Ξεκινήσαμε την σχολική μας χρονιά, μιλώντας για τις ευγενικές λέξεις και την νεράιδα Ευγενία. Φτιάξαμε μία ομαδική εργασία με δυο βάζα με τις λέξεις οι οποίες πληγώνουν και τις ευγενικές. Δημιουργήσαμε τον κύριο Κανονάκη και διαβάσαμε το παραμύθι «Αχ γιατί να είμαι γάτα» (Μαριανίνα Κριεζή Aiora 2017), όπου μιλήσαμε για την αποδοχή. Γνωρίσαμε τον Βασίλη Καντίνσκι και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τα έργα του με δύο ομαδικές εργασίες. Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα (φτιάξαμε σμούθι), τα μυρίσαμε , τα δοκιμάσαμε και φτιάξαμε λαχταριστά στρούντελ μήλου και φρουτοσαλάτα. Μαζέψαμε φύλλα από το παρκάκι δίπλα στο σχολειό μας και φτιάξαμε την φθινοπωρούλα. Μιλήσαμε για τον χειμώνα, μάθαμε το τραγούδι του, γνωρίσαμε τα ρούχα του χειμώνα, παίξαμε στο wordwall με διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, quiz , διαδικτυακά παιχνίδια. Μιλήσαμε για τα χειμερινά σπορ, κάναμε σκι μέσα στην τάξη μας με αφρό, σαπούνι και σακούλες. Φτιάξαμε μία ράμπα από χαρτόνι και κάναμε διαγωνισμό με τα σκι που φτιάξαμε. Παίξαμε χόκεϋ με αυτοσχέδια μπαστούνια. Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, είδαμε το σχετικό βίντεο με την βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Διαβάσαμε το παραμύθι « ξενοδοχείο χειμερία νάρκη» (Kelly john, Τζιαμπίρης – πυραμίδα 2017) και φτιάξαμε μία ομαδική εργασία , χωρίζοντας τα ζώα σε 3 κατηγορίες, αυτά που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, αυτά που προσαρμόζονται και σε αυτά που μεταναστεύουν, παίξαμε χελωνοδρομίες και αναπαραστήσαμε κινητικά την διαδραστική ιστορία «θα πάω για αρκούδες», γνωρίσαμε τον μύθο της Αλκυόνης και την απεικονίσαμε σε μια ομαδική αλλά και ατομική εργασία. Μάθαμε για τους Εσκιμώους, την ζωή τους, τα ρούχα τους, φτιάξαμε αυτοσχέδια ιγκλού και γίναμε Εσκιμώοι. Εξερευνήσαμε τον πλανήτη μας, είδαμε τα στρώματα από τα οποία αποτελείται, είδαμε τις φυσικές καταστροφές οι οποίες μπορεί να προκληθούν ( ανεμοστρόβιλοι, ηφαίστεια, σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές), μας επισκέφτηκαν από το ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών και μας έκαναν μία παρουσίαση ,κάναμε πειράματα για να κατανοήσουμε την έννοια του σεισμού, του ανεμοστρόβιλου αλλά και του ηφαιστείου. Συνεχίζοντας μάθαμε περισσότερα πράγματα για το διάστημα, το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες που το αποτελούν, μέσα από παραμύθια, ψηφιακά πάζλ, παρατήρηση πλανητών μέσα από την ιστοσελίδα της NASA, Αναπαραστήσαμε σε τρισδιάστατη κατασκευή το ηλιακό μας σύστημα, γνωρίσαμε τον μικρό πρίγκιπα που βρισκόταν στον δικό του πλανήτη, φτιάξαμε μία τεράστια αφίσα με τους δικούς μας φανταστικούς πλανήτες για να στολίσουμε την τάξη μας, μάθαμε να αναγνωρίζουμε κάποιους αστερισμούς και με την φαντασία μας, φτιάξαμε καινούργιους που τους ονοματίσαμε. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα σχολικού εκφοβισμού, διαβάσαμε το παραμύθι τα χεράκια δεν χτυπάνε, τα χεράκια αγαπάνε (Συλλογικό έργο, Βάρφη εκδοτικός οργανισμός, 2015), μάθαμε το τραγούδι « όπου υπάρχει αγάπη» στην νοηματική και το παρουσιάσαμε και κάναμε ένα πείραμα με δύο μήλα, όπου στο ένα του λέγαμε όμορφα λόγια και το χαϊδεύαμε και στο δεύτερο σε κάθε άσχημη κουβέντα που του λέγαμε το χτυπούσαμε. Στο τέλος κόψαμε τα μήλα στην μέση και είδαμε τις διαφορές. Μιλήσαμε για την έννοια του εθελοντισμού, διαβάσαμε το παραμύθι « ένα αστέρι στην καρδιά» και παίξαμε διάφορα κινητικά παιχνίδια με αστέρια και γίναμε σούπερ ήρωες. Μιλήσαμε για τα παραμύθια, πως γράφονται, ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι με τίτλο «Το μαγικό σιντριβάνι στη σοκολατένια πόλη» . Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γης, μιλήσαμε για τον πλανήτη μας , τους κινδύνους που τον απειλούν και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τον βοηθήσουμε όπως είναι η ανακύκλωση, και δημιουργήσαμε δύο ομαδικές εργασίες όπου στολίσαμε την τάξη μας με αυτές. Μιλώντας για την άνοιξη, αναφερθήκαμε στην μέλισσα, όπου γνωρίσαμε το κύκλο ζωής της, μάθαμε που μένει, παίξαμε με το bee bot, βάζοντας το να πηγαίνει από λουλούδι σε λουλούδι για να μαζέψει το νέχταρ και δημιουργήσαμε ένα τρισδιάστατο μελίσσι για την αυλή μας. Γνωρίσαμε την πεταλούδα και τα χαρακτηριστικά της καθώς επίσης ήρθαμε σε επαφή με τα φυτά. Μάθαμε τα μέρη του φυτού, τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν και αποχτήσαμε το δικό μας κήπο στην αυλή του σχολείου με διάφορα φυτά που διαλέξαμε από το φυτώριο της περιοχής μας. Με αφορμή την καλοκαιρινή μας γιορτή με θέμα ταξίδια στην Ευρώπη, ταξιδέψαμε μέχρι την γειτονική μας Ιταλία, γνωρίσαμε τις πόλεις της, τα μνημεία της, τα χρώματα και τα αρώματα που έχει αυτή η χώρα.
Στην δεξιότητα «Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα» από την ενότητα ζω καλύτερα – ευ ζην, γνωρίσαμε καλύτερα το σώμα μας, παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με αυτό και τραγουδήσαμε το γνωστό τραγούδι κεφάλι- ώμοι. Δείχνοντας εικόνες από διαφορετικές ηλικίες της ζωής του ανθρώπου προσπαθήσαμε να τις βάλουμε στην σωστή χρονολογική σειρά ( χρονική ακολουθία). Γνωρίσαμε τα μέρη του ανθρώπινου σώματος (όργανα και κόκαλα), φτιάξαμε μία ατομική εργασία, όπου πάνω σε μαύρο χαρτόνι σχεδιάσαμε με κιμωλία το σώμα μας. Έπειτα κατασκευάσαμε με ρολά υγείας ένα τεράστιο σκελετό όπου τον ονομάσαμε Τζακ και στολίσαμε με αυτόν την τάξη μας.
Στην δεξιότητα « Ένα αστέρι στην καρδιά» από την ενότητα ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη, μιλήσαμε για την έννοια του εθελοντισμού και διαβάσαμε το παραμύθι « Ένα αστέρι στην καρδιά» , μιλήσαμε για τις θετικές λέξεις και την βαρύτητα που έχουν και ζωγραφίσαμε το αρκουδάκι από το παραμύθι σε όποια σκηνή μας άρεσε πιο πολύ. Μοιράσαμε αστέρια και κινηθήκαμε στην τάξη κρατώντας τα με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετικό ρυθμό κάθε φορά. Αναρωτηθήκαμε, τι ευχή θα κάναμε ένα μας δινόταν η ευκαιρία να πραγματοποιηθεί. Σχηματίσαμε την λέξη εθελοντισμός και συζητήσαμε για τις πράξεις που κάνει ένας εθελοντής και τις ζωγραφίσαμε επάνω στα αστέρια. Στην συνέχεια μεταμορφωθήκαμε σε σούπερ ήρωες με την κάπα που κατασκευάσαμε μόνοι μας και σκεφτήκαμε τι υπερδυνάμεις θα θέλαμε να έχουμε. Τέλος ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Το χρώμα της ελπίδας».
Η επόμενη δεξιότητα που ασχοληθήκαμε ήταν από την ενότητα φροντίζω το περιβάλλον, κλιματική αλλαγή- φυσικές καταστροφές- πολιτική προστασία «Σεισμός και τώρα τι κάνω;» Αρχικά ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι « Παμούκ και λιώνουν οι πάγοι», όπου μιλήσαμε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου . Μας επισκέφτηκαν στο σχολείο μας από το ινστιτούτο Διαχείρισης Ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών και μας μίλησαν για τους σεισμούς καθώς επίσης και για τους τρόπους προστασίας από αυτούς. Γνωρίσαμε το εσωτερικό της γης και τις τεκτονικές πλάκες που προκαλούν τους σεισμούς, κατασκευάσαμε τον δικό μας σεισμογράφο από ζελέ και γκοφρετάκια και κάναμε άσκηση σεισμού. Στην συνέχεια μιλήσαμε για τους ανεμοστρόβιλους και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μέσα σε ένα πλαστικό μπουκάλι νερού. Μιλήσαμε για τις πλημμύρες και διαβάσαμε δύο παραμύθια « Η Μπέρντι και η πλημμύρα» και «Ο Ερμής και η πλημμύρα» Παίξαμε κουίζ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με θέμα την πλημμύρα και γενικά με τις φυσικές καταστροφές. Κάναμε ένα πείραμα για το πως λιώνουν τα παγάκια και διαβάσαμε την ιστορία του Νώε με την κιβωτό. Τέλος μιλήσαμε για τα ηφαίστεια, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, γνωρίσαμε τα μεγαλύτερα και ενεργά ηφαίστεια που υπάρχουν στον κόσμο. Μελετήσαμε τα μέρη του ηφαιστείου και διαβάσαμε το παραμύθι «Το συναχωμένο ηφαίστειο», Κάναμε αναπαράσταση την έκρηξη ενός ηφαιστείου με σόδα και ξύδι και σχεδιάσαμε πάνω σε χαρτόνια ηφαίστεια και στολίσαμε την τάξη μας. Τέλος παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι με στεφάνια «Πρόσεχε μην καείς από την λαβα» και κατασκευάσαμε τα δικά μας ηφαίστεια από καπάκια και ρολά υγείας.
Στην τελευταία δεξιότητα με τίτλο «Ένα βιβλίο γεννιέται» από την ενότητα δημιουργώ και καινοτομώ- δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία, γνωρίσαμε τα μέρη του αναγνώστη καθώς επίσης και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε όταν παίρνουμε ένα βιβλίο. Μάθαμε τα μέρη ενός βιβλίου καθώς επίσης και όσους ασχολούνται για να δημιουργηθεί ένα βιβλίο (τίτλος, συγγραφέας, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, ταπετσαρία, εκδοτικός οίκος, εικονογράφος). Κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες, δημιουργήσαμε δικές μας ιστορίες με την βοήθεια παραμυθοκαρτών, παίξαμε ένα παιχνίδι με τα βιβλία που είχαμε στην τάξη μας, όπου παίρναμε ένα παραμύθι και προσπαθούσαμε να βρούμε ένα άλλο που έχει κάτι κοινό πχ χρώμα, ίδιος ήρωας, ίδιο γράμμα στον τίτλο, ίδιος εκδοτικός οίκος κτλ. Τέλος γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι δημιουργώντας το δικό μας παραμύθι με τίτλο «Το μαγικό σιντριβάνι στην σοκολατένια πόλη» όπου το τυπώσαμε στον εκδοτικό οίκο που φυσικά ήταν το σχολείο μας και το μοιράσαμε στους γονείς.








































