Δημοσιεύθηκε στην ΓΛΩΣΣΑ

Παιδί και γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ

To μικρό όνομα αποτελεί ένα από τα πρώτα κείμενα με τα οποία ασχολείται το παιδί. Ουσιαστικά  είναι μια από τις πρώτες λέξεις, τις οποίες τα παιδιά αναγνωρίζουν και επιχειρούν να μάθουν να γράφουν (Ferreiro & Teberosky, 1982).

Η ικανότητα που επιδεικνύει το μικρό παιδί σε ό,τι αφορά τη γραφή αλλά και  την αναγνώριση του ονόματός του, αποτελεί το πρώτο σημάδι του ότι έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί τη λειτουργία του γραπτού λόγου και σταθμό καθοριστικής σημασίας στην προσπάθεια κατάκτησης του (Στελλάκης, 2002, Blloοdgood, 1999, Trushell, 1998.

Στα ελληνικά δεδομένα (Κασσωτάκη–Ψαρουδάκη, 2010) φάνηκε ότι, σε όσο πιο υψηλό επίπεδο ανάπτυξης βρίσκεται η ικανότητα των παιδιών να γράφουν το όνομά τους, σε τόσο πιο υψηλό επίπεδο ανάπτυξης βρίσκεται και η αναγνωστική τους ικανότητα:

  • Η ικανότητα γραφής του ονόματος σχετίζεται με τη γνώση των γραμμάτων του αλφαβήτου.
    Η ικανότητα γραφής του ονόματος σχετίζεται με την έννοια της λέξης στο κείμενο.
    Η ικανότητα γραφής του ονόματος σχετίζεται με την αναγνώριση λεξιλογίου