ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 15-19/11 Β’ ΤΜΗΜΑ

Η εβδομάδα αυτή είχε  άρωμα Πολυτεχνείου με πλούσιο εποπτικό υλικό και τραγούδια από την εποχή εκείνη. Μέσα από μια σειρά εικόνων της περιόδου της εξέγερσης, τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες και προσπάθησαν να μαντέψουν τι γινόταν εκεί. Περισσότερο οι δικές τους σκέψεις οδήγησαν στο να ξεδιπλωθεί η ιστορία των φοιτητών και ύστερα μέσα από τα τραγούδια “Ο δρόμος” και “Το ακορντεόν” να αποδοθεί το νόημα εκείνων των γεγονότων για να επικρατήσει η Ειρήνη και η Ελευθερία.

Slide1 2

Πηγή Εικόνων (2 & 3)

Φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι της Ειρήνης από τα δικά μας τα χεράκια

Slide2 2

Slide3 2

Διαβάσαμε το αγαπημένο παραμύθι “Ντενεκεδούπολη” και την ημέρα της Γιορτής του Πολυτεχνείου οι νηπιαγωγοί έπαιξαν την ιστορία της στο κουκλοθέατρο με ήρωες πραγματικά ντενεκεδάκια. Μετά την παράσταση ακολούθησε τραγούδι με την συνοδεία της κιθάρας από την κα Μυρτώ (η παρακάτω φωτογραφία είναι από την ανάρτηση του Α’ Τμήματος)

1 2

Φυσικά η εβδομάδα περιείχε εργαστήρια δεξιοτήτων. Ο 1ος κύκλος για την Οδική Ασφάλεια ολοκληρώνεται σιγά σιγά και μια από τις τελευταιες δράσεις ήταν να παρατηρήσουμε κάνοντας μια βόλτα στη γειτονιά (γύρω από το σχολείο μας), τα σήματα που υπάρχουν. Λόγω αδυναμίας εξόδου από το σχολείο, κάναμε μια προσεκτική και αργή βόλτα στην αυλή του σχολείου μας και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τυχόν πινακίδες, Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να δούμε 3 από αυτές κάνοντας φυσικά ΖΟΟΜ ΙΝ (Ρουτίνα Σκέψης) και ερμηνεύοντας τι δείχνουν, τι δηλώνουν και αν έχουν μπει σωστά σε αυτά τα σημεία.

Slide1 3Εδώ εντοπίσαμε μια πινακίδα απαγόρευσης διεύλευσης, τα παιδιά την αναγνώρισαν αμέσως, είπαν ότι δηλώνει απαγόρευση γιατί είναι σε κόκκινο κύκλο και την ώρα που στεκόμασταν στο σημείο, είδαν ως αυτόπτες μάρτυρες γιατί έπρεπε να τοποθετηθεί εκεί η πινακίδα, πριν προλάβω να ρωτήσω. Εκείνη την ώρα ερχόταν από δυο αντίθετες κατευθύνσεις δυο αυτοκίνητα, κατάλαβαν ότι αν έστριβε το αυτοκίνητο στο στενό που υπήρχε η πινακίδα, θα ερχόταν αντιμέτωπο με ένα άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο και θα είχαμε σύγκρουση.

Slide2 3

Εδώ εντοπίσαμε την απαγόρευση στροφής δεξιά, τα παιδιά ερμήνευσαν σωστά την πινακίδα που απεικονίζεται μέσα στον κόκκινο κύκλο και ρωτώντας για την χρήση της εξήγησαν με ακρίβεια γιατί είναι τοποθετημένη σε αυτό το σημείο. Για καλή μας τύχη πέρασε κι ένα αυτοκίνητο διερχόμενο από αυτό το στενό.

Slide3 3

Στο σημείο της αυλής που βρίσκεται απέναντι από το δημοτικό σχολείο, εντοπίσαμε μια πινακίδα που μπέρδεψε πολύ τα παιδιά. Όταν τους ζήτησα να την ερμηνεύσουν είπαν “Προσοχή κυκλοφορούν μαμάδες με παιδάκια (πεζοί)”. Ξαναρώτησα: που φαίνεται ότι είναι πινακίδα Προσοχή/Κίνδυνος; Πραγματικά σάστισαν. “Η πινακίδα θα έπρεπε να είναι τριγωνική, κόκκινη με κίτρινο πλαίσιο για να σημαίνει προσοχή κίνδυνος” είπε ο Κ. Άρα εδώ αφού είναι σε μπλε κύκλο τι δηλώνει; Τα παιδιά απάντησαν σχεδόν ταυτόχρονα “υποχρέωση”. Όμως σε όλη τη διάρκεια που είμασταν εκεί στημένοι, εκτός από τα παρακαρισμένα αυτοκίνητα περνούσαν συνέχεια οχήματα από αυτό το στενό. Εκεί ακριβώς μπερδεύτηκαν τα παιδιά και αφού εξήγησα ότι αυτή η πινακίδα αφορά στην ουσία μόνο δρόμο για πεζούς, ο Γ.Σ είπε ότι “μάλλον την ξέχασαν εκεί, δεν είναι σωστή”. Ρώτησα αν πιστεύουν ότι κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό……κι έμεινε να το συζητήσουμε την ερχόμενη εβδομάδα…

Εν αναμονή λοιπόν του τι θα αποφασίσουν τα παιδιά να κάνουμε γι αυτή την πινακίδα…