2ο Νηπιαγωγείο Ν. Λαμψάκου – Εργαστήρια Δεξιοτήτων !!!

Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θεματική Ενότητα : Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά

Τίτλος προγράμματος : “Φύλαξέ το, μην το πετάς, ανακύκλωσέ το”

Στόχοι: να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την ανακύκλωση, να αναγνωρίζουν σαν λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος την παρεούλα εννοιών: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση. Να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον να ενημερωθούν και ευαισθητοποιηθούν σε έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση.

Σύνδεση με το Π.Σ:

Το πρόγραμμα της ανακύκλωσης συνδέεται με το ΠΣ του νηπιαγωγείου με τη μαθησιακή περιοχή Περιβάλλον & Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Σύνδεση και συνεργασία με την οικογένεια, πολλές και διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις, χρήση διαφορετικών μεθόδων, σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα.

  • Στα επιμέρους εργαστήριά μας, αρχικά φτιάξαμε ενημερωτική επιστολή για τους γονείς, σχετικά με την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ. Τα παιδιά τη διακόσμησαν με πλακάτ οικολογικών συνθημάτων:

1 1 2 1

 

 

  • Κατόπιν έφτιαξαν με κολλητική την ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ: τσάντα ανακύκλωσης, σωστός κάδος, φορτηγό ανακύκλωσης, εργοστάσιο ανακύκλωσης:

3 1 4 1

 

  • Ζωγράφισαν κάδους ανακύκλωσης, με χρώμα μαρκαδόρου ανάλογο με το είδος του απορρίμματος που ανακυκλώνουμε σε αυτόν:

 

5 1 6 1

 

  • Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βιντεάκια με τον Πέρι το περιβάλλον, την Άννα την ανακύκλωση και την Μπέτυ την κομποστοποίηση:

 

7 1 8 1 9 1 10

 

 

  • Έκαναν τρισδιάστατη κολλητική με τίτλο: “ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ”:

 

11 12 13

 

  • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΑΜΕ στον μπλε κάδο απέναντι από το Νηπιαγωγείο μας, αδειάζοντας εκεί τον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας:

14 15 16 17 18 19 20 21

 

 

  • Φτιάξαμε το δικό μας ανακυκλωμένο χαρτί, έκαναν με κουπ-πατ φιγούρες με τον ανακυκλωμένο πολτό και τις χρωμάτισαν:

22 23 24 1 25 26 27 28 29 30 31

 

  • Εμπνευσμένοι από το βιβλίο “Ανακυκλώνω το χαρτί”, φτιάξαμε ΦΑΤΣΟΥΛΕΣ από ανακυκλώσιμα υλικά ( χάρτινες, πλαστικές και μεταλλικές συσκευασίες, πλαστικά καπάκια, μακαρόνια παλιά, τσόφλια από φυστίκια, περισσεύματα-ψαλιδιές χαρτιών από άλλες εργασίες κ.λ.π.) και δώσαμε στα απορρίμματά μας μια άλλη διάσταση:

 

32 33

 

  • Σε επόμενη δραστηριότητα, μιλήσαμε για τον πλανήτη μας, τους κινδύνους που διατρέχει, την ανακύκλωση και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τον βοηθήσουμε να εξυγιανθεί. Αφορμή για να συζητήσουμε και να τα εξερευνήσουμε όλα αυτά, στάθηκε το βιβλίο “Αγαπάμε τον πλανήτη μας” της Daynes Katie. Συζητήσαμε για τον πλανήτη μας, τη ζωή, τη φύση, το περιβάλλον, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεισφέρουμε τη βοήθειά μας για να σώσουμε το μέλλον του. Τέλος, φτιάξαμε ομαδικά δύο  ΑΦΙΣΕΣ: μία με την κ. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και άλλη μία τρισδιάστατη ΑΦΙΣΑ την κ. ΜΟΛΥΝΣΗ, συνδυάζοντας ζωγραφική και κολλητική. Η “κα Ανακύκλωση” στο φουστάνι της περιλαμβάνει όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά, κρατώντας αγκαλιά στοργικά τη γη μας, με τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας να την περιβάλουν, ενώ η “κα Μόλυνση” υψώνεται ως ένα βουνό σκουπίδια, που τα εξαπλώνει πάνω στη γη μας την οποία κρατάει πάνω από έναν ξεχειλισμένο κάδο σκουπιδιών:

34 35 36 37   

 

  • Στο τέλος της δράσης μας, φωτογραφηθήκαμε με υπερηφάνεια με τις ΑΦΙΣΕΣ μας, απολαμβάνοντας τη χαρά της ομαδικής μας δημιουργίας :     

                                      23