“Στου καινούργιου χρόνου την αυλή”

 

Ξεκινώντας η νέα χρονιά, ένα τραγούδι μας έφερε στο νου εικόνες από τις τέσσερεις εποχές.

Ποιες είναι λοιπόν ο εποχές, πως έρχονται και ξαναέρχονται, τι είναι ο χρόνος, τι εποχή έχουμε τώρα;;

Πώς ερμήνευαν οι αρχαίοι Έλληνες την αλλαγή των εποχών; Ο μύθος της Περσεφόνης μας ταξίδεψε στην μυθολογία και μας γοήτευσε.

Τα παιδιά ζωγράφισαν την αρπαγή της Περσεφόνης όπως την φαντάστηκαν  και επίσης αποτύπωσαν στο χαρτί πώς θα ήταν η φύση όταν η Περσεφόνη βρισκόταν στον κάτω Κόσμο και πως θα ήταν όταν η Περσεφόνη βρισκόταν με τη μητέρα της!

1

2

3

4

5

6

7

8

Κι η πραγματική αιτία της αλλαγής των εποχών;

Βλέποντας ένα μικρό βιντεάκι με την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο και παίζοντας με την υδρόγειο σφαίρα πήραμε μια μικρή ιδέα για το πως εναλλάσσονται οι εποχές και συμβαίνουν όλα αυτά τα θαυμαστά πράγματα στη φύση γύρω μας!

Η λαϊκή παράδοση με την ανάγνωση του  παραμυθιού της κυρά Καλής με τους 12 μήνες, μας έδωσε έμπνευση, και μας επιβεβαίωσε ότι οι άνθρωποι πάντα ασχολούνταν με τον χρόνο.

5 1

3 1

4 1

Έτσι κι εμείς. Είδαμε εικόνες, ακούσαμε μουσική, τραγουδήσαμε, παίξαμε παιχνίδια, συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά των εποχών, τις αλλαγές που συμβαίνουν στην φύση, στα ζώα, στους ανθρώπους,

Αλήθεια αν κάθε εποχή ήταν χρώμα ποιο θα ήταν; Αν ήταν φρούτο; Λουλούδι; Μουσική;  Αποφασίσαμε να δώσουμε το άσπρο στον χειμώνα, το πράσινο στην άνοιξη, το θαλασσί στο καλοκαίρι, το κίτρινο στο φθινόπωρο.

1 3 2 3

Μελετήσαμε πίνακες ζωγραφικής και μαντέψαμε σε ποια εποχή ανήκει ο καθένας.

με τις εποχές

Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή και γράψαμε το όνομά της.

1 2

3 2

4 2

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε, το καλοκαίρι ισοψήφησε με τον χειμώνα!

IMG 20230119 104519 1

 

Παρακολουθήσαμε μια ακόμη ιστορία : «Όλες οι εποχές του χρόνου σε ένα δέντρο»

Παρατηρήσαμε τις αλλαγές στο δέντρο της ιστορίας, χωριστήκαμε σε ομάδες –εποχές και ζωγραφίσαμε, ατομικά κι ομαδικά.    

3 3

1 4

2 4

4 3

1 5

 

3 4

2 5

4 4

5 2

Στην συνέχεια τα παιδιά διαλέγουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα για την κάθε εποχή, την τοποθετούν στο πλέγμα κινήσεων και πειραματίζονται με την μελισσούλα beebot. Η μελισσούλα πρέπει να φτάσει στα σύμβολά τους.

1 6

2 6

Και τώρα ποια είναι η εποχή μας; Από ποιο γράμμα αρχίζει; Τι παθαίνει η φύση των χειμώνα, τα ζώα, οι άνθρωποι;

Επικεντρωνόμαστε στο  σύμβολο του χειμώνα. Τα παιδιά έπειτα μεταφέρουν  την διαδρομή στο χαρτί τους.

3 5

4 5

Κάπως έτσι λειτουργεί ο κόσμος μας κι είναι μαγικός!

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση