2024-2025

Tο σχέδιο δράσης με θέμα την παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025.

Στόχος

Στόχος  του σχεδίου δράσης  είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του ήδη  αναδιαμορφούμενου  αύλειου χώρου, για την ενίσχυση της ενεργητικής αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους και με το περιβάλλον , την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους μέσα από το παιχνίδι και την απόκτηση θετικής βιωματικής εμπειρίας μέσα από διάφορες δραστηριότητες.

Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος: Στου σχολειού μου την αυλή, παίζω ,μαθαίνω, δημιουργώ.

Στόχοι

-Εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στον αύλειο χώρο.

-Οργάνωση του αύλειου χώρου σε γωνιές ενδιαφερόντων

-Ανάπτυξη και ενδυνάμωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των νηπίων

-Καλλιέργεια  της οικολογικής συνείδησης των νηπίων

-Ευαισθητοποίηση γονέων για την παιδαγωγική αξία των δράσεων που πραγματοποιούνται στον αύλειο χώρο.

Αρχικά τα νήπια παρατήρησαν τον αύλειο χώρο του σχολείου και προχώρησαν σε εικαστική  απεικόνιση  των προτάσεών  τους για την παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής.

IMG 1090 IMG 1093 IMG 1094 Antigrafh IMG 1095 IMG 1096

Δόθηκε ερωτηματολόγιο στους μαθητές  για τη διερεύνηση  των απόψεών τους  σχετικά με παιδαγωγικές δράσεις που μπορούν να υλοποιηθούν στην αυλή  του σχολείου τους .

Ενημερώθηκαν οι γονείς  για το σχέδιο δράσης και πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός των παιδαγωγικών δράσεων

Υλοποίηση δραστηριοτήτων στην αυλή με αφορμή την επεξεργασία των θεματικών ενοτήτων και των παγκόσμιων ημερών.

27/9/2024 Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων και κινητικών παιχνιδιών

image 47image 48image 49image 50

4/10/2024 .Περπάτημα της  επιδαπέδιας  καμπύλης και τεθλασμένης γραμμής.

image 5120241118 115126

10/10/2024 Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής υγείας.

Ομαδικά παιχνίδια στην αυλή( λύκε λύκε είσαι εδώ, η μικρή Ελένη ,Μήλο μου κόκκινο )

20241106 120210 censored 1P1011038 censoredP1011032 censored 1 1

25/10/2024 Παρέλαση των μαθητών στην αυλή.

31/10/2024 Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας για τη ΣΠΟΡΑ οι μαθητές  δραματοποίησαν στην αυλή το έθιμο της Περπερούνας.

image 56image 55image 58

image 18 1image 18

1/11/2024 Φύτεμα εποχικών  λουλουδιών από τους μικρούς κηπουρούς.

20241108 12213920241108 122241 20241108 122652 20241108 122845

7/11/2024 Ημέρα Υπαίθριας τάξης- Υλοποίηση δράσεων στην αυλή Αναπαράσταση της διαδικασίας του λιομαζώματος.

image 3 image 4 image 5image 81

Κατασκευή του δέντρου της ελιάς με φυσικά  υλικά  της αυλή μας

image 8P1211090P1211108P1251144

Ομαδικά  παιχνίδια με ελιές( «Ελιά ελιά μαυροελιά», μπάσκετ με ελιές, ομαδοποιήσεις, κουταλοδρομίες)

image 13 image 14 image 15 image 16

image 17P1271159P1271160

Στεφάνωμα του νικητή με τον κότινο.

image 23image 57 1

Τέλος γευτήκαμε φέτες ψωμιού με λάδι ,ζάχαρη και ρίγανη.

image 10 image 12image 9

8/11/2024 Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο ευρωπαϊκό   πρόγραμμα «Σχολικοί Λαχανόκηποι». Αρχικά οι μαθητές συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας με τα μέλη της ομάδας και στη συνέχεια  έφτιαξαν ένα φανταστικό σχολείο με υλικά της αυλής. Κατόπιν παρατήρησαν τα φυτά και προσπάθησαν να τα αναγνωρίσουν και να τα ονομάσουν. Στη συνέχεια άρχισαν το φύτεμα σπόρων , λαχανικών ,αρωματικών φυτών και οσπρίων.

20241108 101138 20241108 101511 20241108 102029 20241108 102057 20241108 102953 20241108 10335120241108 10375020241108 10381320241108 10452620241108 10460020241108 10471420241108 10472720241108 10483720241108 123949

11/11/2024 Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» τα παιδιά γίνονται δημοσιογράφοι και παίρνουν συνέντευξη από τα δέντρα της αυλής μας.

image 19image 83

15/11/2024 Με αφορμή τη γιορτή της επετείου του Πολυτεχνείου τα παιδιά κρατούν πλακάτ και διαδηλώνουν.

image 21 image 22image 20

3/12/2024 Δράσεις  για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Οι μαθητές υλοποιούν δραστηριότητες στην αυλή του νηπιαγωγείου με σκοπό  την ευαισθητοποίησή τους  σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.

Ζωγραφική με το στόμα

image 25 image 27

Ζωγραφική με τα πόδια.

image 28P2161202

Αναγνώριση   αντικείμενων  χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια τους – την  Αφή

image 31 image 32

Περπάτημα  μιας διαδρομής  με  εμπόδια μόνο με το ένα πόδι τους.

image 33 image 34

Περπάτημα  με κλειστά μάτια χρησιμοποιώντας μόνο τα αυτιά τους – την Ακοή –για να  φθάσουν  στο φίλο τους  ακούγοντας  τις οδηγίες που λέει ο συνοδός τους.

image 29 image 30

Προσπαθούν να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας τη νοηματική γλώσσα .

image 35 image 36

11/12/2024 Παγκόσμια Ημέρα του παιδιού.

Σύνδεση με το εργαστήριο δεξιοτήτων « Κι αν ήμουν εγώ»

Ζωγραφίζουν  τα δικαιώματά τους  και τα κρεμούν στο δέντρο της αυλής μαζί με χριστουγεννιάτικα στολίδια.

image 37 image 39image 4220241217 162757

15/1/2025 Τοποθετήσαμε  ταμπέλες  στα φυτά του κήπου μας που μεγάλωσαν, μετρήσαμε  το ύψος τους και συγκρίναμε μεγέθη.

image 40 image 4120241127 16224320241127 162243

20/1/2025 Κατασκευάσαμε ταΐστρες για τα πουλιά και τις κρεμάσαμε στα δέντρα.

20250210 093356 20250210 093449 20250210 111807 20250210 112205 20250210 112743

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας «Ο Χρόνος» τα παιδιά δραματοποίησαν το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης .

7b5ff925 97ee 4cb7 a6ac fefda6194a61 20250117 105552 20250117 110425 20250117 105839 20250117 105950 20250117 110026 20250117 110107 20250117 110202 20250117 110235 20250117 110257 20250117 110335 20250117 110404

14-2-2025 Σύνδεση  με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ ”

Αφού προηγήθηκε η συζήτηση για τα καιρικά φαινόμενα  μέσα στην τάξη  ακολούθησαν διάφορες δραστηριότητες στην αυλή.

17/2/2025-21/2/2025  Καταγραφή της  θερμοκρασίας του εξωτερικού χώρου για  μια  βδομάδα .

20250305 113714 20250305 113810

18/2/2025  Κατασκευή  ανεμουριών  και παρατήρηση της κατεύθυνσης και της ταχύτητας του αέρα .

20250218 121852 20250218 121929 20250218 121947 20250218 122338

19/2/2025Κατασκευή βροχόμετρου όπου καταγράφαμε  την ποσότητα της  βροχής και ανεμοδεικτών .

20250219 101153 20250219 101225 20250219 101316 20250219 111235 20250305 113849 20250305 113857

image 63 image 64

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ  «ΑΠΟΚΡΙΕΣ»

20/2/2025 Την Τσικνοπέμπτη χορέψαμε   στην αυλή το γαϊτανάκι.

20250220 121937 20250220 121945

26/2/2025 Τα παιδιά φόρεσαν τις αποκριάτικες μάσκες τους  « τους καιρούληδες»

20250226 15563520250226 155546

16/2/2025 Τα παιδιά περιποιούνται τα λουλούδια .

20241108 122241 220241108 105227 1

6/3/2025 Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Δράσεις  ευαισθητοποίησης κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού στην αυλή του σχολείου .

Μεταμορφώνουν τα πιατάκια γλάστρας σε λουλούδια γράφοντας  το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ και στολίζουν την περίφραξη της αυλής.

20250404 085147 1 20250404 085226 1 20250404 090856 120250408 11382120250408 113929

1750143713904image 8020250307 14590520250307 145930

7/4/2025 πασχαλινά παιχνίδια.

Το παιχνίδι των κρυμμένων αυγών που τα παιδιά έπαιξαν με την εκπαιδευτικό των αγγλικών

20250408 110318 20250408 110346 20250408 110421 20250408 110439 20250408 110654

Αυγοδρομίες

20250407 120904 20250407 120929 20250407 121012 20250407 121027 20250407 121129 20250407 121257 20250407 121556

Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.

Tα παιδιά έβρισκαν τα κρυμμένα κομμάτια του παζλ -αυγού και το σχημάτιζαν βάζοντας σε σειρά τους αριθμούς.

20250411 120920 20250411 120942 20250411 120958 20250411 121144

Ο λαγός τρώει τα καρότα με το γράμμα που αντιστοιχεί σε κάποιο αντικείμενο της αυλής

20250411 121540 20250411 121623 20250411 122043

11/4/2025 Φτιάξαμε  το Λάζαρο και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στους γονείς.

20250411 103301 20250411 103511 20250411 130040 20250411 132145

Αξιοποίηση των επιδαπέδιων της αυλής .

P8231287 P8231288 P82312891749539143453 1749539187416 1749539243615

Διαμόρφωση κέντρων ενδιαφέροντος στην αυλή(γραφής και ανάγνωσης, κουκλοθεάτρου, μεταμφίεσης, εικαστικών, μουσικής, φυσικών επιστημών ,παρατήρησης και εξερεύνησης )

 Εικαστικών

20250505 120231 20250513 11474220250513 092137

Εικαστικές δημιουργίες με φυσικά υλικά

IMG 20250524 191025 298IMG 20250524 191030 241IMG 20250524 195416 196IMG 20250524 195432 282IMG 20250524 191019 368 2IMG 20250524 191033 235 1

 Δραματοποίησης

IMG 20250524 191004 180IMG 20250524 191016 048IMG 20250524 191002 508IMG 20250524 191007 316

Ανάγνωσης και γραφής

Messenger creation AD61B050 FA3D 49D5 8D4D 9F16CD230FA8 20250530 111609 20250530 111750 20250530 111820Messenger creation BE671251 6167 48B0 B2D5 7E65BB286A48

 

Messenger creation 06FC4EE2 6880 4E39 80FD 4EF03123F71A20250530 111312

Παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας

Τοποθετώ τα γράμματα σε αντικείμενα της αυλής που το αρχικό τους φώνημα ξεκινάει από αυτό.

image 77 P9011363 P9011366P9011412

 -Μαθηματικών

P9011315P9011316

Μαθηματικά παιχνίδια

-Τοποθετώ τον αριθμό που λείπει

P9011317P9011318P9011320 1

Φτιάχνω τον πύργο των αριθμών

image 66 image 68

Σειροθέτηση αριθμών

P9011325P9011327

Τοποθετώ τόσες πέτρες όσες δείχνει ο αριθμός

P9011350P9011348 1

Παιχνίδια πρόσθεσης και αφαίρεσης

P9011376 1 P9011378 2P9011374

 

P9021413P9021414

Παιχνίδια ανισότητας

P9011379 2 P9011381 2P9011382 2

Δημιουργώ σχήματα και αριθμούς

P9011391 1P9011397P9011398

– Κουκλοθεάτρου

Messenger creation 54AC65F7 71B2 4C23 8DE1 754E80D52907 Messenger creation 86D4C36F A3CB 4366 ABDD 01AF34011A44 Messenger creation 123BC7D0 0D67 45D3 A0A1 7301A56A93BC

-Φυσικής παρατήρησης και εξερεύνησης

IMG 20250607 001201 156 IMG 20250607 001205 874 IMG 20250607 001209 497

Μουσικής

IMG 20250607 001612 133 IMG 20250607 001620 242 IMG 20250607 001623 153 IMG 20250607 001625 185

7/5/2025 Δραματοποίηση του παραμυθιού «Ο λαγός και η χελώνα»

IMG 20250524 195742 101 IMG 20250524 195752 346IMG 20250524 195736 329IMG 20250524 195731 473

9/5/2025 Δραματοποίηση του παραμυθιού « ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας»

20250519 104911 20250519 105039 20250519 105211 20250519 105225 20250519 105258 20250519 105604

15/5/2025Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας για τα έντομα τα παρατηρήσαμε  με το μεγεθυντικό φακό ,τα καταγράψαμε και  μάθαμε τα μέρη του σώματός τους.

P9011345 P9011351P9011352P9011353P9011354P9011357

20250513 114030 20250513 114701image 76

Παιχνίδια με το bee bot

P9011333 P9011334 P9011335 P9011337  P9011339P9011338P9011342image 69P9011331

 

19/5/2025 Δημιουργήσαμε εικαστικά το αλφαβητάρι της αυλής μας και στη συνέχεια το μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο.

IMG 20250524 195720 173 IMG 20250524 200325 868 IMG 20250524 200328 770

 

https://flipbookpdf.net/web/site/cc1d41cac0baf5a2fb3f200646d10ee16c91b2eb202506.pdf.html

 

20/5/2025  Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως τρίλιζα και φιδάκι  .

IMG 20250607 001148 426 1 IMG 20250607 001153 813 1 IMG 20250607 001156 532 1 IMG 20250607 001158 607 1IMG 20250607 001131 788 1

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του σχεδίου δράσης δημιουργήσαμε το ψηφιακό μας  φυτολόγιο.

 

https://flipbookpdf.net/web/site/b10afb7d983442fb60a03445e1f7f60ef6d36f2c202506.pdf.html

Τα παιδιά  κατέγραφαν τις ονομασίες των φυτών και έβρισκαν λέξεις από το αρχικό τους φώνημα.

Messenger creation 2BD96964 44E0 47AC B9C1 806A164B0E39 1P9011310P9011311P9011312