
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Όμως αξίζει να αναφέρουμε ότι επίσης πολύ σημαντικοί είναι :
Ο Αίσωπος που γεννήθηκε το 625 π. Χ. και είναι ο διασημότερος από τους αρχαίους μυθοποιούς. Θεωρείται ιδρυτής των παραβολών – μικρών ιστοριών που αφηγούνται φανταστικές ή πραγματικές ιστορίες με μεταφορικό τρόπο ή αλληγορίες. Δεν έγραψε ούτε μια λέξη, αλλά όλους τους μύθους τους διηγείτο προφορικά.
Ο Γάλλος Σαρλ Περό επίσης θεωρείται πατέρας των παραμυθιών. Έγραψε παραμύθια τον 17ο αιώνα. Τα πιο δημοφιλή μας παραμύθια ανήκουν στον Περό («Κοκκινοσκουφίτσα», «Ωραία Κοιμωμένη», «Κοντορεβυθούλης» κ.α).
Οι Γερμανοί παραμυθάδες αδελφοί Γιάκομπ και Βίλχελμ Γκριμ από μικρή ηλικία έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον για τις γερμανικές λαϊκές αφηγήσεις και παραδόσεις. Από αυτές εμπνεύστηκαν για να γράψουν περισσότερα από 200 παραμύθια, τα οποία σήμερα είναι γνωστά ως Παραμύθια Γκριμ. Τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ έχουν μεταφραστεί σε 160 γλώσσες και αγαπήθηκαν από τα παιδιά όλου του κόσμου. Ανάμεσά τους ( Η Σταχτοπούτα, Η Χιονάτη , Χάνσελ και Γκρέτελ, Ραπουντζέλ κ.α.).
Ο Ευγένιος Τριβιζάς είναι Έλληνας καθηγητής εγκληματολογίας και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Είναι γνωστός ως συγγραφέας βιβλίων για παιδιά από τεσσάρων χρονών και άνω. Όλα του τα έργα τα χαρακτηρίζει πρωτοτυπία και μεγάλη φαντασία. Έχει γράψει περίπου 150 βιβλία μεταξύ των οποίων μυθιστορήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα, αλφαβητάρια, διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλία, ενώ έχει συνεργαστεί και με παιδικά περιοδικά. Από τα πιο γνωστά του έργα είναι << η Φρουτοπία >> και το <<Νησί των πυροτεχνημάτων>>.
Στην παρουσίαση που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για διάφορους παραμυθάδες και να παίξετε με τις δραστηριότητες.
Link: https://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-33038374
Link : https:learningapps.org/watch?v=pmga10zn520
Link: https:learningapps.org/watch?v=phuqt9at20
Έτσι λοιπόν με αφορμή αυτό , μπορούμε να μιλήσουμε για ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ.
Να συζητήσουμε αρχικά πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο. Από τι υλικό γίνεται, που το βρίσκουμε (Βιβλιοπωλείο-Βιβλιοθήκες …),ποιος το γράφει, ποιος το ζωγραφίζει, τι είναι το τυπογραφείο, τι κάνει ο εκδοτικός οίκος… Μπορείτε να δείτε πως, από τις εκδόσεις Κέδρος, στη διεύθυνση: https://issuu.com/kedrospbl/docs/20090907_pos_ftiaxnetai_ena_vivlio και στην
http://tadefterakiablogaroun.blogspot.com/2012/04/23.html?m=1
Να μιλήσουμε για την αξία των βιβλίων, σε τι μας ωφελούν, πως νοιώθουμε όταν διαβάζουμε, πως συμπεριφερόμαστε σε ένα βιβλίο , ποια είναι τα στοιχεία ενός βιβλίου (εξώφυλλο ή εμπροσθόφυλλο-οπισθόφυλλο-μέγεθος-τίτλο-τόπο-χρόνο-πλοκή-ήρωες-χαρακτήρες-πρόβλημα-λύση-περίληψη ).
Είναι μια καλή ευκαιρία για να προσπαθήσουμε να γράψουμε και ένα δικό μας βιβλίο, να φτιάξουμε τη δική μας ιστορία, να το εικονογραφήσουμε, να φτιάξουμε ένα ωραίο εξώφυλλο και να το κρατήσουμε στη βιβλιοθήκη του σπιτιού μας ή να το φέρουμε αργότερα στο Νηπιαγωγείο.
Σκεφτείτε ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο. Μπορείτε να ζωγραφίσετε το εξώφυλλό του ή τους ήρωες του ή ότι σας αρέσει περισσότερο σε αυτό;
Μπορείτε να φτιάξετε ένα δικό σας σελιδοδείκτη;
Από ποιο γράμμα αρχίζει η λέξη ΒΙΒΛΙΟ; Μπορείτε να το γράψετε, να το εντοπείσετε και να το κυκλώσετε στη σελίδα ενός περιοδικού, να βρείτε λέξεις που αρχίζουν από αυτό, να βρείτε σύνθετες λέξεις που να περιέχουν τη λέξη βιβλίο, να ζωγραφίσετε πράγματα που αρχίζουν από το Ββ.
Μιας και την Παρασκευή είναι η μέρα της δανειστικής βιβλιοθήκης, για αυτή την εβδομάδα σας προτείνουμε να ακούσετε το πολύ όμορφο παραμύθι <<Ο ΡΑΦΤΑΚΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ>> του Αντώνη Παπαθεοδούλου, στη διεύθυνση:
https://soundcloud.com/metaichmio/raftakos_ton_lexeon_ixo_paramithia ή το
<<ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ>> της Βασιλικής Κάργα :
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip15/Default.html
Μετά την ανάγνωση:
– Επαναλάβετε βασικά στοιχεία της ιστορίας (περίληψη)
– Βοηθήστε το παιδί να μιλήσει για τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας.
– Συζητήστε μαζί του για τις εικόνες του βιβλίου.
– Να υποβάλλει ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
– Παροτρύνετέ το να ζωγραφίσει εικόνες σχετικές με το κείμενο, να «εξερευνήσει» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψει μερικές απ’ αυτές, να γράψει τον τίτλο .
– Προκαλέστε το να δώσει ένα άλλο τέλος στην ιστορία που του διαβάσατε.
Καλή ανάγνωση!!