ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 14/2-18/2 Α’ΤΜΗΜΑ

1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Ξεκινήσαμε αυτην την εβδομάδα νέο θεματικό κύκλο ”ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ”

Το πρόγραμμα που έχουμε επιλέξει λέγεται”STEAM ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ”

Εβδομάδα έναρξης λοιπόν και όπως πάντα ξεκινάμε με ευαισθητοποίηση. Μέσω παιχνιδιού τα παιδιά με μουσική υπόκρουση περιφερόντουσαν στα τραπεζάκια όπου υπήρχαν εικόνες πλανητών και άλλων σχετικών εικόνων με το διάστημα. Τα παιδιά λοιπόν είχαν τον χρόνο να παρατηρήσουν περιφερόμενα γύρω γύρω απο τα τραπέζια και στο κλείσιμο της μουσικής επέλεξαν μια εικόνα ψάχνοντας να βρούν ενα άλλο παιδί που είχε την ίδια εικόνα ,έκαναν δυάδες καθίσαν στη γνωστή θέση πλέον των εργαστηρίων στον κύκλο της μοκέτας.

Αφου ξεκαθαρίσαμε για ποιο θέμα θα μιλήσουμε τα παιδιά ζήτησαν να φοράμε και σε αυτον τον κύκλο εργαστηρίων κονκάρρδες και επέλεξαν το διακριτό σύμβολο μέσα απο το computer.Θα σας τα δείξω την επόμενη εβδομάδα γιατι τα έχω στο σχολείο.

Πρώτα πρώτα ζητήθηκε απο τα παιδια να μοιραστούν μαζί μας τί ξέρουν γι’αυτο το θέμα με στόχο την ανίχνευση πρώτερων γνώσεων.

Slide1 4

 

Slide11 4

Slide12 4

Slide13 2

Slide14 4

Στη συνέχεια απευθήνθηκε στα παιδιά το ερώτημα ”Τι θέλετε να μάθουμε” συμμετέχοντας έτσι και αυτα ενεργά στην απόκτηση νέων γνώσεων.Κάποια ερωτήματα ήταν ατομικά και κάποια προκλήθηκαν απο την συζήτηση.

Slide26

 

Στη συνέχεια κάποιες απο τις εικόνες προκάλεσαν ερωτήματα.

Slide2 3

Slide3 4

 

Slide4 4

Slide5 4

 

Άναψε κυριολεκτικά μια πολύ ζωηρή συζήτηση με πολύ ενδιαφέρον σχεδόν απο όλα τα παιδιά στα πλαίσια της οποίας προέκυψαν απορίες και ερωτήματα. Αυτά καταγράφηκαν στο αρχικό αυτο στάδιο ωστε στο τέλος του θεματικού κύκλου στα πλαίσια της αξιολόγησης να δούμε τη ν’εα γνώση που κατακτήθηκε και να δούμε στα πλαίσια της ερευνητικής μάθησης αν απαντήθηκαν τα αρχικά ερωτήματα.

Slide6 4

Slide7 4

Με την συζήτηση οδηγηθήκαμε στον γνωστό πλανήτη μας την γή και τέθηκε το ερώτημα ”Τι έχει ο πλανήτης γή;”

Slide8 4

Slide9 4

Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η απορία που εξελικτικά διατυπώθηκε απο μια μαθήτρια.

Slide10 5

Στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν ενα εκαπαιδευτικό video της national geografic με εξαιρετικές πληροφορίες αλλα θα το συνεχίσουμε και αυτην την εβδομάδα και μετα θα σας δώσω το link.

Επειδή μάθαμε την πρώτη κατηγορία των πλανητών που ονομάζομονται γηινοι και είδαμε τα χαρακτηριστικά τους ενα απο τα οποία είπαμε οτι έχουν πολλά πετρώματα όπως είναι και η γή σε αυτην την κατηγορία.Ξεκίνησε μια συζήτηση για τα πετρώματα με πολύ ενδιαφέρον για τα παιδιά και ενας μαθητής έδειξε να ενθουσιάζεται καθώς ήθελε να μας φέρει τα πετρώματα που έχει μαζέψει.Και μας τα έφερε ο Βαγγέλης απλά δεν τα έβγαλα φωτογραφία.Θα συνεχίσω λίγο με τα πετρώματα γιατι είδα οτι έχει πολύ ενδιαφέρον και τους υποσχέθηκα να τους φέρω να δούν αληθινά απο την συλλογή του ανιψιού μου αυτην την εβδομάδα !

Στα πλαίσια των αυθόρμητων δράσεων παραθέτω δυο φωτογραφίες απο ελεύθερες δημιουργίες των παιδιών στον πίνακα που έχουμε σαφώς επηρεασμένα απο το μάθημα.

Slide27

Slide28

 

2.Περα απο το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που άναψε απο τους πλανήτες ήδη αυτη η εβδομάδα ήταν αρκετά καλλιτεχνική καθώς είμαστε στην θεματική ”πολικά ζώα” Διαβάσαμε πληροφορίες για την Αρκτική και την Ανταρκτική για την ζωή των Εσκιμώων και για κάποια πολικά ζώα απο ενα εκπαιδευτικό περιοδικό που έχω στην Συλλογή μου ”Το παράθυρο” με πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Και αφου μιλήσαμε για Εσκιμώους είπαμε ενα ποιήμα και κάναμε χειροτεχνια. Πήραμε ψαλίδια και κόλλες και κάθε παιδί έπρπεπε να κόψει το κεφάλι στο περίγραμμα, το σώμα στο περίγραμμα ,να τα κολλήσει στο χαρτί που πήρε , σχεδιάζοντας και την γούνα γύρω απο το κεφάλι του Εσκιμώου και βάζοντας σχέδια προγραφικά ή μή στο ρούχο του σώματος.

 

Slide15 4

Slide16 4

Slide17 3

Αφού μιλήσαμε και για τους πιγκουίνους κάναμε άλλη μια χειροτεχνία που απαιτούσε τα εξής απο τα παιδιά.1)Να κόψουν το σώμα στο περίγραμμα, να κόψουν την κοιλίτσα του πιγκουίνου στο περίγραμμα, να κολλήσουν το παπιόν που το είχα κομμένο, βάζοντας το  στην σωστή θέση με βάση το πρότυπο που έβλεπαν, να σχεδιάσουν μόνα τους και να κόψουν μια μύτη για τον πιγκουίνο σε ενα κομμάτι πορτοκαλί κανσόν που πήραν και στο τέλος βέβαια αφού τους κόλλησα τα μάτια το πιο διασκεδαστικό που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν, να αυτο σχεδιάσουν και να έρθουν σε επαφή με την τέμπερα ήταν να γεμίσουν με χιόνι το χαρτόνι με την βοήθεια μια μπατονέτας. Βέβαια είναι τόσο πολύ ελκυστικό αυτο για τα παιδιά που κάποια άφησαν την μπατονέτα και το έκαναν μετα δάχτυλα.

Πολύ τα ευχαριστήθηκα !

Slide18 2

 

Slide19 2

 

Slide21 2

Slide20 2

Στα πλαίσια της εβδομάδας αφού μάθαμε οτι οι πιγκουίνοι κρατάνε το αυγο στα πόδια τους μέχρι να εκκολαφθεί δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε να το βιώσουμε παίζοντας.

”Ποιος θα καταφέρει να το κρατήσει στα πόδια του χοροπηδώντας χωρίς να του πέσει;”

Slide24 1

Slide25

Κάποια παιδιά ήθελαν ενθουσιασμένα να κάνουν και το δύσκολο το οποίο ήταν να κρατήσουν το αυγό στα μπούτια που απο εκεί γλιστρούσε !

Βέβαια προσπάθησα και εγώ λέγοντάς τους οτι θα τα καταφέρω καλύτερα γιατι είμαι πιο μεγάλη αλλα αποδείχθηκα η χειρότερη καθώς μου γλίστρησε με το πρώτο πήδημα. Βέβαια τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που έχασα!

Κλείνοντας αυτον τον θεματικό κύκλο των πολικών γιατι απο την επόμενη εβδομάδα θα μπούμε στις Απόκριες παίξαμε ενα παιχνίδι γνώσεων αξιολογώντας όλη την πληροφόρηση που λάβαμε.

Το παιχνίδι οργανώθηκε ως εξής.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε αγόρια κορίτσια και στα πλαίσια της συνεργασίας έπρεπε να βρούν ενα όνομα για την ομάδα τους και να διαλέξουν αρχηγό.

Αφού τα κατάφεραν σε αυτο το στάδιο είπαμε τους κανόνες.

”Όταν λέω μια ερώτηση σε μια ομάδα ο αρχηγός έχοντας στα χέρια του δυο καρτέλες ”Σωστό”Λάθος” πρέπει να ακούσει όλη την ομάδα του και να αποφασίσει αν αυτο που λέω είναι Σωστό ή λάθος σηκώνοντας την αντίστοιχη καρτέλα.

Η ερώτηση που απαντάται σωστα σημειώνεται στον πινακα που έχουμε με ενα τικ και η ερώτηση που απαντάται λάθος σημειώνεται με ενα Χ.

Το παιχνίδι ξεκινάει με τις 4 πρώτες ερωτήσεις στην ομάδα ”Βασίλισσες”  των κοριτσιών.Τα απαντάνε όλα σωστά.Τα αγόρια είναι σε πολύ αγωνία γιατι δεν πρέπει να χάσουν ούτε μια.

Οι τυρανόσαυροι λοιπόν απαντάνε και στις 4 σωστά. Ζητοκραυγάζουν βέβαια και με το δίκιο τους.

Τώρα μια ερώτηση στην κάθε ομάδα.Όποιος απαντήσει σωστα κερδίζει. Και τα κορίτσια απαντάνε σωστά και τα αγόρια !

Τους εξηγώ τότε οτι θα πώ μια τελευταία ερώτηση .Αν και οι δυο ομάδες απαντήσουν σωστά τότε θα είναι και οι δυο ομάδες νικητές/τριες.

Το αποτέλεσμα ήταν ισοπαλία οπότε έγινε ενα πανηγύρι με την αναγγελία οτι όλοι είναι νικητές και τι άλλο απο το να το χαρούμε.

Βάλαμε μουσική και τα παιδιά χόρεψαν με την ψυχή τους !

Slide22 1Slide23 1

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !