3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα το ΔΙΑΣΤΗΜΑ. Τίτλος εργαστηρίου “Οι ταξιδευτές του διαστήματος!”

Μερικές από τις δραστηριότητες που αναπτύξαμε αναφέρονται παρακάτω:

  • Δημιουργήσαμε έναν πίνακα με post it (διότι αρέσουν πολύ στα παιδιά) σχετικά με το τι ξέρουμε ή τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη διάστημα και αποφασίσαμε τι θέλουμε να μάθουμε.

IMG 7541

 

 

 

 

 

  • Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες για να δουλέψουμε το εργαστήριο, τα παιδιά σκέφτηκαν ένα όνομα για την κάθε ομάδα τους και φτιάξαμε καρτελάκια. Οι ομάδες ήταν:
    • ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ
    • ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ
    • ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ
    • ΠΛΑΝΗΤΕΣ

ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

 

 

 

 

 

 

 

  • Τα παιδιά ανάλογα με την ομάδα που είχαν πληκτρολόγησαν το όνομα της ομάδας τους και αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Έπειτα οι ομάδες συζήτησαν μεταξύ τους γι’ αυτά που έμαθαν.

3        4         4

  • Περιηγήθηκαμε στην εφαρμογή SPACE 4D, όπου τα παιδιά έπαιξαν διαδραστικά με το ηλιακό σύστημα, είδαμε τι είναι μετεωρίτης και ανακαλύψαμε τα rover και τη χρήση τους στο διάστημα.
  • Στη συνέχεια είδαμε ένα βίντεο για το ηλιακό σύστημα και η κάθε ομάδα διάλεξε έναν πλανήτη για να ασχοληθεί, ώστε να μάθει περισσότερα πράγματα και έφτιαξε μια αφίσα στο πρόγραμμα canva, όπου αναζήτηση τον πλανήτη, προσπάθησε να δημιουργήσει το φυσικό περιβάλλον του, έγραψε το όνομά του και με αριθμό απεικόνισε την απόστασή του από τον ήλιο.

11       ΟΥΡΑΝΟΣ        ΚΡΟΝΟΣ         13

  • Αφού τελειώσαμε με τους πλανήτες, η κάθε ομάδα άκουσε τον ήχο του πλανήτη της και έπειτα παρουσίασε την αφίσα της στην υπόλοιπη τάξη.

3 12 11 1 ΦΩΤΟ ΠΑΙΔΙΩΝ

  • Απαντήσαμε σε γρίφους για τους πλανήτες.

10 9 8 6

  • Είδαμε ένα βίντεο για τη ζωή του αστροναύτη και συζητήσαμε για τον τρόπο ζωής του. Παρατηρήσαμε τις διαφορές και τις ομοιότητες με τη ζωή στη Γη, τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει στο διάστημα και τα συναισθήματά του.
  • Φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή με τους πλανήτες.

ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

 

 

 

 

 

  • Ασχοληθήκαμε με την εκπαιδευτική ρομποτική, προγραμματίζοντας το bee bot να ξεκινήσει από τον ήλιο και να ακολουθήσει τη σωστή σειρά των πλανητών, μέχρι να φτάσει στον τελευταίο πλανήτη.

14   1  

  • Παίξαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι για το διάστημα. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Ένα παιδάκι από κάθε ομάδα έπρεπε να ακολουθεί τις οδηγίες με τα βελάκια που έφτιαχναν δύο άλλοι συμπαίκτες του, που προγραμμάτιζαν τη διαδρομή του, ώστε να φτάνει κάθε φορά στο σωστό πλανήτη, αποφεύγοντας τα εμπόδια.

17 1   16