ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Β’ ΤΜΗΜΑ 7-11/2

Στην τελευταία αυτή εβδομάδα του 2ου κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τα δικαιώματα που επεξεργαζόμαστε, κάναμε δραστηριότητες που συνδέονται με την Τέχνη. Αρχικά επιλέξαμε εικόνες που βρήκαμε διαθέσιμες στο διαδίκτυο από την Διεθνή Αμνηστεία και από τον ιστότοπο του National Geographic & Out of Eden Walk

Slide2 2

Οι εικόνες αφορούν σε πρόσφυγες και στις δύσκολες στιγμές της καθημερινότητάς τους. Αξιοποιώντας την ρουτίνα σκέψης ΔΕΣ/ΣΚΕΨΟΥ/ΑΝΑΡΡΩΤΗΣΟΥ (See/Think/Wonder) από την ερευνητική ομάδα Project Zero, τα παιδιά είδαν τις φωτογραφίες πολύ προσεκτικά με τα μάτια της παρατήρησης, σκέφτηκαν κάτι πάνω σε αυτό που είδαν και έκαναν μια ερώτηση για να μπορέσουν να ανακαλύψουν την ιστορία πίσω από την εικόνα. Δείτε παρακάτω αυτά που είπαν τα παιδιά δουλεύοντας σε μικρές ομάδες σχετικά με τις εικόνες.

Slide1 3Slide3 3Slide4 3

Slide5 3

Αφού εντοπίσαμε την κατάσταση προβληματισμού, τα παιδιά σκέφτηκαν και ζωγράφισαν τις πιθανές λύσεις.

Slide6 3

Slide7 3

Slide8 3

Slide9 3

Αφού ολοκληρώσαμε την διαδικασία επίλυσης προβλημάτων (τουλάχιστον όπως την σκέφτηκαν τα παιδιά) αποκαλύφθηκε η ιστορία όλων των εικόνων. Δηλαδή εξηγήσαμε στα παιδιά ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι στις φωτογραφίες, για ποιο λόγο βρίσκονται σε αυτή τη δυνή θέση, τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Για την τελευταία εικόνα αφού είπαμε ότι η μανούλα είναι πρόσφυγας και αναγκάζεται να μείνει μέσα στη σκηνή με το μωρό της, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε την εξέλιξη αυτής της άσχημης ιστορίας σε μια πιο όμορφη και γεμάτη αισιοδοξίαμια συνέχειά της. Έτσι αξιοποιώντας αυτήν την φωτογραφία ως την ΑΡΧΗ αυτής της ιστορίας τα παιδιά σκέφτηκαν “τι θα γίνει μετά”. Εδώ και πάλι μια Ρουτίνα Σκέψης αυτή της ΑΡΧΗ/ΜΕΣΗ/ΤΕΛΟΣ (Beggining/Middle/End) χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη της ιστορίας βγαλμένης από την φαντασία των παιδιών.

Slide10 3

Στην παραπάνω δραστηριότητα τα παιδιά που δεν είχαν κάποια ιδέα για την συνέχεια της ιστορίας συμμετείχαν στην διαδικασία προσθέτοντας έστω κάποια μικρή βοήθεια. Άλλωστε ο σκοπός ήταν η ενεργοποίησή τους στο να υποθέσουν τι θα γίνει στη συνέχεια, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο στην πρώτη απόπειρα. Ακόμη, τα παιδιά έφεραν διάσημους πίνακες ζωγραφικής στην τάξη και προσπαθήσαμε μέσα από συζήτηση και επεξεργασία να τις συνδέσουμε με ένα ανθρώπινο δικαίωμα (αυτό δεν ήταν πολύ εύκολο και πολλές φορές δεν ήταν ξεκάθαρο για τα παιδιά αλλά δουλεύτηκε σε μεγάλο βαθμό για να κατανοήσουν την σύνδεση αυτή)

Slide11 3

Ολοκληρώνοντας

Slide12 3

Καλή μας επιτυχία!

4 σχόλιαστο “ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Β’ ΤΜΗΜΑ 7-11/2

  1. Η θεματολογία πολύ ενδιαφέρουσα καθώς και η προσέγγιση που ακολουθείτε. Πιστεύω αυτός ο κύκλος δεξιοτήτων είχε πολλά να προσφέρει στα μικράκια μας!ΚΑλη επιτυχία στο τραγούδι σας

    • Πραγματικά θεωρούμε κι εμείς αυτόν τον κύκλο ιδιαίτερα αξιόλογο και τον δουλέψαμε με πολύ αγάπη, ενσυναίσθηση και διάθεση για αποδοχή, αλληλοβοήθεια και υποστήριξη γι αυτούς τους ανθρώπους.

    • Είμαστε χαρούμενοι που σας άρεσε ο τρόπος που δουλέψαμε! Πραγματικά τα παιδάκια σας έχουν φοβερές ιδέες και ανταποκρίνονται εξαιρετικά όταν τους δίνονται ερεθίσματα μέσα από την Τέχνη (κάθε είδους: βίντεο, εικόνες, μουσική, ταινίες, πίνακες ζωγραφικής)

Τα σχόλια είναι κλειστά.