Εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Τίτλος εργαστηρίου “Τον ΚΟΚ αγαπώ, Με ασφάλεια κυκλοφορώ!”
Μερικές από τις δραστηριότητες που αναπτύξαμε αναφέρονται παρακάτω:
Στα πλαίσια του εργαστηρίου ασχοληθήκαμε με τα ακόλουθα:
- Παρατηρήσαμε εικόνες με δρόμους, αυτοκίνητα, φανάρια και διαβάσεις και συζητήσαμε για τη χρησιμότητα τους και που τις έχουμε δει.
- Φτιάξαμε ομαδικά τα φανάρια για τα αυτοκίνητα και για τους πεζούς και παίξαμε με αυτά στην αυλή μας.
- Διαβάσαμε το βιβλίο «ο κύριος ΚΟΚ» και μάθαμε για τα σήματα και τις κατηγορίες που χωρίζονται: Προσοχή!, Απαγορεύεται, Επιτρέπεται και παροχή Πληροφοριών.
- Παρατηρήσαμε εικόνες με τη συμπεριφορά μας ως πεζοί, οδηγοί και συνοδηγοί και συζητήσαμε για τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς.
- Φτιάξαμε τα δικά μας σήματα για την τάξη!
- Διαβάσαμε το παραμύθι «ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας» και μάθαμε για τη σωστή συμπεριφορά όταν οδηγούμε ποδήλατο. Φτιάξαμε τα δικά μας ποδήλατα, τα δώσαμε όνομα και ο καθένας σκέφτηκε τη δική του ιστορία με το ποδήλατο του.
- Χωρίσαμε τα σήματα σε κατηγορίες
- Υποχρεωτικά – επιβάλλεται
- Απαγορεύεται
- Δίνουν πληροφορίες
- Προσοχή-κίνδυνος
- Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και για την τάξη ένα σήμα για την κάθε κατηγορία:
- Είναι υποχρεωτικό να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια μας (επιβάλλεται).
- Σε αυτό το σημείο διαβάζουμε βιβλία (πληροφορία).
- Προσέχουμε τις καρφίτσες από τον πίνακα αναφοράς (προσοχή-κίνδυνος).
- Απαγορεύεται να τρέχουμε μέσα στην τάξη (απαγόρευση).
- Κατασκευάσαμε μια πόλη με σήματα, διαβάσεις, φανάρια και κτίρια!
- Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής, προγραμματίσαμε το mTiny της make block να ακολουθήσει σωστά τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
- Δημιουργήσαμε τις δικές μας κάρτες με σωστές και λάθος συμπεριφορές στο δρόμο, αξιοποιώντας το επιτραπέζιο του εκπαιδευτικού προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ
- Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα με τους κανόνες συμπεριφοράς στο δρόμο, αφού πρώτα ο καθένας επέλεξε με ποιον κανόνα θα ασχοληθεί!
- Και δημιουργήσαμε τον κύριο ΚΟΚ.