Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου 2018-19

 

 

Στη Στυλίδα σήμερα, ημέρα Δευτέρα 10  Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα  10.30 στο γραφείο του 2ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Στυλίδας  ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε τον ετήσιο  προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2018 – 2019 ως εξής :

Αφού έλαβε υπόψη το ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, το χρόνο ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τα χαρακτηριστικά των νηπίων της τάξης ( μαθησιακές ανάγκες, ενδιαφέροντα των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  φορείς και θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  υπεύθυνο  εκπαιδευτικό  σχολικών  δραστηριοτήτων  , την ευρύτερη τοπική κοινωνία και τη συνεργασία με γονείς, τοπικές Υπηρεσίες), προγραμματίζει και επιλέγει για κάθε μήνα τα Θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση για την ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου, με δραστηριότητες από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Κατά τον Εβδομαδιαίο και Ημερήσιο προγραμματισμό οι δραστηριότητες που θα προκύψουν κατά τη Θεματική προσέγγιση θα (συνδι)οργανώνονται  με την Νηπιαγωγό και τα παιδιά και οι εργασίες, δημιουργίες, κατασκευές θα πραγματοποιούνται είτε από το σύνολο των μαθητών είτε από μικρές ομάδες εργασίας είτε θα είναι εξατομικευμένες ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).

Οι τεχνικές που προτίθενται να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των θεμάτων, θα είναι στηριγμένες στην  ενεργητική βιωματική συμμετοχή των μαθητών μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, στην  ενθάρρυνση  της    μαθητικής  πρωτοβουλίας,  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος.

Τα θέματα με τα οποία θα ενασχοληθούμε είναι τα εξής:

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

11/9/18 έως 21/9/18:Tο πρώτο μου σχολείο είναι το νηπιαγωγείο,εβδομάδα προσαρμογής,κανόνες συμπεριφοράς και ασφάλειας. Εξοικείωση  με τους χώρους της τάξης και του σχολείου(γωνιές, τουαλέτα ,αυλή, παιδική χαρά)και τον τρόπο λειτουργίας.

24/9/18 έως 28/9/18:Γνωρίζω υλικά (μαρκαδόροι,κόλλες,πλαστελίνη,κλπ), γνωρίζω  παιχνίδια,τον τρόπο χρήσης ,την τακτοποίηση των υλικών και των παιχνιδιών. Επαφή με τους πίνακες αναφοράς και εισαγωγή στις «ρουτίνες» της τάξης (προσευχή, ημερολόγιο, παρουσιολόγιο, καιρός ,πλύσιμο χεριών. Ψυχοκινητικές δραστηριότητες για το γνωστικό σχήμα του σώματος. Διαλέγουμε τα  συρταράκια  μας, βάζουμε το όνομά μας σε ετικέτες, φτιάχνουμε ομάδες εργασίας. Πρώτη επαφή με το όνομά μας.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

1/10/18 έως 5/10/18:Φθινοπωρινές εικόνες(καιρός , εργασίες) Παίζουμε με τα χρώματα του φθινοπώρου, αναμίξεις. Ημέρα τρίτης ηλικίας

  • Ελιά
  • 8/10/18 έως 12/10/18: Μαθαίνω το όνομά μου(γραφή-κατασκευές – αναγνώριση), Μήνας Οκτώβρης(παροιμίες, γιορτές, ημερολόγιο).
  • Ημέρα αθλητισμού.
  • Ημέρα αντισεισμικής προστασίας

15/10/18 έως 19/10/18: Φθινοπωρινά φρούτα και γεύσεις,. Φρούτα και χρώματα. Καρποί (κάστανα).

22/10/18 έως 25/10/18: Εθνική γιορτή – Μιλάμε για την ΕΙΡΗΝΗ

29/10/18 έως 2/11/18:   Αποταμίευση-Νέος μήνας (Ημερολόγιο -Παροιμίες)

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

5/11/18 έως 9/11/18: Ο ευατός μου -Το σώμα μου (συνέχεια)-οικογένεια

12/11/18 έως 15/11/18:17 Νοέμβρη –Πολυτεχνείο-εκλογές- έννοια της Δημοκρατίας.

19/11/18 έως 23/11/18: Ελευθερία-ευγένεια /αγένεια

26/11/18 έως  30/11/18:  Αισθήσεις-όργανα αισθήσεων.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

3/12/18 έως 7/12/18:   Με αφορμή μια κάρτα. Εικόνες –Σύμβολα   Χριστουγέννων

10/12/18 έως 14/12/18:Το δώρο του Χριστού, η ΑΓΑΠΗ. Ετοιμασία για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή.

17/12/18 έως 21/12/18: Σκηνικά και πρόβες για τη γιορτή-Προσκλήσεις-Κατασκευές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

8/1/19 έως 11/1/19 νέος χρόνος μήνες χειμώνα.

14/1/19 έως 18/1/19:Χρόνος είναι και κυλάει

21/1/18 έως 25/1/19: Χειμώνας –μήνες-ενδυμασία- μέσα θέρμανσης ζώα των πάγων-κρύες χώρες

28/1/19 έως 1/2/19 :χιόνι –χιονάνθρωπος –κύκλος νερού

  • Τρεις Ιεράρχες.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

4/2/19 έως 8/2/19: Φρούτα και καρποί του χειμώνα (αμυγδαλιά)

11/2/19 έως 15/2/19: Ζώα και μύθοι του Αισώπου-Παραμύθια με ζώα.

18/2/19 έως 22/2/19: Ζώα υπό εξαφάνιση-Δεινόσαυροι. Συνεργασία με τον Εθνικό Δρυμό Οίτης.

25/2/19 έως 28/2/19:  (συνέχεια)

ΜΑΡΤΙΟΣ

1/3/19 έως 8/3/19: Το τραγούδι του Καρναβαλιού –Καθαρή Δευτέρα

12/3/19 έως 15/3/19: Άνοιξη- αποδημητικά πουλιά

18/3/19 έως 21/3/19: 25η Μαρτίου- Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

26/3/19 έως 29/3/19: Η Ελλάδα του Μάρτη(γεωγραφία-βουνά-ποτάμια-λίμνες-νησιά –θάλασσες)

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

1/4/19 έως 5/4/19:Πρωταπριλιάτικα ψέματα -Γιορτή βιβλίου

8/4/19 έως 12/4/19:Μεταφορικά μέσα(Επίσκεψη στο Πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής )

15/4/19 έως 19/4/19:Πάσχα. Η ζωή του Χριστού. – Επίσκεψη στην εκκλησία.

ΜΑΙΟΣ

6/5/19 έως 10/5/19: Η γιορτή της μητέραςΜια εβδομάδα  αφιερωμένη στη μαμά. Φιλοξενία μαμάδων στην τάξη, δραστηριότητες και κατασκευές.

13/5/19 έως 17/5/19:Φρούτα-λαχανικά -λουλούδια

20/5/19 έως 24/5/19:Στο βυθό της θάλασσας –ζώα-κοχύλια-δελφίνια-Το αλάτι και η χρησιμότητά του.

27/5/19 έως  31/5/19:Προστατεύω τον κόσμο μου. Μαλιακός Κόλπος.Συνεργασία με το κέντρο Περιβαλλοντικής Στυλίδας.

ΙΟΥΝΙΟΣ

3/6/19 έως 7/6/19:Έρχεται το καλοκαίρι

10/6/19 έως  14/6/19:Του χρόνου πάω στο δημοτικό.

Το ολοήμερο προαιρετικό τμήμα θα ακολουθήσει ένα παράλληλο πρόγραμμα με το πρωινό.

Θα περιλαμβάνει τα παρακάτω:

1.Με γραμμές και φαντασία

2.Ζωγραφίζω με διάφορες τεχνικές

3.Ζωγραφίζουμε αινίγματα,παροιμίες,ποιήματα

4.Ζωγραφίζουμε παραμύθια,μύθους,πίνακες ζωγραφικής

5.Μαθηματικά με φαντασία

6.Διασκεδάζω με γραμμές και  γράμματα

 

Εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, κοινωνικές, πολιτιστικές δράσεις

του ετήσιου προγραμματισμού σχ.έτους 2018-19

  • Συνεργασία με το ΚΠΕ Στυλίδας
  • Συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Οίτης
  • Συνεργασία και επισκέψεις από επιστήμονες, καλλιτέχνες,επαγγελματίες
  • Συγκεντρώνουμε καπάκια για αγορά αναπηρικού αμαξιδίου
  • Συνεργασία με γονείς
  • Γιορτές(28η Οκτωβρίου,Χριστούγεννα,25η Μαρτίου, Καλοκαίρι)
  • Παρακολούθηση κουκλοθεάτρου
  • Δανειστική βιβλιοθήκη κάθε Παρασκευή
  • Διδακτικές επισκέψεις
  • Καθαρίζουμε ακτές
  • Διδακτική επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
  • Τακτικός εκκλησιασμός –επίσκεψη στην εκκλησία και παρατήρηση τοιχογραφιών
  • Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά του Δημοτικού

 

Ο ετήσιος διδακτικός προγραμματισμός είναι αναγκαίος ωστόσο δεν είναι εφικτή η πιστή εφαρμογή του γιατί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα κλιθούμε να αξιοποιήσουμε ιδέες των παιδιών και να υλοποιήσουμε αντίστοιχα σχέδια εργασίας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Η οργάνωση δραστηριοτήτων συνδέεται με όλα τα γνωστικά αντικείμενα –μαθησιακές περιοχές ώστε να υπάρχει κοινωνική, συναισθηματική , γνωστική ανάπτυξη των νηπίων. Οι μέθοδοι υλοποίησης του παραπάνω προγραμματισμού είναι σύμφωνοι

με τις αρχές και τους στόχους του Δ.Ε.Π.Π.Σ  και του Π.Σ για το Νηπιαγωγείο.

 

 

 

Κατηγορίες: ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.