Αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε στην τάξη μας το εργαστήρι δεξιοτήτων από την ενότητα: «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ» και έχει τίτλο «Κι αν ήμουν εγώ;» και στοχεύει στην εκπαίδευση των παιδιών στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ξεκινώντας τα εργαστήρια θυμηθήκαμε με τα παιδιά τους κανόνες της τάξης μας για να είμαστε όλοι χαρούμενοι και ευχαριστημένοι. Για να ξεχωρίζουν τα εργαστήρια από τις υπόλοιπες ώρες του σχολείου επιλέξαμε αυτές τις ώρες να καθόμαστε στο πάτωμα σε κύκλο για τις συζητήσεις μας και διαλέξαμε ανάμεσα σε πολλές επιλογές το τραγούδι που θα ορίζει την έναρξη και τη λήξη των εργαστηρίων. Η αλήθεια είναι πως το τραγούδι μας ενθουσίασε. Μπορείτε να το ακούσετε κι εσείς. Έχει τίτλο: «Η αγάπη δεν έχει μόνο ένα χρώμα».
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων θα έπρεπε να φοράμε ένα σύμβολο στο λαιμό μας. Τα παιδιά πρότειναν 3 πιθανά σχέδια και έπειτα ψηφίσαμε για να αποφασίσουμε. Καταλήξαμε στην καρδιά. Επιλέξαμε και τι θέλαμε να γράφει. Την επόμενη μέρα τα σύμβολα ήταν έτοιμα. Τα φορέσαμε κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και έπειτα τα φυλάξαμε στο ειδικό τους κουτί.
Στόχος του πρώτου εργαστηρίου ήταν να γίνει διάκριση των βασικών αναγκών του ανθρώπου και των επιθυμιών του. Μέσα από τη συζήτηση τα παιδιά διέκριναν όσα έχουμε ανάγκη όπως το φαγητό, τα φάρμακα, ρούχα και σπίτι, από αυτά που απλά θέλουμε, όπως παιχνίδια, γλυκά, παγωτά και βόλτες.
Σε φύλλο εργασίας ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τι θέλουν αλλά και τι χρειάζονται.
Στο επόμενο εργαστήρι η αφορμή για τη συζήτηση δόθηκε μέσα από φωτογραφίες παιδιών από διάφορες περιοχές της γης. Μία από αυτές μας κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον. Την παρατηρήσαμε και αναφέραμε ο καθένας αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση. Έπειτα, τα παιδιά κλήθηκαν να δώσουν τίτλο στη φωτογραφία και σε φύλλο εργασίας να ζωγραφίσουν αυτό που πιστεύουν πως έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τα παιδιά της φωτογραφίας.
Συνεχίζοντας την ενασχόληση μας με τον χειμώνα μιλήσαμε για ρούχα που χρειαζόμαστε, ακούσαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε το τραγούδι: «Τα ρούχα του Χειμώνα» και φτιάξαμε τα σκουφάκι μας. Κι επειδή μας αρέσουν τα παιχνίδια, στην τάξη ήρθε ακόμα ένα χειροποίητο παιχνίδι. Τα παιδιά έριχναν το ζάρι που πάνω σε κάθε πλευρά του υπήρχαν μέρη από το σώμα του χιονάνθρωπου. Σκοπός του παιχνιδιού να καταφέρουν να μαζέψουν όλα τα κομμάτια και να φτιάξουν τον χιονάνθρωπο τους πριν τον συμμαθητή τους.
Η εβδομάδα μας έκλεισε μοναδικά!! Διαβάσαμε την συνταγή, ρίξαμε τα υλικά και φτιάξαμε τη βασιλόπιτά μας. Ο καθένας πήρε το κομμάτι του και τη Δευτέρα όταν συναντηθούμε θα δούμε ποιος ήταν ο τυχερός της χρονιάς για την τάξη μας!!!