Δανειστική Βιβλιοθήκη

Την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου ξεκίνησε η δανειστική βιβλιοθήκη για το τρέχον σχολικό έτος. Η διαδικασία επιλογής, δανεισμού, “διαβάσματος” και επιστροφής του βιβλίου ακολουθεί μια γραμμική πορεία ενεργητικής εμπλοκής των παιδιών ως μελλοντικών ενηλίκων αναγνωστών.

Viber 2025 11 14 13 41 52 063Τα βιβλία “εκτίθενται” μπροστά τους, μαθαίνουν να τα παίρνουν στα χέρια, να τα ξεφυλλίζουν με προσοχή, να επιλέγουν αυτό που τους έκανε “εντύπωση” ή τους προκάλεσε το ενδιαφέρον για το θέμα και την εικονογράφησή του και προχωρούν στη διαδικασία του δανεισμού. Στο φάκελο που παίρνουν στο

Viber 2025 11 14 13 41 51 939σπίτι υπάρχει ένα φύλλο συμπλήρωσης του βιβλίου που δανείζονται και οι ημερομηνίες δανεισμού και επιστροφής. Εντός του φακέλου υπάρχει συμβόλαιο δανεισμού που θέτει τα παιδιά ως υπεύθυνα για την άριστη διαχείριση και διατήρηση του βιβλίου έως την επιστροφή του, λίγες οδηγίες για τους γονείς και ένα φύλλο εργασίας, όπου αναγράφουν το όνομά τους, τον τίτλο του παραμυθιού και ζωγραφίζουν αυτό που τους έκανε “εντύπωση”.

Προκειμένου να γίνει απόλαυση η κοινή εμπειρία του διαβάσματος και να υποστηριχθούν τα παιδιά στη γλωσσική, συναισθηματική και γνωστική τους ανάπτυξης, δίχως πίεση και αξιολογικό άγχος προτείνουμε:

Επιλογή κατάλληλου χώρου

Διαβάζουμε σε ήσυχο και φιλόξενο χώρο (καναπέ, χαλί, παιδικό δωμάτιο)

Μειώνουμε πιθανούς περισπασμούς ήχου και εικόνας από συσκευές

Διαθέτουμε το απαραίτητο χρόνο

Προνοούμε ώστε να υπάρχει ανεμπόδιστος εκτιμώμενος χρόνος

Δεν βιαζόμαστε, προκειμένου ο ρυθμός να προσαρμόζεται στο παιδί

Περιηγούμαστε πρώτα στις εικόνες

Ρωτάμε: “Τί νομίζεις ότι συμβαίνει εδώ;”

Ενισχύουμε την αυθόρμητη παρατήρηση

Διαβάζουμε με έμφαση και συμμετοχή

Αλλάζουμε τη φωνή μας ανάλογα με τους ήρωες

Κάνουμε μικρές παύσεις για να σχολιάσει το παιδί

Αφήνουμε το παιδί να συμμετέχει

Γυρίζει μόνο του τις σελίδες

Συμπληρώνει το φύλλο εργασίας του υπό την καθοδήγηση των γονέων. Οι τελευταίοι δεν υποκαθιστούν το ρόλο του παιδιού στη γραφή ή στη ζωγραφιά, καθώς το νόημα είναι να γράψει και να ζωγραφίσει όπως μπορεί.

Μοντελοποιούμε τη φιλαναγνωσία

Όσο το παιδί γράφει ή ζωγραφίζει μπορεί ο γονιός να διαβάζει ένα δικό του βιβλίο από τον κόσμο των ενηλίκων ή να ζωγραφίζει επίσης “όπως μπορεί”, ζητώντας συχνά βοήθεια ή ιδέες από το παιδί του.

Ενθαρρύνουμε, δεν διορθώνουμε

Σκοπός είναι η χαρά της ανάγνωσης. Πρόκειται για μια ωσμωτική διαδικασία όπου δεν είναι σκοπός η “τελειότητα”, αλλά η μύηση, η εξερεύνηση, η θετική βίωση μιας εμπειρίας.

Επιστρέφουμε το βιβλίο με σεβασμό

Υπενθυμίζουμε στο παιδί πως πρέπει το βιβλίο να επιστραφεί στην αρχική του κατάσταση. Μαθαίνουμε στο παιδί την έννοια της ευθύνης και του σεβασμού στο κοινόχρηστο υλικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *