Μίλα μου για μήλα!

Το μήλο, φρουτάκι αγαπημένο και θρεπτικό. Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές ασχολήθηκαν με το μήλο εστιάζοντας στα ιδιαίτερα διατροφικά του χαρακτηριστικά. ανέπτυξαν συζητήσεις (καλλιέργεια προφορικού λόγου), διάβασαν ιστορίες ((φιλαναγνωσία) και εντέλει δημιούργησαν τα δικά τους μήλα. IMG 7525
Αρχικά χρωμάτισαν μήλα με νερομπογιά και εν συνεχεία η εκπαιδευτικός τα έκοψε σε οριζόντια κομμάτια ώστε να δημιουργηθεί ένα παζλ. Τα παιδιά κλήθηκαν να το φτιάξουν και να το κολλήσουν δημιουργώντας και πάλι το μήλο (STEM).

IMG 7526 IMG 7527

IMG 7488 IMG 7487

 

Το τελικό προϊόν άκρως εντυπωσιακό!

Έτσι επιλέγουμε τους φίλους μας!

Άραγε με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέγουμε τους φίλους μας; Από τα ρούχα που φοράνε; Μήπως αν είναι όμορφοι; Στην ερώτηση αυτή οι μικροί μαθητές ξάφνιασαν τους εκπαιδευτικούς δίνοντας μοναδικές απαντήσεις:

– όταν μιλούν όμορφα (ευγενικά)

– όταν με βοηθάει

– όταν είναι καλός/ καλή

Ύστερα από συζήτηση αποφάσισαν να δημιουργήσουν το «ξόρκι της φιλίας» βάζοντας συστατικά τις απαντήσεις που έδωσαν παραπάνω.

IMG 7528

Σε μία κατσαρόλα λοιπόν, έβαλαν λίγη «συνεργασία», «βοήθεια», «ευγένεια», «καλοσύνη» και πολύ- πολύ «αγάπη» και έτσι δημιούργησαν ένα μαγικό φίλτρο. Αυτό της φιλίας!

IMG 7485

 

 

«Ο Έκτορας αγαπούσε το μωβ»!

Σήμερα είχαμε έναν ξεχωριστό καλεσμένο! Τον Έκτορα, που αγαπούσε το μωβ!

IMG 7484

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα τη διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και το σεβασμό στις απόψεις του άλλου προσκαλέσαμε την κ. Ιωάννα Νταρίλλη, συγγραφέα και εκπαιδευτικό, να μας διαβάσει την ιστορία του Έκτορα που αγαπούσε το μωβ, είχε προσωπικότητα και ήθελε να κάνει αυτό που αγαπάει.
IMG 7436 IMG 7438

Τελικά τα καταφέρνει; Πώς θα πείσει τον μπαμπά του ότι δεν θέλει να γίνει κυνηγός αλλά γιατρός; Πως θα πείσει τους φίλους του ότι και όλα τα χρώματα είναι για όλους;

Οι μαθητές άκουσαν με μεγάλη προσοχή και ενθουσιασμό την κ. Νταρίλλη. Όπου χρειαζόταν έδιναν την άποψή τους και στο τέλος της αφήγησης απάντησαν σε πραγματολογικές ερωτήσεις. Εξέθεσαν τους προβληματισμούς τους και ακολούθησε διάλογος.

IMG 7446 IMG 1656

Στο τέλος οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα διαφοροποιημένο φύλλο εργασίας -σχετικό με την ιστορία- ελεύθερης έκφρασης και ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών.

 

Ο ΕΚΤΟΡΑΣ αγαπούσε το ΜΩΒ

Η συγγραφέας πριν φύγει μας υπέγραψε το βιβλίο της!

IMG 7478

 

 

Γνωρίζω τους φίλους μου, το όνομά μου…

Το σχολείο είναι η νέα πραγματικότητα στη ζωή των παιδιών και μπορεί να δυσκολέψει κάπως τα πιο μικρά παιδιά. Για να αμβλύνουν αυτές τις δυσκολίες, για να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, οι εκπαιδευτικοί πρότειναν στους μαθητές να φέρουν το αγαπημένο τους παιχνίδι. Ο κάθε μαθητής παρουσίασε το αντικείμενο που έφερε, μίλησε για αυτό και επισήμανε γιατί είναι σημαντικό για τον ίδιο. Με αυτή τη δραστηριότητα ακόμη και τα πιο συνεσταλμένα παιδιά γίνονται πρωταγωνιστές και νιώθουν αποδοχή από όλους. 
Με την παραπάνω δραστηριότητα έδειξαν ενδιαφέρον για να μάθουν τι αρέσει στο φίλο τους και να γνωριστούν καλύτερα. Έτσι σκέφτηκαν να δημιουργήσουν έναν πίνακα με τη φωτογραφία τους περικυκλωμένη από τις προτιμήσεις τους. 
IMG 7299

Χρησιμοποιώντας νερομπογιές και λαδοπαστέλ αποτύπωσαν εικαστικά τις προτιμήσεις τους! 
IMG 7300 IMG 7302

Αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους ήρθε η ώρα να γράψουν το όνομά τους είτε αντιγράφοντας το, είτε από μνήμης! Άλλωστε σε αυτές τις ηλικίες η εκμάθηση της γλώσσας πρέπει να έχει νόημα για τα παιδιά, συνεπώς επιλέγουμε να ξεκινήσουμε από το όνομά τους. 

IMG 7355

Οι μαθητές ασχολήθηκαν και με το αρχικό γράμμα του ονόματός τους αποδίδοντάς το εικαστικά και προσφέροντας σε εκπαιδευτικούς και γονείς μοναδικές δημιουργίες. 
IMG 7349 Ύστερα από σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων στην ολομέλεια οι  μαθητές αναζήτησαν το αρχικό τους γράμμα, το χρωμάτισαν με νερομπογιές και εν συνεχεία με λαδοπαστέλ δημιούργησαν το φόντο. IMG 7348

Οι δημιουργίες των μαθητών είναι σίγουρα άξιες συγχαρητηρίων!

IMG 7353 IMG 7354 IMG 7352

Στο τέλος οι μαθητές σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα parking τρισδιάστατο με τα ονόματά τους!

26η Σεπτεμβρίου Παγκόσμια ημέρα Ευρωπαϊκών γλωσσών

Η πολυγλωσσία στην προσχολική ηλικία έχει πολλά πλεονεκτήματα, τόσο σε γνωστικό όσο και σε κοινωνικο-συναισθηματικό επίπεδο.

IMG 7340

Σε γνωστικό επίπεδο η αφύπνιση στις γλώσσες (language awareness/ éveil aux langues) συμβάλλει στην ευελιξία της σκέψης καθώς τα παιδιά που εκτίθενται σε περισσότερες γλώσσες μαθαίνουν να εναλλάσσουν τρόπους σκέψης και να βρίσκουν περισσότερες λύσεις σε προβλήματα. Ενίσχύεται η μνήμη και η συγκέντρωση– η χρήση διαφορετικών γλωσσικών κωδίκων βελτιώνει την εργαζόμενη μνήμη ενώ μακροπρόθεσμα η εκμάθηση ξένων γλωσσών γίνεται ευκολότερη, καθώς αποκτούν «γλωσσική ευαισθησία». Αναφορικά με τη γλώσσα όταν τα παιδιά έρχονται -από μικρή ηλικία και με άλλους γλωσσικούς κώδικες αποκτούν πλουσιότερο λεξιλόγιο και μεγαλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της γλώσσας (αναγνωρίζουν ομοιότητες/διαφορές, κάτι που βοηθά και στη μάθηση της γραφής αργότερα).

Σε κοινωνικό συναισθηματικό επίπεδο καλλιεργείται ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και ενσυναίσθησης, αφού αντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι επικοινωνίας. Ενισχύεται η έννοια της ταυτότητας και αυτοεκτίμησης για παιδιά με διαφορετική γλωσσική και πολιτισμική καταγωγή. Και φυσικά βελτιώνονται οι  κοινωνικές δεξιότητες – τα παιδιά πολυγλωσσικών περιβαλλόντων συχνά αναπτύσσουν μεγαλύτερη ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας.

IMG 7331Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα της πολυγλωσσίας αποφάσισαν με τους μικρούς μαθητές να τιμήσουν την διεθνή ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών δημιουργώντας μία ξεχωριστή αφίσα.

IMG 7332

Αρχικά οι μαθητές ξεχώρισαν και ονόμασαν κάποιες από τις σημαίες της Ευρώπης. Στη συνέχεια επέλεξαν τη λέξη «ευχαριστώ» να την ακούσουν σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες στο Google Translate.
IMG 7333

Οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν καρτέλες με τη λέξη «ευχαριστώ» και τα παιδιά εντόπιζαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους γλωσσικούς κώδικες.
IMG 7336

Στο τέλος συναποφάσισαν να δημιουργήσουν μία αφίσα χρησιμοποιώντας τις σημαίες αλλά και γράφοντας τη λέξη «ευχαριστώ» σε όσες περισσότερες γλώσσες μπορούσαν.

 

 

 

IMG 7335IMG 7337

Η αφίσα σύντομα θα ανέβει στο site των Ευρωπαϊκών Γλωσσών!!! https://edl.ecml.at/en/

IMG 7338

Γνωρίζω την τάξη μου… τους φίλους μου…

Οι μαθητές ξεκίνησαν το σχολείο και η πρώτη εβδομάδα της προσαρμογής κύλησε με ενθουσιασμό! Αρχικά οι νέοι μαθητές (προνήπια) γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας, τα κέντρα ενδιαφέροντος στις τάξεις, όπου μπορούν να απασχοληθούν αλλά  και τον τρόπο που πρέπει να λειτουργούν ως μέρος του συνόλου. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το νηπιαγωγείο είναι ο 2ος φορέας κοινωνικοποίησης μετά την οικογένεια.
IMG 7222 Η τάξη μας!!!  

Η γνωριμία με την τάξη έγινε μέσα από συζήτηση στην ολομέλεια, ανάγνωση παραμυθιών και την πραγματολογική ανάλυση αυτών αλλά και ποικίλες εικαστικές δραστηριότητες.

Οι εκπαιδευτικοί παρότρυναν τους μαθητές να εμπλακούν σε δημιουργικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ανέπτυξαν γλωσσικές και μαθηματικές δεξιότητες.

IMG 7268 Τυπώματα με τα χεράκια. Ίδια κι όμως διαφορετικά!

Η επαφή με τα χρώματα και με ποικίλα υλικά έβαλαν τα νήπια σε έναν κόσμο δημιουργίας και έκφρασης.

Επίσης -ύστερα από συζήτηση- δημιούργησαν το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης, το οποίο υπέγραψαν όλοι (νήπια και εκπαιδευτικοί, δίνοντας την υπόσχεση να τους τηρούν μέσα και έξω από την τάξη. (Στα πλαίσια των δράσεων για τον ενεργό πολίτη).

IMG 7270 Το συμβόλαιο με τους κανόνες

Τέλος ξεκίνησαν οι πρώτες απόπειρες για την εισαγωγή των νηπίων στη μέθοδο της συνεργατικής διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί πρότειναν στους μαθητές να γίνουν ζευγάρια. Έχοντας το κάθε μέλος μία γαντόκουκλα έμαθε πληροφορίες για τον φίλο του:

– ποιο είναι το αγαπημένο του χρώμα

– Ποιο είναι το αγαπημένο του φαγητό

– Ποιο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι

Όλες τις πληροφορίες τις έγραφαν/ ζωγράφιζαν. Στο τέλος η κάθε ομάδα πραγματοποίησε παρουσίαση στην ολομέλεια. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά αλληλεπιδρώντας σε μεγάλο βαθμό!

IMG 7258 IMG 7256

 

Έναρξη Σχολικής Χρονιάς 2025-2026

IMG 7192Σήμερα το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε χαρούμενες φωνούλες και χαμόγελα. Οι μικροί μαθητές κατέκλυσαν με τους γονείς τους το σχολείο και γεμάτοι περιέργεια περιηγήθηκαν σε όλους τους χώρους.
Μετά τον χαιρετισμό της Προϊσταμένης και του εκπαιδευτικού προσωπικού μαθητές και γονείς παρακολούθησαν τον Αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά. Παρόντες και οι άνθρωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι αφού καλωσόρισαν τους μαθητές και τους γονείς υποσχέθηκαν να βρίσκονται στο πλευρό μας σε κάθε μας βήμα.
IMG 7188

Οι εκπαιδευτικοί ετοίμασαν δωράκια- σελιδοδείκτες με μηνύματα για τους μαθητές με ένα μολύβι για να γράφουμε φανταστικές ιστορίες και ένα μπαλόνι για ατελείωτα παιχνίδια.
Μείνετε συντονισμένοι. Η συνέχεια προμηνύεται συναρπαστική!