Το σποράκι που ταξιδεύει του Eric Carle: ψηφιακή αφήγηση και δρααστηριότητες

Στο  αγαπημένο  βιβλίο  του  Eric Carle  Το  μικρό  σποράκι ταξιδεύει  μαθαίνουμε μέσα  από  την ιστορία  του  μικρού  σπόρου  τις  τέσσερις  εποχές,καθώς  και τις αλλαγές  στην  φύση  και ιδιάτερα  στα  φυτά. Αφού  δεν  είμαστε λοιπόν  στην  τάξη  για   να  διαβάσουμε το  βιβλίο   στους  μικρούς  μας  μαθητές ετοιμάσαμε ψηφιακή  αφήγηση  της ιστορίας.

Το σποράκι που ταξιδεύει final

1η  Δραστηριότητα Στο  σχολείο  το  βιβλίο  αυτό  θα αποτελούσε  εξαιρετική  αφορμή  για  θεατρικό  παιχνίδι, γιατί  όχι  όμως  και  στο σπίτι. Μπορούμε  να  γίνουμε  σποράκια  κουλουριάζοντας  το  σώμα  μας. Τα  σποράκια  ξυπνούν  σιγά  σιγά την άνοιξη, αρχίζουμε  να  κουνάμε  ποδαράκια  και  χεράκια.  Φυτρώνουμε και  τινάζουμε  το  χώμα  από  το κεφαλάκι  μας. Έρχεται  το καλοκαίρι το  μικρό  φυτό  μεγαλώνει, τεντώνουμε το  σώμα  μας, στεκόμαστε  στις  μύτες  των  ποδιών  μας  με  ανοιχτά χέρια. Ήρθε το  φθινόπωρο,οαέρας  δυναμώνει, κουνάμε  τα  χέρια  μας  δεξιά και  αριστερά. Ένα  μικρό σποράκι  παρασύρεται  και  τρέχει  στον άνεμο. 

2η Δραστηριότητα Μια  ωραία  δραστηριότητα  είναι  να  κάνουμε  το δικό μας  Σπορούλη. Χρησιμοποιούμε ένα  άδειο μπουκάλι  από  ανααψυκτικό  που  το  κόβουμε για  να  γίνει  μια  μικρή  γλαστρούλα. Το  ντύσαμε  με  αφρώδες  υλικό κολλήσαμε μάτια, μύτη  και στόμα. Τέλος  βάλαμε  βαμβάκι, σποράκι  και ρίξαμε το απαραίτητο  νερό. Όταν  φυτρώσουν τα  σποράκι και  μεγαλώσουν  αρκετά  τα  φυτά  μας  θα  είναι  τα μαλλιά  του  Σπορούλη. Δυστυχώς  στον  δικό μας  σπορούλη  δεν  έχουν  μεγαλώσει  αρκετά  τα  φυτά  για  να  σας  τον  δείξουμε  με  μαλλιά.

3η Δραστηριότητα Χρωματίζουμε  το  λουλούδι  κάνοντας  δαχτυλιές. Στην  μέση, αν  θέλουμε  μπορούμε  αντί  για  δαχτυλιές  να  κολλήσουμε  σποράκια.

4η Δραστηριότητα Κατασκευάζουμε βιβλιαράκι  για  τα  μέρη  του  λουλουδιού. Μαθαίνουμε  τα μέρη  του  λουλουδιού  με  την  βοήθεια  του μπαμπά  και  της  μαμάς  και κάνουμε  την  παρακάτω  εργασία. https://blogs.sch.gr/2nipsal/files/2020/04/εργασία-μέρη-φυτού.pdf

5η Δραστηριότητα Βρίσκουμε  από  ποια  φωνούλα  ξεκινάει  κάθε  εποχή  πχ  η  Άνοιξη  ξεινάει  από Α, ο Χειμώνας από  Χ  κλπ. Στην  συνέχεια κάνουμε  το  φύλλο  εργασίας που ακολουθεί. Σκέφτομαι  από ποια  φωνούλα  ξεκινάει κάθε εποχή  για  να  βρώ  την  σωστή  απάντηση.

 https://blogs.sch.gr/2nipsal/files/2020/04/φύλλο-εργασίας-εποχες.pdf

6η  Δραστηριότητα Κάνω  μαθηματικά. Παίζω  το οn line παιχνίδι και  στην  συνέχεια  κάνω  το  φύλλο  εργασίας

 

Παιχνίδι

https://wordwall.net/resource/1524134/%cf%84%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%be%ce%b5-%cf%83%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%ce%b7%ce%bb%ce%b9%ce%bf%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%b9%ce%b1-%cf%84%cf%8c%cf%83%ce%bf-%cf%8c%cf%83%ce%b1

Φύλλο εργασίας

https://blogs.sch.gr/2nipsal/files/2020/04/Φύλλο-εργασίας-τόσα-όσα.pdf