ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 7-11/2 Α’ΤΜΗΜΑ

1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα  ανακαιφαλαιώνοντας τις τέσσερεις κατηγορίες δικαιωμάτων αντιστοιχίζοντας κάθε κατηγορία με μια συγκεκριμένη εικόνα.Με απλά λόγια για να γίνουν κατανοητές απο τα παιδιά αναφέραμε την ομάδα ”δικαιώμα στην  ζωή” δηλαδή επιβίωσης, την ομάδα ”δικαιώμα στην ανάπτυξη”,την ομάδα ”δικαιώμα στην συμμετοχή” πχ. σε μια ομάδα και την ομάδα ”δικαιώματα στην προστασία”. Στόχος ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες και να φέρουμε παραδείγματα αναγκών για την κάθε κατηγορία.

4600e90c9d7d71fce10b3e946bea4418Picture2 images

Η τέταρτη εικόνα έδειχνε ενα σπίτι που αντιστοιχεί την ομάδα δικαιωμάτων στην προστασία αλλα δεν είναι ασφαλές για να ανέβει στην ιστοσελίδα.

Slide1 2

Αμέσως μετά με αναφερθήκαμε στους πίνακες ζωγραφικής που είχατε φέρει απο το σπίτι και προσπαθήσαμε με ερωτήσεις πχ.τί βλέπεις στον πίνακα, τί συμβαίνει προσπάθησαν τα παιδιά να κατηγοριοποιήσουν τους πίνακες στις ομάδες δικαιωμάτων που είχαμε αναφέρει βοηθώντας τα με ερωτήματα όπως Είναι σημαντικό αυτο για να μπορέσει ενας άνθρωπος να αναπτυχθεί ;να μεγαλώσει πχ η διασκέδαση, το παιχνίδι, η παιδική χαρά είναι ανάγκες για την ομαλή ανάπτυξη ενος παιδιού.

Ομοίως αναφερθήκαμε σε πολλές ανάγκες που προέκυψαν απο τις ανάλυση των πινάκων ζωγραφικής.

Slide3 2

Σε άλλο μάθημα αναφερθήκαμε ξανά στα παιδάκια άλλων χωρών και προβληματίσαμε τα παιδιά με την ερώτηση. ”Τελικά όλα αυτά τα πράγματα που έχουμε ανάγκη τα έχουν όλα τα παιδιά στον κόσμο;” Και έτσι ξεκίνησε ενα προβληματισμός με το τί λείπει τελικά απο άλλα παιδιά που απο εμάς δεν λείπει αξιολογώντας έτσι παλαιότερη γνώση. Οι απαντήσεις καταγράφηκαν .Απο κάποια παιδιά υπήρχε αρκετά μεγάλη κινητοποίηση και μάλιστα μου άρεσε ιδιαίτερα οι δηλώσεις δυο μαθητών του Γιώργου και του Δημήτρη .Κ που ο πρώτος ανέφερε οτι λείπουν οι βιταμίνες και το γάλα που εγώ εχω και οΔημήτρης ανέφερε ΄΄λείπει το ντεπόν που εγώ όταν πονάει το κεφάλι μου έχω πιεί ενω αυτα τα παιδια δεν το έχουν”Πραγματικά συναισθάνθηκαν την αντίθεση σκεφτόμενα και συγκρίνοντας τον εαυτό τους με τα άλλα παιδιά.

Slide7 2

 

Slide8 2

Οι απαντήσεις ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και πραγματικά υπήρχε ενας ενθουσιασμός στην συνειδητοποίηση των ατελείωτων αναγκών……

Στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν με την ζωγραφική τις ανάγκες. με το ερώτημα: ”Τι θα έδινες σε αυτά τα παιδάκια;”

Slide9 2

 

 

Slide10 2

Σε άλλο μάθημα προσπάθησαν τα παιδιά χρησιμοποιώντας την τεχνική του θεάτρου και συγκεκριμένα της παντομίμας να δείξουν μια ανάγκη σύμφωνα με αυτα που έχουμε μέχρι τώρα αναφέρει.

Χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και με την ενθάρρυνση της νηπιαγωγού στόχος ήταν η μεταξύ τους επικοινωνία, συζήτηση και απόφαση ενος τελικού στόχου. Η μία ομάδα αποφάσισε να δραματοποιήση την βασική ανάγκη για ένα σπίτι, η άλλη ομάδα την ανάγκη για μουσική, η άλλη ομάδα την ανάγκη για ζεστασιά δείχνοντας οτι ανάβουν φωτιά με ξύλα και η άλλη ομάδα παρουσίασε την ανάγκη για ύπνο.

Οι θεατές αυτης της θεατρικής εικόνας έπρεπε να φανταστούν και να βρούν την ανάγκη που παρουσιάζεται. Άρεσε πολύ στα παιδιά αυτη η δραστηριότητα και τα κατάφεραν υπέροχα στη συνεργασία.

 

Slide11 2

Σε άλλο μάθημα προσπαθήσαμε να συνθέσουμε μια ιστορία με αφόρμηση εναν πίνακα ενισχύοντας τον προφορικό λόγο και την δημιουργική σκέψη.Η δραστηριότητα δυσκόλεψε πολύ τα παιδια. Ενα παιδί έπρεπε να ξεκινήσει την ιστορία , το επόμενο να συνεχίσει, το επόμενο να συνεχίσει με στόχο να υπάρχει ενα εξελικτικό και πραγματικό νόημα. Πρόκειται για μια πιο σύνθετη ικανότητα που τα παιδια δυσκολεύονται αρκετά αλλα σιγά σιγά καλλιεργείται.Ήδη για πρώτη φορά τα πήγαμε πολύ καλά παρ’όλο που δεν συμμετείχαν όλα τα παιδιά.

Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία εδώ

Στην συνέχεια τα παιδια πήραν ενα φύλλο εργασίας με την αρχική εικόνα του πίνακα της ιστορίας και έπρεπε να ζωγραφίσουν το μετά της ιστορίας.Slide4 2

 

Στη συνέχεια πήγαμε στον κύκλο και κάθε παιδί παρουσίασε την ιστορία καλλιεργώντας τον αφηγηματικό λόγο κοιτώντας την αρχή που ήταν ο πίνακας και το μετά με βάση την δική τους ζωγραφιά.

Slide6 2

Slide5 2

Τελειώνοντας τον θεματικό κύκλο στο εργαστήρι ”τα δικαιώματα ζωντανεύουν” τα παιδία χωρίστηκαν σε δυο μεγάλες ομάδες. Η μία αντιπροσώπευε τα παιδιά και η άλλη του ςγονείς.

Στόχος ήταν να αναπτύξουν την πρωτοβουλία τους ,την σκέψη τους και την φαντασία τους μαζί και την ενσυναίσθηση και να ζητήσουν θεατρικά το προσωπικό τους αίτημα απευθυνόμενοι στους γονείς και οι γονείς έπρεπε να απαντήσουν ανάλογα. Έτσι αναπτύχθηκε ενα παιχνίδι αντιπαράθεσης μπαίνοντας στον ρόλο να ζητήσουμε με άλλο τρόπο και συναίσθημα κάτι.

Άρεσε πολύ στα παιδιά αυτη η δραστηριότητα και πραγματικά τα παρέσυρε σε προσωπική θεατρική δράση.

Έτσι κλείσαμε αυτον τον κύκλο, ακούσαμε στο τέλος το αγαπημένο μας τραγούδι και ανταλλάξαμε γνώμες με το τί μας άρεσε πιο πολύ σε αυτα τα εργαστήρια.

2.Παράλληλα αυτην την εβδομάδα κάναμε τον αριθμό 4.Τα παιδιά αρχικά βλέπουν σε φιγούρες τους αριθμούς όπου παίζεται ενα κουκλοθέατρο απο την δασκάλα και στην συνέχεια πρέπει να φέρουν απο την τάξη πράγματα όμοια στην πληθικότητα του αριθμού ώστε να φτιάξουμε ομάδες.

Διδάσκεται η έννοια της ομάδας, η έννοια της μονάδας  μέσα στην ομάδα πράγμα το οποίο τα παιδιά μπερδεύουν και καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα.Πόσες ομάδες έχει η μοκέτα ;Πόσα πράγματα έχει η κάθε ομάδα; Στη συνέχεια καλούνται να μετρήσουν με τα ξυλάκια αρίθμισης αντιστοιχίζοντας ξυλάκι και πράγμα και εκπαιδεύονται στην έννοια της πρόσθεσης κάθε φορά που διδάσκονται εναν αριθμό  με το εποπτικό υλικό της μοκέτας γνωρίζοντας παράλληλα τα σύμβολα της πρόσθεσης, κατανοώντας την σημασία και την χρήση των συμβόλων και αποτυπώνοντας κάθε φορά την αριθμητική παράσταση που ζητάει η δασκάλα.

 

Slide14 2

Slide15 2

Slide16 2

Μετά παίζεται η ναυμαχία αριθμών όπου τα παιδιά καλούνται ανα δύο να γυρίσουν την καρτέλα τους να ανγνωρίσουν πλέον οπτικά τον αριθμό καθώς αποτυπώνεται με άλλο τρόπο (με κουκίδες) και να αναγνωρίσουν ποιος κερδίζει ποιον τεκμηριώνοντας την γνώμη τους;Πχ νικάει το 4 το 3 γιατί είναι μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδεύοντας τα παιδιά σε συγκρίσεις και αποτιμήσεις τεκμηριωμένων αποτελεσμάτων. Αυτο το παιχνίδι αρέσει πολύ στα παιδιά και κάθε φορά διασκεδάζουν πολύ

Slide17 2

 

Στο τέλος δίνεται και φύλλο εργασίας.

Στο τέλος της διδακτικής ώρας κάποια παιδιά πήραν τις φιγούρες των αριθμών που είναι αριθμοί ζωάκια και παίξαν αυθόρμητα κουκλοθέτρο.Εξελίχθηκε ενα φανταστικό παιχνίδι ελεύθερο για αρκετή ώρα που δεν μπορούσα να τραβήξω φωτογραφίες γιατι τα παιδιά τις κουνούσαν συνέχεια.Ήταν όμως καταπληκτικό !

 

Slide19 1

Παράλληλα αυτην την εβδομάδα κάναμε το γράμμα ”θ” όπου τα παιδιά προσπαθούν να βρούν λέξεις με βάση το φώνημα, να ακούσουν την περιγραφή μιας εικόνας και να μαντέψουν την εικόνα, να περιγράψουν τα ίδια μια εικόνα απο το γράμμα και να τη βρούν τα υπόλοιπα καθώς βέβαια βλέπουν σε εποπτικό υλικό και το μεγάλο και το μικρό γράμμα. Στη συνέχεια γίνεται μια δραστηριότητα μεταγλωσική όπως λέγεται παίζοντας με την ίδια την λέξη. Αποκρύβεται απο την δασκάλα ενα, ενα γράμμα απο τη λέξη και τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν τη νέα λέξη που δημιουργείται. Αυτη είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση που μόνο τα παιδια που έχουν κατακτήσει την φωνηματική αποκωδικοποίηση και έχουν ωριμάσει πάνω σε αυτη μπορούν να το βρούν. Πάντως τα καταφέρνουν μερικά, το διασκεδάζουν και βοηθιούνται και τα υπόλοιπα στο να αντιληφθούν την φωνηματική αποκωδικοποίηση(ανάγνωση) με βάσο τον ήχο του γράμματος.Αυτη η άσκηση, παιχνίδια με την λέξη, έχουν γίνει έρευνες ότι αναπτύσει και την ευφυία του παιδιού και την αναγνωστική του ικανοτητα.

Slide20 1

Slide21 1

3.ΑΓΓΛΙΚΑ

Με την κυρία Ελένη σε συνέχεια με την θεματική της υγιεινής διατροφής τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας αυτα που περιέχει ενα σάντουιτς, το έφτιαξαν και ταϊσαν υγιεινά το δράκο.

Slide23

 

Slide24

Προσθετικά ασχολήθηκε η κυρία Ελένη με ρουτίνες καθημερινότητας όπως πλένω το πρόσωπο, χτενίζω τα μάλλια, ντύνομαι.Τα παιδιάδραματοποίησαν τις πράξεις ακούγοντας ενα αγγλικό τραγουδάκι με στόχο την ηχητική αναγνώριση των εκφράσεων

DSCF0584

DSCF0584 1 DSCF0585

Σας παραθέτω φωτογραφίες και απο άλλες ωραίες στιγμές αυτης της εβδομάδας είτε αυθόρμητες είτε οργανωμένες στα πλαίσια της μουσικής έκφρασης.Ανοίξαμε το μουσικό κουτί οπότε καταλαβαίνετε τί έγινε !

DSCF0529

DSCF0528

DSCF0530 DSCF0531

DSCF0532

DSCF0542DSCF0543DSCF0544DSCF0545

Τελειώνοντας θέλω να αναφέρω οτι αυτην την εβδομάδα κάναμε ηχογράφηση ενός τραγουδιού με το οποίο θα συμμετέχουμε σαν σχολείο σε ενα διαγωνισμό .Γι’αυτο ζητήσαμε και την υπεύθυνη δήλωση.Με τη βοήθεια ενος γονέα απο άλλο τμήμα που είναι μουσικός την Τετάρτη ήρθε και στα πλαίσια συνεργασίας με τα άλλα τμήματα κάναμε την ηχογράφηση.

Είχαμε μπει στην διαδικασία σύνθεσης στίχων με την βοήθεια των παιδιών, ο μπαμπάς το μελοποίησε , εμείς μάθαμε να το τραγουδάμε και αυτην την εβδομάδα κάναμε την ηχογράφηση.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν πολύ καλό οπότε συνεχίζουμε να το προβάρουμε καθημερινά το τραγούδι και αυτην Τετάρτη θα γίνει η δεύτερη προσπάθεια ηχογράφησης.

Ενας μαθητής ο Γιώργος με την βοήθεια της κυρίας Μαίρης ήθελε να γράψει τα λόγια του τραγουδιού.Η κυρία Μαίρη του έκανε τελίτσες και εκείνος το έφτιαξε.Ήταν πολύ περήφανος για το δημιουργημά του καθώς και εμείς!

DSCF0546 1

Συγνώμη αν σας κούρασα με την αναλυτικότητα μου αλλα με συνεπαίρνει και εμένα η διαδικασία !

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

 

 

2 σχόλιαστο “ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 7-11/2 Α’ΤΜΗΜΑ

  1. Μας αρέσει πολύ που βλέπουμε και μαθαίνουμε για τις δραστηριότητες τους! Μας βοηθάτε με το blog να κουμπώσουν όλα αυτά που μας μεταφέρουν στο σπίτι ☺

Τα σχόλια είναι κλειστά.