ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α’ΤΜΗΜΑ 17-21/1

1.ΕΡΓΑΣΤΓΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Αυτην την εβδομάδα ετοιμάσαμε τις κονκάρδες που τα παιδιά σαν έναρξη επέλεξαν να φοράνε κατα την διάρκεια των εργαστηρίων.

Ξεκινώντας το μάθημα μαζευτήκαμε όλοι στον κύκλο, φορέσαμε τις κονκάρδες μας και ακούσαμε το τραγούδι της έναρξης.

Τα παιδιά στο πρώτο μάθημα μέσω παιχνιδιού χωρίστηκαν πάλι σε δυάδες και έπρεπε να διαλέξουν μια εικόνα απο τα τραπεζάκια ο καθένας οι οποίες έδειχναν καταστάσεις προβληματικές παιδιών άλλων χωρών που δεν έχουν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες.

Στη συνέχεια η δυάδα μέσω μουσικής γινότανε τετράδα και έτσι με αυτον τον χωρισμό τα παιδιά έπρεπε έχοντας το καθένα επιλέξει την εικόνα του να κάτσει με την ομάδα του στα τραπεζάκια και να παρατηρήσει προσεκτικά τις εικόνες.

Η εντολή της νηπιαγωγού προς τις ομάδες ήταν ”Δώστε ενα όνομα στην εικόνα σου” ”Τι νομίζεις οτι είναι αυτο που βλέπεις”.

Στην συνέχεια τα παιδιά πήραν ενα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν την ανάγκη που έκριναν οτι έχει ο φίλος τους στην εικόνα.

Έτσι τα παιδιά εργάστηκαν στα τραπεζάκια και κατα την ολοκλήρωση της εργασίας μαζευτήκαμε ξανά όλοι στον κύκλο.

Εκεί κάθε παιδί παρουσιάζε στην ολομέλεια την εικόνα του και έπρεπε να μας πεί λίγα λόγια για την εικόνα με στόχο να αναγνωρίσουν την ανάγκη του φίλου τους. Παρατηρείτε οτι τα παιδιά σε αυτην την ηλικία έχουν πολύ μεγάλη δυσκολία να διατυπώσουν με λέξεις την σκέψη τους με βάση μια εντολή και πολλά παιδιά δυσκολεύτηκαν να κάνουν μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Slide3 1

Slide4 1

Slide5 1

Slide6 1

Slide7 1

 

Σε επόμενο εργαστήριο τα παιδιά παρακολούθησαν ενα εκπαιδευτικό video ”η Ειρήνη” για ένα προσφυγόπουλο που έψαχνε να βρεί ενα σπίτι και λίγο φαγητό και δεν γινόταν πουθενά δεκτή απο όποιο μέρος και αν πέρναγε ώσπου έφτασε στη χώρα του καλόκαρδου.Μετά το τέλος του video

γίνανε ερωτήσεις προβληματισμού και ευαισθητοποίησης στα παιδιά.

Το video μπορείτε να το δείτε εδώ. 

Στα πλαίσια της 3ης φάσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων απευθύναμε ερωτήσεις στα παιδιά  σε σχέση με το βίντεο και την ιστορία που είχαν παρακολουθήσει σε προηγούμενο μάθημα τις οποίες και καταγράψαμε .

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού της    Unicef  και με βάση αυτή κατηγοριοποιήσαμε/ ταξινομήσαμε τα δικαιώματα των παιδιών σε 4 βασικές ομάδες πχ.  Ανάπτυξη, Συμμετοχή, Επιβίωση και Προστασία…..με εικόνες και πολλές κάρτες παιδιών που αντιμετωπίζουν προβληματικές και δύσκολες καταστάσεις

 

IMG 20220120 125426 1

IMG 20220120 125559 1 IMG 20220120 125552 1

 

 

IMG 20220120 125331IMG 20220120 125331 1IMG 20220120 125338 1Η συνέχεια στο επόμενο μάθημα

2.ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ”MAKE A WISH”

Παράλληλα αυτην την εβδομάδα ολοκληρώσαμε την αφίσα μας με το αστέρι της ευχής  .Θυμηθήκαμε όλοι μαζί στον κύκλο το λόγο που θα φτάξουμε αυτην την αφίσα, συζητήσαμε για τα παιδιά της ευχής τα οποία θα στηρίξουμε, τον Γιάννη και την Βασιλική τα οποία έχουμε σε αφίσα στην τάξη μας και ευαισθητοποιήσαμε τα παιδιά σε σχέση με το ότι μπορούμε να στηρίξουμε κάποιον που έχει ανάγκη με πολλούς τρόπους ακόμα και με ένα χαμόγελο και ότι στην περίπτωση αυτη τα παιδιά αυτά που αντιμετωπίζουν μια μεγάλη δυσκολία με την υγεία τους θα πάρουν το μήνυμα μέσα απο την συμμετοχή στο διαγωνισμό ότι κάποιος τα σκέφτεται και οτι αυτο θα τους δώσει ελπίδα.

Γι’ αυτο αποφασίσαμε να γράψουμε πάνω στην αφίσσα λεξούλες όπως ελπίδα, χαρά , υγεία, ζωή, λέξεις που εκμαιεύτηκαν απο τα ίδια τα παιδιά στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης.

Έτσι κάποιοι ανέλαβαν να γράψουν τις λέξεις και κάποιοι να στολίσουν το αστέρι με αυτά που είχαμε αποφασίσει σε προηγούμενη φάση πρίν τα Χριστούγεννα.

Τα παιδιά πάντα δείχνουν να ευχαριστούνται τις ομαδικές εργασίες που όλα μαζί εργάζονται ταυτόχρονα για την υλοποίηση ενος κοινού στόχου.

Μάλιστα επειδή τα παιδιά πήγαν να κολλήσουν τις λέξεις την μια δίπλα στην άλλη, είπαμε οτι αυτο δεν είναι ωραίο και θα ήταν καλύτερα να τις βάλουμε διάσπαρτα μέσα στο  μπλέ αστέρι. Εκείνη την στιιγμή ένα παιδακι μας είπε: ”Θα χάσουμε στον διαγωνισμό”

Έτσι τα παιδιά στα πλαίσια συζήτησης  συνειδητοποίησαν οτι αυτην την προσπάθεια θα την κάνουν και τα άλλα τμήματα του σχολείου μας καθώς και άλλα σχολεία .

Γενικά αυτην την περίοδο δουλεύουμε πολύ μεσα απο τις δράσεις μας την ευαισθητοποίηση στον άλλον άνθρωπο καθώς αυτος είναι και ο θεματικός κύκλος των εργαστηρίων αυτην την περίοδο.

Θα ήταν συμπληρωματικό και πολυ πιο αποδοτικό και ενισχυτικό για τα παιδιά να βρείτε και εσείς αφορμές είτε ανακαιφαλαιώνοντας τις δράσεις του σχολείο μέσα απο το υλικό που σας παραθέτουμε είτε με δικού σας τρόπους και να ευαισθητοποιήσετε τα παιδιά στον άλλο άνθρωπο και στις ανάγκες του.

Μπορείτε να δώσετε τις επεκτάσεις που εσείς θέλετε.

Μετα την ολοκλήρωση της αφίσας τραβήξαμε video με τα παιδιά να κρατάνε την αφίσα και να λένε την δική τους ευχή φωναχτά.

Με αυτο το video θα συμμετέχουμε στον διαγωνισμό.

Η υποβολή λήξης είναι 22 Φεβρουαρίου και νεότερα θα έχουμε την άνοιξη.

Slide8 1

Slide9 1

 

3.ΑΓΓΛΙΚΑ

Με την κυρία Ελένη αυτην την εβδομάδα μάθανε λεξούλες για τα ζώα του δάσους και παίξανε παιχνίδια μνήμης και ενα παιχνίδι με το ζάρι.

Τα παιδιά έπρεπε να ρίξουν το ζάρι στην μοκέτα στην οποία είχε εικόνες απο τα ζώα και τα παιδιά έπρεπε να θυμηθούν την λέξη με την υποστήριξη της κυρίας Ελένης. Παράλληλα μιλήσανε και για την χειμερία νάρκη.

Στο τέλος κάνανε ενα φύλλο εργασίας.Πάντα οι εντολές στο μάθημα της κυρίας Ελένης  επαναλαμβάνονται στα αγγλικά και μερικές φορές και στα Ελληνικά. Με στόχο να μάθουν τα παιδιά ακουστικά να αναγνωρίζουν κάποιες προτάσεις.

Slide1 1

 

 

 

Slide2 1

 

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!