ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α’ΤΜΗΜΑ 10-14/1

20211221 121957  Με την γλυκια προσμονή του νέου έτους….

Σας υποδεχόμαστε ξανά μικρά μας παιδάκια στην τάξη μας.

1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Ξεκίνησαμε αυτην την εβδομάδα τον δεύτερο κύκλο εργαστηρίων απο τον θεματικό κύκλο »ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ».Το εργαστήρι που θα υλοποιήσουμε έχει τίτλο »Κι’αν ήμουν εγώ» κι έχει σχεση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, το σεβασμό στην διαφορετικότητα και την αντιμετώπιση διακρίσεων.

Ξεκινάμε το πρώτο μαθημά μας με σκοπό να φτιάξουμε ενα συμβόλαιο τάξης στο οποίο θα συμφωνήσουμε όλοι μαζί για διάφορους κανόνες που πρέπει όλοι να τηρούμε στα πλαίσια του εργαστηρίου.Μετα απο συζήτηση και κατάθεση πολλών ιδεών απο τα παιδιά καταγράψαμε τις αρχικές ιδέες των παιδιών.Slide1

Τα παιδιά δεσμέυτηκαν το καθένα να αποτυπώσουν με την ζωγραφική εναν κανόνα προκειμένου μετα να φτιάξουμε την αφίσσα του συμβολαίου μας.

Όλοι στα τραπεζάκια λοιπόν…..

Slide2

Και να μερικά απο τα αποτελέσματα της προσπάθειας.

 

 

 

 

 

 

 

Slide3

Στη συνέχεια μαζευτήκαμε όλοι παρεούλα και συνθέσαμε το συμβόλαιο αφίσσα.

Στο τέλος αποφασίσαμε να την τοποθετήσουμε στην πόρτα μας.

 

 

Slide4

Μεσα συμβόλαιο της τάξης τα παιδιά θέλησαν να καθόμαστε στο μάθημα σε κύκλο στην μοκέτα και όχι στα παγκάκια.Οπότε δεσμευτήκαμε σε αυτο και αποφασίσαμε οτι κατα την έναρξη του μαθήματος θα ακούμε στο κασσσετόφωνο ενα αγαπημένο μας τραγούδι.

Ακούσαμε απο μερικά cd και καταλήξαμε σε ενα αρκετά εύθυμο τραγούδι. Έτσι θα γίνεται πάντα το ξεκίνημά μας.

Παράλληλα έπρεπε τα παιδιά να διαλέξουν ενα σύμβολο που θα έχουμε και θα το φοράμε σε στυλ κονκάρδας κάθε φορά που ξεκινάνε τα εργαστήρια.

Τα αγόρια αμέσως ζήτησαν το αυτοκίνητο και αρχίσαμε να ψάχνουμε στο labtop σχετικές εικόνες μέχρι να καταλήξουμε στην αγαπημένη.

Τα κορίτσια και αυτά παρασύρθηκαν απο τις εικόνες και διάλεξαν ενα ρόζ αυτοκίνητο για σύμβολό τους ενω τα αγόρια διάλεξαν ενα αστυνομικό αυτοκίνητο.

Slide5

Καθίσαμε λοιπόν σε κύκλο ακούγοντας το τραγούδι και όλα τα παιδιά μαζί έμοιαζαν να το απολαμβάνουν.

Slide6

Στόχος του πρώτου εργαστηρίου ήταν να γίνει διάκριση των βασικών αναγκών του ανθρώπου και των επιθυμιών του.Προβληματίσαμε τα παιδια για το ποιες είναι οι ανάγκες μας οι βασικές που χωρίς αυτες δεν μπορούμε να ζήσουμε και ακούστηκαν διάφορες απαντήσεις όπως οξυγόνο, δέντρα.

Λίγο λίγο με την στήριξη εποπτικού υλικού καταλήξαμε στις βασικές μας ανάγκες.

DSCF0399

 

Το επόμενο στάδιο ήταν τα παιδιά να χωριστούν μεσα απο παιχνίδι αρχικά σε δυάδες και στη συνέχεια σε τετράδες και δούλεψαν συνεργατικά στα τραπεζάκια τους .

Στόχος αυτού του σταδίου είναι η ανάπτυξη της επικοινωνίας και η επίγνωση των παιδιών οτι κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές επιθυμίες.

Με την βοήθεια εικόνων τα παιδιά διάλεξαν μια που αντιπροσώπευε το θέλω τους και στη συνέχεια αναπτύχθηκε με την ενθάρρυνση της εκπαιδευτικού η επικοινωνία.Π.Χ εσύ τι θα ήθελες Ζωή;Έτσι η τετράδα είχε κάποιο χρόνο στην διάθεσή της για να γνωρίσει ο ένας τις επιθυμίες του άλλου.Στην συνέχεια σαν εμπέδωση συμπλήρωσαν ενα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να αποτυπώσουν μια βασική ανάγκη και μια επιθυμία.

Slide7

Μετα απο τα τραπεζάκια μαζευτήκαμε πάλι στον κύκλο και κάθε παιδί έπρεπε κοιτώντας το φύλλο εργασίας του να παρουσιάσει στην ολομέλεια το θέλω και την ανάγκη του φίλου του.Έτσι όλα τα παιδιά πέρασαν απο αυτην την διαδικασία.

Στη συνέχεια της  2ης φάσης του Εργαστηρίου    Δεξιοτήτων        τα παιδιά      έπρεπε   με τη βοήθεια    εικόνων να συνειδητοποιήσουν και να καταγράψουν  σε δύο διαφορετικούς    πίνακες    ποιές     είναι οι πραγματικές  μας  ανάγκες …πχ. φαγητό, νερό,  σπίτι , κτλ…

Με τη δική μας ενθάρυνση ακούστηκαν πολλές  απόψεις    και   .. ιδέες από όλα σχεδόν τα παιδιά  οι οποίες και καταγράφηκαν   με στόχο να αντιληφθούν όσο γίνεται καλύτερα τη διαφορά ανάμεσα στο  ΄θέλω΄’ και  έχω πραγματικά ανάγκη.omadikh 1

 

IMG 20220114 125435

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG 20220114 125511 IMG 20220114 125425

 

 

 

 

 

 

 

Η συνέχεια την άλλη εβδομάδα.

2.ΕΠΟΧΕΣ

Παράλληλα ασχοληθήκαμε με την διάκριση των εποχών.Μέσα απο εικόνες τα παιδιά προσπαθούσαν να αντιστοιχίσουν τις εικόνες στην σωστή εποχή και να καταλήξουμε στο οτι υπάρχουν 4 εποχές, τα παιδιά του γέρο χρόνου, που εναλλάσσονται σαν σε κύκλο.

Slide8

 

3.ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Ενα αλλο θέμα που ανοίξαμε αυτην την εβδομάδα είναι η χειμερία νάρκη. Σαν αρχή γνωρίσαμε κάποια ζώα που πέφτουν σε χειμαιρεία νάρκη, είπαμε τί συμβαίνει στο σώμα του ζώου σε αυτην την κατάσταση , τις φωλιές τους ,διαβάσαμε ενα πολύ ωραίο παραμύθι και στο τέλος τί άλλο δραματοποιήσαμε το παραμύθι στο οποίο σκαντζοχοιράκια,χελώνες, νυχτερίδες και αρκούδες όταν ήρθε ο χειμώνας μαζεύτηκαν σε μια γωνιά , κουλουριάστηκαν και πέσαν σε χειμερία νάρκη

Slide9

4.ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Βέβαια αυτην την εβδομάδα είχαμε αποφασίσει μαζί με τα παιδιά να φτιάξουμε βασιλόπιτα.

Φέραμε στην παρεούλα ενα μεγάλο τραπέζι όπου ακουμπήσαμε όλα τα υλικά και κοιτώντας εικόνες με τα αντίστοιχα υλικά αρχίσαμε να εκτελούμε την συνταγή.

Slide10

Slide11

Slide12

Και βέβαια για να πάνε όλα καλά στο ψήσιμό την σταυρώσαμε !

Slide13

Την βάλαμε στο φούρνο, το σχολείο μας μοσχομύρισε και στο τέλος την κόψαμε ονοματίζοντας τα κομμάτια.

Λίγο πρίν σχολάσουν τα παιδιά…. έτοιμα τα κομματάκια τους που θα έπαιρναν μαζί τους.

Βέβαια η ανυπομονησία για το ποιος θα είχε το φλουρί ήταν μεγάλη. Θέλανε να την φάνε εκείνη τη στιγμή !

Slide14

Και βέβαια την επόμενη μέρα μάθαμε ποιος ήταν ο τυχερός και ήταν η Βιολέτα μας!

Πάντα τυχερή και πήρε ενα δωράκι απο τις δασκάλες της όπως συνηθίζεται ο τυχερός της βασιλόπιτας να παίρνει και απο κάτι.

Και κλείνουμε με μια επιθυμία και ενα παράπονο ενός παιδιού

»ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΟΥΝ ΔΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ’

Εξηγήσαμε βέβαια οτι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται και ουτε θα ήταν δυνατόν.

Αυτα τα δώρα πάντα ελκύουν τα μικρούλια μας!!

Καλό Σαββατοκύριακο !

1 σχόλιο στο “ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Α’ΤΜΗΜΑ 10-14/1

  1. Καλή και δημιουργική Χρονιά! Είναι όλα υπέροχα! Ευχαριστούμε για τις πολύ όμορφες εμπειρίες που προσφέρετε στα παιδιά μας!

Τα σχόλια είναι κλειστά.