Tο σχέδιο δράσης με θέμα την παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025.
Στόχος
Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του ήδη αναδιαμορφούμενου αύλειου χώρου, για την ενίσχυση της ενεργητικής αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους και με το περιβάλλον , την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους μέσα από το παιχνίδι και την απόκτηση θετικής βιωματικής εμπειρίας μέσα από διάφορες δραστηριότητες.
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Τίτλος: Στου σχολειού μου την αυλή, παίζω ,μαθαίνω, δημιουργώ.
Στόχοι
-Εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στον αύλειο χώρο.
-Οργάνωση του αύλειου χώρου σε γωνιές ενδιαφερόντων
-Ανάπτυξη και ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των νηπίων
-Καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης των νηπίων
-Ευαισθητοποίηση γονέων για την παιδαγωγική αξία των δράσεων που πραγματοποιούνται στον αύλειο χώρο.
Αρχικά τα νήπια παρατήρησαν τον αύλειο χώρο του σχολείου και προχώρησαν σε εικαστική απεικόνιση των προτάσεών τους για την παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής.
Δόθηκε ερωτηματολόγιο στους μαθητές για τη διερεύνηση των απόψεών τους σχετικά με παιδαγωγικές δράσεις που μπορούν να υλοποιηθούν στην αυλή του σχολείου τους .
Ενημερώθηκαν οι γονείς για το σχέδιο δράσης και πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός των παιδαγωγικών δράσεων
Υλοποίηση δραστηριοτήτων στην αυλή με αφορμή την επεξεργασία των θεματικών ενοτήτων και των παγκόσμιων ημερών.
27/9/2024 Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων και κινητικών παιχνιδιών
4/10/2024 .Περπάτημα της επιδαπέδιας καμπύλης και τεθλασμένης γραμμής.
10/10/2024 Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής υγείας.
Ομαδικά παιχνίδια στην αυλή( λύκε λύκε είσαι εδώ, η μικρή Ελένη ,Μήλο μου κόκκινο )
25/10/2024 Παρέλαση των μαθητών στην αυλή.
31/10/2024 Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τη ΣΠΟΡΑ οι μαθητές δραματοποίησαν στην αυλή το έθιμο της Περπερούνας.
1/11/2024 Φύτεμα εποχικών λουλουδιών από τους μικρούς κηπουρούς.
7/11/2024 Ημέρα Υπαίθριας τάξης- Υλοποίηση δράσεων στην αυλή Αναπαράσταση της διαδικασίας του λιομαζώματος.
Κατασκευή του δέντρου της ελιάς με φυσικά υλικά της αυλή μας
Ομαδικά παιχνίδια με ελιές( «Ελιά ελιά μαυροελιά», μπάσκετ με ελιές, ομαδοποιήσεις, κουταλοδρομίες)
Στεφάνωμα του νικητή με τον κότινο.
Τέλος γευτήκαμε φέτες ψωμιού με λάδι ,ζάχαρη και ρίγανη.
8/11/2024 Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Σχολικοί Λαχανόκηποι». Αρχικά οι μαθητές συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας με τα μέλη της ομάδας και στη συνέχεια έφτιαξαν ένα φανταστικό σχολείο με υλικά της αυλής. Κατόπιν παρατήρησαν τα φυτά και προσπάθησαν να τα αναγνωρίσουν και να τα ονομάσουν. Στη συνέχεια άρχισαν το φύτεμα σπόρων , λαχανικών ,αρωματικών φυτών και οσπρίων.
11/11/2024 Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» τα παιδιά γίνονται δημοσιογράφοι και παίρνουν συνέντευξη από τα δέντρα της αυλής μας.
15/11/2024 Με αφορμή τη γιορτή της επετείου του Πολυτεχνείου τα παιδιά κρατούν πλακάτ και διαδηλώνουν.
3/12/2024 Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Οι μαθητές υλοποιούν δραστηριότητες στην αυλή του νηπιαγωγείου με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Ζωγραφική με το στόμα
Ζωγραφική με τα πόδια.
Αναγνώριση αντικείμενων χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια τους – την Αφή
Περπάτημα μιας διαδρομής με εμπόδια μόνο με το ένα πόδι τους.
Περπάτημα με κλειστά μάτια χρησιμοποιώντας μόνο τα αυτιά τους – την Ακοή –για να φθάσουν στο φίλο τους ακούγοντας τις οδηγίες που λέει ο συνοδός τους.
Προσπαθούν να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας τη νοηματική γλώσσα .
11/12/2024 Παγκόσμια Ημέρα του παιδιού.
Σύνδεση με το εργαστήριο δεξιοτήτων « Κι αν ήμουν εγώ»
Ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους και τα κρεμούν στο δέντρο της αυλής μαζί με χριστουγεννιάτικα στολίδια.
15/1/2025 Τοποθετήσαμε ταμπέλες στα φυτά του κήπου μας που μεγάλωσαν, μετρήσαμε το ύψος τους και συγκρίναμε μεγέθη.
20/1/2025 Κατασκευάσαμε ταΐστρες για τα πουλιά και τις κρεμάσαμε στα δέντρα.
Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας «Ο Χρόνος» τα παιδιά δραματοποίησαν το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης .
14-2-2025 Σύνδεση με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ”
Αφού προηγήθηκε η συζήτηση για τα καιρικά φαινόμενα μέσα στην τάξη ακολούθησαν διάφορες δραστηριότητες στην αυλή.
17/2/2025-21/2/2025 Καταγραφή της θερμοκρασίας του εξωτερικού χώρου για μια βδομάδα .
18/2/2025 Κατασκευή ανεμουριών και παρατήρηση της κατεύθυνσης και της ταχύτητας του αέρα .
19/2/2025Κατασκευή βροχόμετρου όπου καταγράφαμε την ποσότητα της βροχής και ανεμοδεικτών .
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ «ΑΠΟΚΡΙΕΣ»
20/2/2025 Την Τσικνοπέμπτη χορέψαμε στην αυλή το γαϊτανάκι.
26/2/2025 Τα παιδιά φόρεσαν τις αποκριάτικες μάσκες τους « τους καιρούληδες»
16/2/2025 Τα παιδιά περιποιούνται τα λουλούδια .
6/3/2025 Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Δράσεις ευαισθητοποίησης κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού στην αυλή του σχολείου .
Μεταμορφώνουν τα πιατάκια γλάστρας σε λουλούδια γράφοντας το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ και στολίζουν την περίφραξη της αυλής.
7/4/2025 πασχαλινά παιχνίδια.
Το παιχνίδι των κρυμμένων αυγών που τα παιδιά έπαιξαν με την εκπαιδευτικό των αγγλικών
Αυγοδρομίες
Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.
Tα παιδιά έβρισκαν τα κρυμμένα κομμάτια του παζλ -αυγού και το σχημάτιζαν βάζοντας σε σειρά τους αριθμούς.
Ο λαγός τρώει τα καρότα με το γράμμα που αντιστοιχεί σε κάποιο αντικείμενο της αυλής
11/4/2025 Φτιάξαμε το Λάζαρο και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στους γονείς.
Αξιοποίηση των επιδαπέδιων της αυλής .
Διαμόρφωση κέντρων ενδιαφέροντος στην αυλή(γραφής και ανάγνωσης, κουκλοθεάτρου, μεταμφίεσης, εικαστικών, μουσικής, φυσικών επιστημών ,παρατήρησης και εξερεύνησης )
Εικαστικών
Εικαστικές δημιουργίες με φυσικά υλικά
Δραματοποίησης
Ανάγνωσης και γραφής
Παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας
Τοποθετώ τα γράμματα σε αντικείμενα της αυλής που το αρχικό τους φώνημα ξεκινάει από αυτό.
-Μαθηματικών
Μαθηματικά παιχνίδια
-Τοποθετώ τον αριθμό που λείπει
Φτιάχνω τον πύργο των αριθμών
Σειροθέτηση αριθμών
Τοποθετώ τόσες πέτρες όσες δείχνει ο αριθμός
Παιχνίδια πρόσθεσης και αφαίρεσης
Παιχνίδια ανισότητας
Δημιουργώ σχήματα και αριθμούς
– Κουκλοθεάτρου
-Φυσικής παρατήρησης και εξερεύνησης
Μουσικής
7/5/2025 Δραματοποίηση του παραμυθιού «Ο λαγός και η χελώνα»
9/5/2025 Δραματοποίηση του παραμυθιού « ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας»
15/5/2025Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας για τα έντομα τα παρατηρήσαμε με το μεγεθυντικό φακό ,τα καταγράψαμε και μάθαμε τα μέρη του σώματός τους.
Παιχνίδια με το bee bot
19/5/2025 Δημιουργήσαμε εικαστικά το αλφαβητάρι της αυλής μας και στη συνέχεια το μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο.
https://flipbookpdf.net/web/site/cc1d41cac0baf5a2fb3f200646d10ee16c91b2eb202506.pdf.html
20/5/2025 Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως τρίλιζα και φιδάκι .
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του σχεδίου δράσης δημιουργήσαμε το ψηφιακό μας φυτολόγιο.
https://flipbookpdf.net/web/site/b10afb7d983442fb60a03445e1f7f60ef6d36f2c202506.pdf.html



























































































































































































































































