Με αφορμή την προσέγγιση της θεματικής ”γεωμετρικά σχήματα” εφαρμόστηκαν αρχές ”exploration baskets” με προσέγγιση ”loose parts”. Πρόκειται για δύο μεθοδολογικές πρακτικές που εντάσσονται στις αρχές σχεδιασμού δράσεων σε εσωτερικούς, συνήθως,
χώρους, αξιοποιώντας την ελεύθερη εξερεύνηση υλικών, θεματικά επιλεγμένων για να υπηρετήσουν μια συγκεκριμένη έννοια (”γεωμετρικά σχήματα”). Ωστόσο, μέσω της προσέγγισης ”loose parts” οι δραστηριότητες είναι ανοικτές σε προοπτικές και τελικές εκβάσεις. Αυτού του είδους οι δραστηριότητες αποτελούν μια ευκαιρία έκφρασης της δημιουργικότητας των παιδιών, μέσω της χρήσης υλικών που μπορούν να χειριστούν, να μετασχηματίσουν και να δημιουργήσουν μέσω του αυτοκατευθυνόμενου παιχνιδιού. Ειδικότερα έννοιες “κλειδιά” είναι: δημιουργικό και ευφάνταστο παιχνίδι, επίλυση προβλημάτων, διαφοροποιημένη σκέψη και εφευρετικότητα, ανοικτή προοπτική κ.α.
Το υλικό ήταν: χαρτιά διαφορετικών υφών, κομμένα χαρτιά σε διάφορα σχήματα (κύκλοι, τρίγωνα, τετράγωνα, ορθογώνια, ρόμβοι), pom-poms, κουμπιά, γλωσσοπίεστρα, καπάκια, καλαμάκια, μικρά υφάσματα, σπάγκος, μαλλί πλεξίματος κ.α.
Αφετηριακά έγινε μια “αρχική” δημιουργία κατανόησης αυτού που θα αναπτύξουν αργότερα ομαδικά. Ατομικά δημιούργησαν μια “υποδειγματική” εκτέλεση των ιδεών τους, προκειμένου να ενδυναμωθούν στο ζητούμενο της συνεργασίας.
Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες των 6 ατόμων, όρισαν υπεύθυνους ανά τομέα δράσης και ξεκίνησε μια διαλογική διαδικασία υπό την καθοδήγηση του/της συντονιστή/τριας ανά ομάδα παιδιών προκειμένου να αποφασίσουν τι θα δημιουργήσουν, ποια υλικά τους είναι απαραίτητα, δηλαδή όλες τις κρίσιμες αποφάσεις στοχοθεσίας και ανάπτυξης στρατηγικής επίτευξής τους. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό.
Μια εξαιρετική εξερεύνηση του μαγικού κόσμου των σχημάτων συνδέθηκε με τον τρόπο προσέγγισης του διάσημου ζωγράφου Καντίνσκι. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά πειραματίστηκαν με κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα και γραμμές, δημιουργώντας τα δικά τους πολύχρωμα έργα τέχνης. Η εμπειρία αυτή δεν ήταν μόνο διασκεδαστική, αλλά και εκπαιδευτική, καθώς τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα σχήματα και να τα συνδυάζουν, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από το παιχνίδι με τα χρώματα και τις φόρμες, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζονται οπτικά και να συνεργάζονται, απολαμβάνοντας τη χαρά της ομαδικής δημιουργίας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που έφερε την τέχνη πιο κοντά στους μικρούς μας μαθητές.

