Οι μαθητές ξεκίνησαν το σχολείο και η πρώτη εβδομάδα της προσαρμογής κύλησε με ενθουσιασμό! Αρχικά οι νέοι μαθητές (προνήπια) γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας, τα κέντρα ενδιαφέροντος στις τάξεις, όπου μπορούν να απασχοληθούν αλλά και τον τρόπο που πρέπει να λειτουργούν ως μέρος του συνόλου. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το νηπιαγωγείο είναι ο 2ος φορέας κοινωνικοποίησης μετά την οικογένεια.
Η τάξη μας!!!
Η γνωριμία με την τάξη έγινε μέσα από συζήτηση στην ολομέλεια, ανάγνωση παραμυθιών και την πραγματολογική ανάλυση αυτών αλλά και ποικίλες εικαστικές δραστηριότητες.
Οι εκπαιδευτικοί παρότρυναν τους μαθητές να εμπλακούν σε δημιουργικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ανέπτυξαν γλωσσικές και μαθηματικές δεξιότητες.
Τυπώματα με τα χεράκια. Ίδια κι όμως διαφορετικά!
Η επαφή με τα χρώματα και με ποικίλα υλικά έβαλαν τα νήπια σε έναν κόσμο δημιουργίας και έκφρασης.
Επίσης -ύστερα από συζήτηση- δημιούργησαν το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης, το οποίο υπέγραψαν όλοι (νήπια και εκπαιδευτικοί, δίνοντας την υπόσχεση να τους τηρούν μέσα και έξω από την τάξη. (Στα πλαίσια των δράσεων για τον ενεργό πολίτη).
Το συμβόλαιο με τους κανόνες
Τέλος ξεκίνησαν οι πρώτες απόπειρες για την εισαγωγή των νηπίων στη μέθοδο της συνεργατικής διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί πρότειναν στους μαθητές να γίνουν ζευγάρια. Έχοντας το κάθε μέλος μία γαντόκουκλα έμαθε πληροφορίες για τον φίλο του:
– ποιο είναι το αγαπημένο του χρώμα
– Ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό
– Ποιο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι
Όλες τις πληροφορίες τις έγραφαν/ ζωγράφιζαν. Στο τέλος η κάθε ομάδα πραγματοποίησε παρουσίαση στην ολομέλεια. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά αλληλεπιδρώντας σε μεγάλο βαθμό!
