4o Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματικός Άξονας: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Τίτλος: Το δάσος- πηγή ζωής
Το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσεων και ο κεντρικός στόχος είναι ο ενεργός πολίτης. Έτσι μέσα απο το πρόγραμμα “το δάσος- πηγή ζωής” δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά για δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής τους, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των νηπίων προς το περιβάλλον.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των νηπίων σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Το πρόγραμμα επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης. Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, των Δεξιοτήτων Ζωής, των Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Τίτλος: STEAM…. Kαι η γη γυρίζει!
Αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα διδακτικά εργαλεία μάθησης και μέσα απο το παιχνίδι και τα πειράματα τα νήπια του σχολείου μας ολοκλήρωσαν το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων!
Τα προσδοκώμενα μαθησιάκα αποτελέσματα ήταν τα παρακάτω:
-να μάθουν για τους πλανήτες και την περιστροφή τους γύρω απο τον ήλιο εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο τους και εμβαθύνοντας σε απλές μαθηματικές έννοιες ( μέτρηση, αρίθμηση, ταξινόμηση)
-κατανόηση μέρας και νύχτας και πειράματα με τις σκιές
-διερεύνηση γνώσεων σχετικά με την nasa, τους αστροναύτες και τους πυραύλους
-να γνωρίσουν τον πλανήτη μας και την ιστορία του
-να κατανοήσουν πως η συμπεριφορά του ανθρώπου επηρεάζει άμεσα τον πλανήτη γη
– εξάσκηση του προσανατολισμού και διαχείριση απλών εντολών
-να ψυχαγωγηθούν, να συνεργαστούν αρμονικά, να παρατηρήσουν
![φεγγαριγυριζει](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/φεγγαριγυριζει-284x300.jpg?x76818)
![μερανυχτα](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/μερανυχτα-300x178.jpg?x76818)
![τυπωμαγη2](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/τυπωμαγη2-218x300.jpg?x76818)
![beebot2](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/beebot2-300x222.jpg?x76818)
![ηλιος σεληνη](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/ηλιος-σεληνη-300x175.jpg?x76818)
![κατασκ πλανητες](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/03/κατασκ-πλανητες-300x225.jpg?x76818)
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΕΙΝ
ΤΟ ΠΑΠΑΚΙ ΠΑΕΙ
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων στην ενότητα “Ζω καλύτερα- Ευ ζειν” επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που προάγει τη αυτο- μέριμνα και αυτο- προστασία των παιδιών.
Το πρόγραμμα ονομάζεται “Το Παπάκι πάει…” Τον σχεδιασμό του αναλαμβάνει εξειδικευμένη ομάδα παιδαγωγών και ψυχολόγων του οργανισμού “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και η υλοποίηση τού λαμβάνει χώρα στην σχολική τάξη.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσω της αφήγησης ιστοριών και βασίζεται στο παιδαγωγικό μοντέλο της Ανάπτυξης Δεξιοτήτων ζωής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Κύριοι στόχοι του προγράμματος, είναι μετά το πέρας του τα παιδιά να έχουν εκπαιδευτεί στα εξής πεδία:
- σε περίπτωση που είμαι σε δημόσιο χώρο και δε βλέπω τον κηδεμόνα μου δεν κρύβομαι, δεν τρέχω, δεν απομακρύνομαι αλλά μένω σταθερά στο σημείο που τον είδα τελευταία φορά
- δεν ακολουθώ ποτέ κάποιον άγνωστο και φωνάζω δυνατά σε περίπτωση που προσπαθήσει να με κάνει με τη βία να τον ακολουθήσω
- εμπιστεύομαι τους αστυνομικούς
- γνωρίζω το ονοματεπώνυμο μου και κάποιον αριθμό τηλεφώνου από το σπίτι ή τους κηδεμόνες μου
- μαθαίνω να πληκτρολογώ στους δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους τα νούμερα έκτακτης ανάγκης 100 και 116000
![IMG 0188](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0188.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0180](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0180-1024x639.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0181](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0181.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0182](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0182.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0183](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0183-474x1024.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0185](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0185.jpeg?x76818&x76818)
Cube Stories! Ρίχνω τους κύβους και πλάθω της δική μου ιστορία!
![IMG 0187](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0187.jpeg?x76818&x76818)
![IMG 0184](https://blogs.sch.gr/2nipthest/files/2024/01/IMG_0184-1024x474.jpeg?x76818&x76818)
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Τίτλος: Συνεργασία στο νηπιαγωγείο
Ολοκληρώθηκε το πρώτο εργαστήριο της σχολικής μας χρονιάς με κύριο σκοπό του την προώθηση της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού. Κατα την υλοποίηση του πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια σε ζευγάρια, σε μικρές ομάδες αλλά και στην ολομέλεια, διδακτικές αξιοποιήσεις παραμυθιών, τεχνικές θεάτρου, τραγούδια και ζωγραφική. Τα παραπάνω αποτέλεσαν πρόσφορο έδαφος ώστε τα παιδιά να καταφέρουν να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να εμπλακούν σε διαφωνιές και να τις επιλύσουν και να καταφέρουν να αντιληφθούν την δύναμη του “μαζι”.
Τι μπορώ να καταφέρω μόνος μου και πόσα με την βοήθεια των φίλων, των γονιών μου και των δασκάλων μου…
Αφορμή πήραμε απο τα δύο υπέροχα παραμύθια του Αντώνη Παπαθεοδούλου
“Ο ραφτάκος των λέξεων” και ” Του σκοινιού τα μανταλάκια” που μας μιλούν για την δύναμη της ομάδας και των λέξεων που χρησιμοποιούμε.
Ταξιδεύοντας μαζί τους, μιλήσαμε για τα γλυκά λογάκια και παίξαμε βιωματικά παιχνίδια συνεργασίας
Έπειτα συζητήσαμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα. Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και όλοι μαζί συμπληρώνουμε το παζλ της επιτυχίας. Κάναμε τις ασκησούλες μας και τέλος φτιάξαμε και υπογράψαμε όλοι συμβόλαιο συνεργασίας και αλληλοσεβασμού.
και φυσικά ακούσαμε το τραγούδι “Χέρια σαν αυτά” αναλύοντας όλα τα όμορφα και σωστά που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και συγκρινοντάς τα με τα άσχημα και λάθος!
Σε κάθε ομάδα δεν γίνεται να μην υπάρχουν και οι συγκρούσεις! Παρακολουθώντας το animation ” bridge” συζητάμε γι αυτές και προτείνουμε τρόπους επίλυσης αξιοποιώντας τους κανόνες της τάξης μας, το συμβόλαιο της ομάδας αλλα… και τα γλυκά λογάκια!!!!
Κλείνοντας η ομάδα μας βρήκε το σύνθημα που την ενώνει και την κάνει πιο δυνατή… ένωσε τα χέρια της και το φώναξε όσο πιο δυνατά μπορούσε