ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 28.02- 4.03 Γ’ ΤΜΗΜΑ

Η εβδομάδα συνέχισε με τη θεματική «Απόκριες», παίξαμε ομαδικά παιχνίδι μέσα κι έξω από την τάξη, κάναμε αντιστοιχίσεις και σειροθετήσεις σχετικές με το θέμα μας. Φυσικά, αναφερθήκαμε στην Καθαρά Δευτέρα.

Τι είναι όμως η Καθαρά Δευτέρα;

Μάθαμε πως η Καθαρά Δευτέρα σημαίνει το τέλος των γιορτών και του ξεφαντώματος και την αρχή της Σαρακοστής. Αναφερθήκαμε στα φαγητά που τρώμε την συγκεκριμένη ημέρα και ονομάζονται Σαρακοστιανά. Είναι νηστίσιμα και τα τρώνε οι άνθρωποι που επιλέγουν να νηστέψουν το επόμενο διάστημα. Είπαμε για τη λαγάνα, την  ταραμοσαλάτα, τα καλαμαράκια και πολλά ακόμα που τα παιδιά γνώριζαν ή έμαθαν. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το βασικό έθιμο αυτής της ημέρας που είναι το πέταγμα του χαρταετού. Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με χαρταετούς, μάθαμε και κάποιες λεπτομέρειες  για το έθιμο και έπειτα φτιάξαμε τους δικούς  μας χαρταετούς.

λήψης 275054912 547621126447443 3986283105275789211 n275139614 524175549186739 5756483486353801865 n

 

 Η αρχή του Μαρτίου σηματοδοτεί και την αρχή της Άνοιξης.  Αφού φορέσαμε το παραδοσιακό βραχιολάκι, τον «Μάρτη» στο χεράκι μας , γνωρίσαμε ακόμα ένα έθιμο, τα χελιδονίσματα. Σε διάφορες περιοχές της  Ελλάδας, τα παιδιά κρατώντας  ομοιώματα χελιδονιών και κρατώντας λουλουδάκια, πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν τα κάλαντα της  Άνοιξης, τα χελιδονίσματα.

Εμείς ακούσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης (https://www.youtube.com/watch?v=UQ9vFO9X5ro)και φτιάξαμε με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής τα δικά μας  χελιδονάκια.  

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Η γνωριμία μας με τους πλανήτες συνεχίζεται. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο γνωρίσαμε περισσότερες πληροφορίες για το ηλιακό μας σύστημα. Γνωρίσαμε τους 8 πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και μάθαμε κάποιες βασικές πληροφορίες γι’ αυτούς.  Ποιος είναι πιο μεγάλος; Ποιος είναι πιο μικρός ; Ποιος είναι πιο κοντά στον ήλιο και ποιος πιο μακριά;