Τα σποράκια μας φύτρωσαν!!

“Σποράκι μικρό είμαι εγώ, στο χώμα κοιμάμαι για λίγο καιρό, το φως με ζεσταίνει και πίνω νερόΡιζούλες θα βγάλω, τον ήλιο θα δω, κοτσάνι θα απλώσω, θα έχω βλαστό. Με πράσινα φύλλα κομψά θα ντυθώ και φίνα λουλούδια παντού θα σκορπώ. Καρπούς θα μοιράσω με χίλιους χυμούς, σποράκια θα έχουν, στο χώμα θα μπουν”.

Μικρή μικρή νοικοκυρά…….

μεγάλη πίτα φτιάχνει! Ένα γνωστό αίνιγμα για το πιο πολύτιμο και χρήσιμο ΕΝΤΟΜΟ …τη μέλισσα!!!Γιατί όμως είναι χρήσιμη και γιατί την αποκαλούν νοικοκυρά; Τι είδους πίτα φτιάχνει;; Ας διαβάσουμε κάποιες βασικές πληροφορίες στον σύνδεσμο εδώ. 

Μπορούμε αν θέλουμε να παρακολουθήσουμε αποσπάσματα απο το πολύ ενδιαφέρον βίντεο εδώ

 Ξεχωρίζουμε τις μέλισσες σε εργάτριες οι οποίες κάνουν την περισσότερη δουλειά μέσα στην κυψέλη, τις βασίλισσες που γεννάνε τα αυγά στην κυψέλη τους και τους κηφήνες που φροντίζουν τις βασίλισσες ..

Η μέλισσα αποκαλείται λοιπόν νοικοκυρά γιατί έχει το δικό της σπίτι και τη δική της οικογένεια.και είναι πολύ χρήσιμη γιατί μας προσφέρει πολλά αγνά και ωφέλιμα προϊόντα με πρώτο και κύριο το μέλι . Τα υπόλοιπα τα βλέπουμε στην εικόνα:

 

Ας ακούσουμε τώρα ένα τραγούδι για τη μέλισσα ζουμ ζουμ !!

              Ζουμ Ζουμ Ζουμ , μέλισσα πετά !!!
              Ζουμ Ζουμ Ζουμ , μέλισσα πετά  !!!
              Στα δεντράκια τ ανθισμένα ..
              Στα λουλούδια τ ανοιγμένα .
              Ζουμ Ζουμ Ζουμ , μέλισσα πετά !!!

             Ζουμ, Ζουμ, Ζουμ , έλα πιο κοντά !!!
             Ζουμ , Ζουμ, Ζουμ, έλα πιο κοντά !!!
             Μη φοβάσαι μελισσάκι , 
             πέταξε στο λουλουδάκι…
             Ζουμ, Ζουμ, Ζουμ, έλα πιο κοντά !!!

Ώρα για δημιουργία! Τι θα λέγατε να ασχοληθούμε τώρα και με κατασκευή; Μια πρόταση είναι να χρησιμοποιήσουμε ρολό υγείας και μια άλλη το τύπωμα του ποδιού μας! Παίρνουμε ιδέες από τις παρακάτω εικόνες (ιδέες απο pinterest):

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ 2020 15-30 ΜΑΪΟΥ

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ 1ο ΚΑΙ 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΕΣ.  ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ: 2310714086 (2oΝΗΠ/ΓΕΙΟ)ΚΑΙ 2310713555(1ο ΝΗΠ/ΓΕΙΟ)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ 2020

ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ 1ο ΚΑΙ 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΜΕΣΗΜΒΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΕΣ.  ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ: 2310714086 (2oΝΗΠ/ΓΕΙΟ)ΚΑΙ 2310713555(1ο ΝΗΠ/ΓΕΙΟ)

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του

  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδο τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet)͘

   Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας  συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ 2 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό
Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα  σε  άλλη  σχολική  μονάδα  Τα  στοιχεία  των  τέκνων  είναι  συμπληρωμένα  και  ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου  σχετικό  αποδεικτικό,  όπως  λογαριασμό  ΔΕΚΟ,  μισθωτήριο  συμβόλαιο,  ή  άλλο  δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ο
γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική
μονάδα Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ πρωτ Φ͘6/1094/80261/Δ1/20-5-2015
εγκύκλιο (ΑΔΥΜ)

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι
έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (παρ 4, του άρ 6 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε
με το άρθρο 23 του ν 4559/2018 (ΦΕΚ Α’ 142) και  από το άρθρο 74 του ν 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13)).

ɽ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα

Μετά  την  υποβολή  της  αίτησης,      (παρ   5  του  άρθρου  2  της  ΚΥΑ  53128/Δ1/2020  (Β’ 1767)  ο
γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η
αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ
53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου
εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και
καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι
σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή
σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτος ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

 

ΙΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/ΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπ.’͘ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διαχείριση των
αιτήσεων,  ο  Προϊστάμενος/νη  του  Νηπιαγωγείου  εισέρχεται  στην  ηλεκτρονική  υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή   της   Ενιαίας   Ψηφιακής   Πύλης (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)   μέσω   της   Ενιαίας
Πρόσβασης σε Υπηρεσίες (Single Sign On) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τα στοιχεία σύνδεσης του
επίσημου   λογαριασμού   της   σχολικής   μονάδας,   τον   οποίο   διαχειρίζεται   αποκλειστικά   ο/η
Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου και για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από τη
δημοσίευση της υπ’͘ αρ πρωτ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ (παρ 1 του άρθρου 3 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020
(Β’ 1767). Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και
έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης

β) επιστροφή της αίτησης στον γονέα/κηδεμόνα υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν

στην αίτηση

γ) προώθηση της αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται η σχολική μονάδα, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

Η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ
 ΥΠΟΔΟΧΗΣ

 α Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

  1. Μαθητές/τριες των οποίων  εργάζονται  και  οι  δύο  γονείς/κηδόμενες,  προσκομίζοντας  σχετική
    βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι Δικαίωμα
    εγγραφής  δίνεται  και  στην  περίπτωση  που  προσκομίζεται  βεβαίωση  εργασίας  από  τον  ένα
    γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους
    επαγγελματίες, αγρότες κτλ αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα
    ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους
  2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδόμενες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές
    ομάδες όπως:

Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδόμενες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι
σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι

  1. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της
    Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

Β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης  Υποδοχής  δικαίωμα  συμμετοχής  έχουν  νήπια/προνήπια  τα  οποία  είναι
    εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

18/5 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ!!

Κάθε χρόνο από το 1977 έχει καθιερωθεί Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου. Αυτή η μέρα είναι μια ευκαιρία να θυμόμαστε τη σημασία των Μουσείων στην ανάπτυξη του πολιτισμού και της κοινωνίας.

Με τον όρο Μουσείο εννοείται σύμφωνα με τον επίσημο ορισμό της ICOM (International Council of Museums) «ένα μόνιμο ίδρυμα, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, στην υπηρεσία της κοινωνίας και της ανάπτυξής της, ανοικτό στο κοινό, που έχει ως έργο του τη συλλογή, τη μελέτη, τη διατήρηση, τη γνωστοποίηση και την έκθεση τεκμηρίων του ανθρώπινου πολιτισμού και περιβάλλοντος, με στόχο τη μελέτη, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία».(πηγή:https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF)

Φέτος με το νηπιαγωγείο μας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. ένα ίδρυμα και μουσείο τέχνης! Θυμάστε ποια έκθεση είχαμε παρακολουθήσει; Ναι!!! Εκείνη με τα παλιά παιδικά παιχνίδια (Βασισμένη στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη και το βιβλίο “Ενας αρκούδος μια φορά”)!!!Μπορείτε να δείτε ξανά την έκθεση μέσα απο την ιστοσελίδα του Μουσείου Μπενάκη πατώντας εδώ (κάτω δεξιά Μουσείο Παιχνιδιών)

Τι θα λέγατε λοιπόν να φτιάξετε το δικό σας ΜΟΥΣΕΙΟ στο σπίτι σας με θέμα τα δικά σας παιχνίδια απο την αγαπημένη σας συλλογή; Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
•       Επιλέξτε το σημείο που θα στήσετε το μουσείο σας
•       Συγκεντρώστε τα εκθέματά σας
•       Δημιουργείστε κατηγορίες ανάλογα με το είδος ή την παλαιότητα κ.τ.λ. 
•       Γράψτε ταμπέλες για κάθε κατηγορία
•       Φτιάξτε την πινακίδα του μουσείου με το όνομα του, το ωράριο λειτουργίας  και την τιμή εισιτηρίου. 
•       Γράψτε τους κανόνες του μουσείου σε ένα χαρτί για να τις μάθουν οι επισκέπτες του μουσείου σας (επιτρέπεται να αγγίζουν τα εκθέματα; να βγάλουν φωτογραφίες; μπορούν να μιλάνε δυνατά; )
•       Ετοιμάστε την ξενάγηση για τους επισκέπτες του μουσείου. Εσείς θα είστε ο ξεναγός και θα παρουσιάζετε τα εκθέματα δίνοντας πληροφορίες γι αυτά.
•       Όταν το μουσείο σας είναι έτοιμο προσκαλέστε κάποιους φίλους ή συγγενείς σας να το θαυμάσουν.
•       Μπορείτε να έχετε διαλέξει και τραγούδια σχετικά με το θέμα του μουσείου σας για να ακούγονται την ώρα της ξενάγησης

Ας ακούσουμε κι ένα τραγούδι απο το πολυαγαπημένο άλμπουμ “Εδώ Λιλιπούπολη” αφιερωμένο στο μουσείο! εδώ

(Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή Μουσική: Νίκος Κυπουργός)

Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.

Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια

μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο

φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.

Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα

δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο

θέλω να βλέπω τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,

μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.

Ας παίξουμε κι ένα παιχνίδι φωνημικής επίγνωσης με λέξεις που τελειώνουν σε -είο απο τη νηπιαγωγό Καλλιόπη Παπουτσάκη εδώ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2020

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του

  Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδο τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet)͘

   Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας  συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ 2 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό
Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα  σε  άλλη  σχολική  μονάδα  Τα  στοιχεία  των  τέκνων  είναι  συμπληρωμένα  και  ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου  σχετικό  αποδεικτικό,  όπως  λογαριασμό  ΔΕΚΟ,  μισθωτήριο  συμβόλαιο,  ή  άλλο  δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ο
γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική
μονάδα Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ πρωτ Φ͘6/1094/80261/Δ1/20-5-2015
εγκύκλιο (ΑΔΥΜ)

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι
έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (παρ 4, του άρ 6 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε
με το άρθρο 23 του ν 4559/2018 (ΦΕΚ Α’ 142) και  από το άρθρο 74 του ν 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13)).

ɽ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα

Μετά  την  υποβολή  της  αίτησης,      (παρ   5  του  άρθρου  2  της  ΚΥΑ  53128/Δ1/2020  (Β’ 1767)  ο
γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η
αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ
53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου
εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και
καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι
σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή
σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτος ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

 

ΙΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/ΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπ.’͘ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη διαχείριση των
αιτήσεων,  ο  Προϊστάμενος/νη  του  Νηπιαγωγείου  εισέρχεται  στην  ηλεκτρονική  υπηρεσία «Πρώτη
Εγγραφή   της   Ενιαίας   Ψηφιακής   Πύλης (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)   μέσω   της   Ενιαίας
Πρόσβασης σε Υπηρεσίες (Single Sign On) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τα στοιχεία σύνδεσης του
επίσημου   λογαριασμού   της   σχολικής   μονάδας,   τον   οποίο   διαχειρίζεται   αποκλειστικά   ο/η
Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου και για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από τη
δημοσίευση της υπ’͘ αρ πρωτ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767) ΚΥΑ (παρ 1 του άρθρου 3 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020
(Β’ 1767). Ο/Η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και
έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης

β) επιστροφή της αίτησης στον γονέα/κηδεμόνα υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν

στην αίτηση

γ) προώθηση της αίτησης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται η σχολική μονάδα, σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

Η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ
 ΥΠΟΔΟΧΗΣ

 α Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

  1. Μαθητές/τριες των οποίων  εργάζονται  και  οι  δύο  γονείς/κηδόμενες,  προσκομίζοντας  σχετική
    βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι Δικαίωμα
    εγγραφής  δίνεται  και  στην  περίπτωση  που  προσκομίζεται  βεβαίωση  εργασίας  από  τον  ένα
    γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους
    επαγγελματίες, αγρότες κτλ αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα
    ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους
  2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδόμενες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές
    ομάδες όπως:

Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδόμενες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι
σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι

  1. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της
    Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

Β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης  Υποδοχής  δικαίωμα  συμμετοχής  έχουν  νήπια/προνήπια  τα  οποία  είναι
    εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

 

Ώρα για πείραμα!

ΩΡΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΦΥΤΕΥΟΝΤΑΣ ΣΠΟΡΟΥΣ!  Μέσα απο τη διαδικασία του φυτέματος 1) συνειδητοποιούμε ότι τα φυτά είναι ζωντανοί οργανισμοί 2. να μαθαίνουμε τι χρειάζεται για να φυτρώσει ένας σπόρος και να μεγαλώσει ένα φυτό 3)κάνουμε συγκρίσεις των φυτών που βγαίνουν απο την καλλιέργεια των σπόρων. ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ: διάφοροι σπόροι (φακή, φασόλι,κουκί, φάβα, γυαλινο βάζο απο μαρμελάδα και  βαμβάκι (ή γλάστρα και χώμα) . ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: Τοποθετούμε μέσα σε κάθε βάζο βρεγμένο βαμβάκι και λίγους σπόρους της επιλογής μας. Τοποθετούμε το βάζο σε ηλιόλουστο μέρος. Περιμένουμε λίγες μέρες και παρατηρούμε τι συμβαίνει….

Mια καινούρια ζωή!

Με το πείραμα του φυτέματος καταλαβαίνουμε ότι μπορεί οι σπόροι να φαίνονται ξεροί και χωρίς ζωή, ωστόσο στο εσωτερικό τους υπάρχουν ζωντανά κύτταρα που περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία για να αναπτυχθούν. Από τη στιγμή λοιπόν που θα βρεθούν σε αρκετά θερμό και υγρό περιβάλλον τα κύτταρα των σπόρων αρχίζουν να διαιρούνται και ένα καινούριο φυτό έρχεται στη ζωή! Αυτή η διαδικασία λέγεται βλάστηση και θα την παρακολουθήσουμε (σε επιτάχυνση) στο βίντεο εδώ

Πολύ σωστά μάθαμε είναι ότι ότι κάθε σπόρος/φυτό για να μεγαλώσει χρειάζεται 4 πράγματα. Ας τα δούμε παρακάτω