και να της δίνουν να εκτελεί και πολυσύνθετες εντολές
Πληροφορίες ζητήθηκαν και από το διαδίκτυο, όπου ενημερωθήκαμε για πιολλές χρήσεις της ρομποτικής στη ζωή του ανθρώπου , προς όφελος της κοινωνίας,
Καταλήγοντας, θεωρούμε ότι
Ο δρόμος που οδηγεί στην εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί -και ιδανικά θα έπρεπε- να ξεκινήσει ήδη από την προσχολική ηλικία, μέσω της εξοικείωσης των παιδιών με τις βασικές έννοιες της μηχανικής μια και έχει να προσφέρει αρκετά οφέλη. Τα παιδιά εξασκούνται στη δημιουργική σκέψη και τη λύση αποφάσεων, και ανακαλύπτουν κλίσεις και ενδιαφέροντα που δεν ήξεραν ότι διαθέτουν
Η έκθεση των παιδιών σε μία σειρά από καινούρια ερεθίσματα, όπως η μηχανική (μέσω του χτισίματος του ρομπότ), ο προγραμματισμός ή ο σχεδιασμός, τους δίνει τη δυνατότητα να διαπιστώσουν ότι υπάρχουν τομείς στους οποίους τα καταφέρνουν ή που τους κεντρίζουν πολύ το ενδιαφέρον. Εάν δεν δοκιμάσουν, ίσως δεν θα το μάθουν ποτέ!
Επίσης, μαθαίνουν να χειρίζονται την τεχνολογία με υπευθυνότητα
Παρόλο που εμείς οι ενήλικες, συχνά τρομοκρατούμαστε στην ιδέα ότι η τεχνολογία και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές απασχολούν τα παιδιά μας για αρκετό χρόνο παρέχοντάς τους πρόσβαση σε έναν άγνωστο σε εμάς κόσμο, η τεχνολογία είναι πρόοδος και σε καμία περίπτωση δεν είναι κάτι αρνητικό. Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι η χρήση της τεχνολογίας. Ένα μάθημα εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να αποδείξει στα παιδιά ότι η τεχνολογία και οι Η/Υ είναι ένα μέσο που θα πρέπει να μάθουμε -να «δαμάσουμε» προς το κοινό καλό, προς την κατεύθυνση της επίλυσης προβλημάτων και της βελτίωσης της πραγματικής ζωής.
Τέλος, β άζουν γερά θεμέλια για τη μελλοντική καριέρα τους
Οι δεξιότητες STEM είναι βασικό ζητούμενο σε μια μεγάλη σειρά από θέσεις στη σύγχρονη αγορά εργασίας. Ακόμα όμως κι αν το παιδί επιλέξει μια καριέρα που δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τη μηχανική, τις επιστήμες ή τα μαθηματικά, είναι σίγουρο ότι η εκπαιδευτική ρομποτική θα του έχει δώσει το κίνητρο να αγαπήσει τη γνώση και την έρευνα -κάτι που είναι πολύ σημαντικό για να έχει επιτυχία σε ό,τι κάνει αλλά και για να διαμορφώσει ένα καλύτερο μέλλον.!!!!































