ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Γ’ ΤΜΗΜΑ 10-14/1

Η επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων είναι γεγονός. Τα παιδιά χάρηκαν τόσο πολύ που επέστρεψαν και συνάντησαν τους φίλους τους. Συζητήσαμε για το πώς περάσαμε, τι δώρο μας έφερε ο Άγιος Βασίλης και ποιος κέρδισε το φλουρί σε κάθε οικογένεια. Ευχηθήκαμε ο ένας τον άλλο “Καλή Χρονιά”!

Η αλλαγή της χρονιάς στο ημερολόγιο ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει η συζήτηση για το χρόνο και τις εποχές. Επικεντρωθήκαμε στην εποχή που έχουμε τώρα, τον Χειμώνα. Είπαμε από ποιους μήνες αποτελείται, είδαμε τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ, μετρήσαμε από πόσες συλλαβές αποτελείται και από πόσα γράμματα. Ακολούθησε κι ένα παιχνίδι. Τα παιδιά προσπάθησαν να ανασυνθέσουν τη λέξη και τα κατάφεραν πολύ καλά. Στη συνέχεια, αντιγράψαμε και τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ.

1

Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης εποχής; Τα παιδιά ανέφεραν το κρύο, το χιόνι, τα ζεστά ρούχα. Έπειτα, φανταστήκαμε πώς θα ήταν ένα χειμωνιάτικο τοπίο και το δημιουργήσαμε. Κόψαμε, βάψαμε, κολλήσαμε και έτοιμο το τοπίο μας!!!

Από τα αγαπημένα στοιχεία των παιδιών είναι το χιόνι. Τι είναι όμως το χιόνι; Πως δημιουργείται; Παρακολουθήσαμε βίντεο και συζητήσαμε σχετικά. Χρησιμοποιήσαμε και το θερμόμετρο της τάξης για να δούμε αν θα μπορούσε να χιονίσει αυτές τις μέρες. Όταν είδαμε τη θερμοκρασία (3 βαθμούς), συμπεράναμε πως ακόμα δεν μπορεί να χιονίσει αφού βασική προϋπόθεση είναι η θερμοκρασία να φτάσει στους 0 βαθμούς. Στην εργασία μας χρησιμοποιήσαμε το σχήμα της χιονονιφάδας για να δημιουργήσουμε.

2    271651921 360514625406666 857734559955603866 n

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει ο χιονάνθρωπος και ο χιονοπόλεμος. Φτιάξαμε χιονόμπαλες από χαρτί και παίξαμε το παιχνίδι «Τάισε τον χιονάνθρωπο». Τα παιδιά έπρεπε να καταφέρουν να πετάξουν τη χιονόμπαλα στην τρύπα που είχε δημιουργηθεί στο στόμα του χιονάνθρωπου. Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ!

Φτιάξαμε και τα δικά μας χιονανθρωπάκια. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν τα κομμάτια στο χαρτόνι για να συνθέσουν τον χιονάνθρωπο τους. Πρόσθεσαν με τον μαρκαδόρο όσα χαρακτηριστικά ήθελαν.

3  4