Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε δράσεις για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου και την 17η Νοεμβρίου 1973.Συζητήσαμε για τα γεγονότα εκείνης της χρονικής περιόδου και το γενικότερο κλίμα που επικρατούσε μέσα από μια Ηχοϊστορία: δηλαδή μέσα από την αφήγηση των γεγονότων με παράλληλη ακρόαση ήχων σχετικών- από τανκς, ανθρώπους να μιλούν, βροντή , σειρήνα ασθενοφόρου κλπ.
Αρχικά τα παιδιά τοποθετούν εικόνες από τη Δημοκρατία και σταδιακά συμπληρώνουν με εικόνες της Δικτατορίας.
Έτσι θυμούνται ξανά τα γεγονότα και τα συνδέουν με αντίστοιχους ήχους.
Κατόπιν ξεχωρίζουν τους ήχους σε 3 κατηγορίες : αυτούς που παράγει ο άνθρωπος, της φύσης και μηχανικούς ήχους.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και ασχοληθήκαμε με ρομποτική μέσα από τη χρήση της μελισσούλας .
Η αποστολή ήταν σχετική με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.
Το ρομποτάκι-μελισσούλα προγραμματίζεται από τα παιδιά ώστε να φτάσει το περιστέρι της Ειρήνης στο Πολυτεχνείο. Μέτρηση στα τετράγωνα, υπολογιστική σκέψη, πρόβλεψη αποτελέσματος.
Υπάρχει επίσης το παιδί που θα κάνει τον έλεγχο για το σωστό αποτέλεσμα και θα δώσει νέες οδηγίες στον παίκτη.Το ίδιο γίνεται και με το γαρύφαλλο που θα πρέπει να φτάσει στο άγαλμα-κεφάλι του Πολυτεχνείου ενώ σε δεύτερη φάση μπήκαν και μερικά εμπόδια στην πορεία αυτή.
Για τη διακόσμηση της τάξης και του εξωτερικού χώρου βοήθησαν ασφαλώς τα παιδιά και των δύο τάξεων.
Στο τέλοςτραγουδήσαμε τον “Μέρμηγκα” https://www.youtube.com/watch?v=7pG4JO1Uma0και βγήκαμε στην αυλή μας για να τραγουδήσαμε στους γονείς μας το τραγούδι ” Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία “.Φωνάξαμε “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία” με όλη μας τη δύναμη, σηκώνοντας πλακάτ!!
ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΜε τη δική μας ντουντούκα ευχόμαστε να μην χρειαστεί ξανά ποτέ να έχουμε Δικτατορία αλλά οι φωνές μας ελεύθερα να ακούγονται χαρούμενες και γελαστές !!! Μπράβο παιδιά !!!
Το Νηπιαγωγείο μας για άλλη μια χρονιά συμμετέχει στην Παγκόσμια Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης και το κάλεσμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου για πραγματοποίηση δράσεων σε εξωτερικό χώρο. Με τα παιδιά σε ομάδες προσφέρθηκαν επιλογές διάφορων δραστηριοτήτων, όπως:
Μάζεμα ελιών από την ελιά που βρίσκεται στην αυλή μας.
Πρόσωπα και σαλιγκάρια φτιαγμένα από φύλλα, ελίτσες και ξυλάκια.
Βάψιμο φύλλων για τυπώματα σε κουτί.
Ζωγραφική με κιμωλίες στα πλακάκια του κήπου , ελεύθερα και με τη χρήση διαφορετικών φύλλων, με πετρούλες, ελίτσες κλπ.
Ζωγραφική ομπρέλας με κιμωλία και φωτογράφηση σα να επρόκειτο να την κρατήσουμε.
Φτιάξιμο στεφανιών από κλαδιά.
Φύτευση κυκλάμινων για ενίσχυση των καλλωπιστικών φυτών του φθινοπωρινού κήπου μας .
Αρχές Οκτώβρη στο Νηπιαγωγείο μας… οι ετοιμασίες πυρετώδεις, τα παιδιά έτοιμα να βιώσουν δράσεις, οι γονείς συνδράμουν με καλούδια: σταφύλια 2-3 ποικιλιών, σταφίδες, κρασί, ξύδι, τσικουδιά, πετιμέζι, μούστος, μουστοκούλουρα, μουσταλευριά, σταφιδόψωμα…και στήσιμο ενός ολοζώντανου σκηνικού με δεκάδες ερεθίσματα για τους μικρούς μας μαθητές !!!
Οι σταθμοί ενδιαφέροντος στήθηκαν, τα παιδιά διάλεξαν σε ποιους από αυτούς επιθυμούν να συμμετέχουν και …ξεκινάμε !!
1ος Σταθμός :Τρύγος
Κληματαριά με κλαριά και σταφύλια να κρέμονται. Πώς θα μπορέσω να τρυγήσω κόβοντας τα σταφύλια με ψαλιδάκι και πόσο διαφορετικό θα είναι αν χρησιμοποιήσω τα μανταλάκια για να τα ξεκρεμάσω από το κλήμα;;Σταφύλια “σταφίδες”, “κρίμσον”, “φράουλα”, όλα λαχταριστά κρέμονται και περιμένουν τους κουβαλητές να τα μαζέψουν σε πανέρια .2ος Σταθμός: Κουβάλημα!!!Ευτυχώς που έχουμε δύναμη και σηκώνουμε τα κοφίνια με τα σταφυλάκια, για να τα δώσουμε στους φίλους μας στον επόμενο σταθμό..3ος σταθμός: Το Πατητήρι !!!Πριν το πάτημα των σταφυλιών πρέπει να πλύνουμε τα ποδαράκια μας !!Πριν κάποια χρόνια, το πάτημα των σταφυλιών ήταν αιτία για γιορτή! Τα παλιά τα χρόνια όποιος είχε αμπέλι, είχε και πατητήρι, για το πάτημα των σταφυλιών. Το πατητήρι το έχτιζαν σε μια γωνιά της αποθήκης του σπιτιού και το καθάριζαν σχολαστικά για να μπουν τα σταφύλια.Αφού έριχναν τα σταφύλια στο πατητήρι, ξεκινούσε το πάτημα…και τα άφηναν 2-3 μέρες, ανάλογα με το χρώμα που ήθελαν να έχει το κρασί. Εμείς δεν μπορούμε να περιμένουμε τόσο, έχουμε αγωνία να δούμε το χυμό από τα σταφύλια που βγάλαμε με όλη τη δύναμη από τα ποδαράκια μας !!!Εδώ έχουμε και άλλα παιδιά που δοκιμάζουν να πιέσουν με όλη τους τη δύναμη τα σταφύλια για να βγει ο χυμός.. με τα χέρια τους αντί για τα πόδια, εξασκώντας δεξιότητες κινητικές και απαιτητικές για τα μικρά χεράκια !! Για να συγκρίνουμε τώρα, τι ήταν πιο εύκολο; τι ήταν πιο δύσκολο;;4ος Σταθμός: Μούστος.Ελάτε κορίτσια πάρτε τον χυμό από τα σταφύλια, σουρώστε τον στο μεγάλο σουρωτήρι και μέσα από το χωνί ρίξτε τον στο βαρελάκι, να ζυμωθεί και να γίνει μούστος….Παλιότερα όταν στράγγιζαν τα σταφύλια για να βγει ο μούστος τον έβαζαν στα βαρέλια, τα οποία άνοιγαν στις 3 Νοεμβρίου ανήμερα του Αη Γιώργη του Μεθυστή.5ος Σταθμός: Ο μούστος γίνεται κρασί.
Βάλτε κρασάκι να τσουγκρίσουμε και να ευχηθούμε “Στην Υγειά μας !!!” και πάμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι Τσιριτρό… Σε μια ρώγα από σταφύλι έπεσαν οχτώ σπουργίτες και τρωγόπιναν οι φίλοι. Τσίρι τίρι, τσιριτρό, τσιριτρί τσιριτρό!Παράγωγο του σταφυλιού είναι και το τσίπουρο, η ρακή…
Με πατούν γυμνά ποδάρια και το λιώνουν το κορμί μου . Γέροι , νιοι και παλικάρια όλοι γίνονται λιοντάρια , μόλις πιούν και το ζουμί μου . Τι είναι ; Το σταφύλι και το κρασί……εδώ βλέπουμε και το ξύδι, κόκκινο και λευκό.
Σταθμός 6ος : Σταφυλοσυνταγές !!Βάζω αλεύρι και νερό και σταφίδες ένα σωρό, τα ζυμώνω, τα γυρίζω τι θα έχω στο λεπτό;; Σταφιδόψωμο καλό !!!!Μα τι νοικοκυρές είναι αυτές;; Έβαλαν τις ποδιές τους, σαν τον παλιό καλό καιρό, έβαλαν το καλό τραπεζομάντηλο και περιμένουν να κεράσουν τους φίλους τους..Κοπιάστε παρακαλώ !!!Ιδού και το τραπεζομάντηλο, κεντημένο με θέμα τα σταφύλια , σε όμορφο κύκλο!!Δοκιμάζουμε όσα προϊόντα του μούστου θέλουμε,,,ΜΜΜμμμ τι νοστιμιά;;;;Σταθμός 7ος: Γνωρίζουμε πώς γίνονται οι ρόγες του σταφυλιού σταφίδες;;Απλώνουμε τις ρόγες του σταφυλιού σε ταψάκια, σκεπάζουμε με τούλι και.. αφήνουμε τον ήλιο να κάνει την δουλειά του…περνάει πάνω από τις ρόγες και φεύγει κάθε ζουμάκι που έχουν…Με το ρολόι βοηθό μας, μετράμε τις μέρες τις εβδομάδες…που χρειάζεται να περάσουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να είναι έτοιμες οι σταφίδες μας !!!Σταθμός 8ος: Σειρά έχει η Μυθολογία… λίγες γνώσεις για τον Θεό Διόνυσο και τη σχέση του με το κρασί !!Ο Θεός της μυθολογίας Διόνυσος είναι αυτός που λέγεται ότι πρώτος έδειξε στους Έλληνες πώς να φτιάχνουν το κρασί.Είχε και ακόλουθους ,οι οποίοι μάλιστα συμμετείχαν σε 4 γιορτές που γίνονταν στην αρχαία Ελλάδα για να βλαστήσει η γη. Εδώ βλέπουμε τον Διόνυσο και δεξιά τη φίλη μας να κρατά ένα κλήμα που έφερε για να το φυτέψουμε στην αυλή του σχολείου μας !!! Ευχαριστούμε πολύ, θα είναι το επόμενο πρότζεκτ μας…Ας χορέψουμε κι εμείς λοιπόν και ας χτυπήσουμε τα ντέφια μας με το τραγούδι “Μπαίνω μέσα στ΄αμπέλι¨… Έλα νοικοκύρη να τρυγήσουμε Κόκκινα σταφύλια να πατήσουμε Και γλυκό κρασάκι να τραβήξουμε…
Σταθμός 9ος: Μύθος για το κρασί !!Μια φορά κι έναν καιρό, ο θεός Διόνυσος φιλοξενήθηκε από τον βασιλιά της Αιτωλίας, Οινέα. Ευχαριστήθηκε πολύ από τη φιλοξενία του και για ανταπόδοση θέλησε να του κάνει ένα δώρο. Πήρε ένα μικρό και τρυφερό κλήμα αμπελιού και τύλιξε τις ρίζες του με λάσπη για να μην ξεραθεί. Αφού βρήκε ένα μικρό κούφιο κόκαλο αηδονιού το έβαλε μέσα και ξεκίνησε . Ο δρόμος όμως ήταν μακρινός και το αμπέλι ολοένα μεγάλωνε. Ο Διόνυσος τότε βρήκε ένα μεγαλύτερο κόκαλο, λιονταριού και το έβαλε μέσα. Περπάτησε πάλι πολύ και είδε πως το αμπέλι μεγάλωσε πάλι τόσο, που πετάχτηκε έξω από τη θήκη του. Έψαξε λοιπόν και βρήκε ένα κόκαλο γαϊδουριού και έβαλε το αμπέλι μέσα. Ώσπου έφτασε κάποτε στην Αιτωλία. Ο Οινέας πήρε με χαρά το δώρο του και το φύτεψε. Αυτό μεγάλωσε και κάρπισε και έδωσε καρπούς ωραία και ζουμερά σταφύλια.Ο Οινέας έφαγε μερικά και άλλα τα έστιψε και τα έκανε μούστο. Είδε με περιέργεια ότι ο μούστος ζυμώθηκε και έγινε κρασί. Το κρασί όμως πήρε και τις χάρες και τα ανάποδα από τα ζώα που μέσα στα κόκαλά τους μεγάλωσε το κλήμα. Έτσι όποιος πιει λίγο κρασί , νιώθει σαν πουλί και κελαηδεί. Όποιος όμως πιει περισσότερο, θεριεύει και γίνεται σαν λιοντάρι και ζητά καυγάδες. Κι αν πιει ακόμα πιο πολύ, γίνεται σαν το τετράποδο που μες στο κόκαλό του ο Διόνυσος το έβαλε τελευταίο…..Σταθμός 10ος: Η Τέχνη πάει παντού !!!Περίπου 500 χρόνια πριν, ο διάσημος Ιταλός ζωγράφος Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο έφτιαξε έναν πίνακα για το Φθινόπωρο, στον οποίο το πρόσωπο που εικονίζεται είναι φτιαγμένο από εικόνες φρούτων.Για μαλλιά ο ζωγράφος είχε βάλει σταφύλια.. Προσπαθούμε κι εμείς να αναπαραστήσουμε τον πίνακα, όσο πιο κοντά στο πρωτότυπο μπορούμε, βάζοντας αληθινά φρούτα στη σωστή θέση… Το ίδιο κάνουμε και με πλαστικά φρουτάκια από τη γωνιά του μανάβικου.Ώρα για μαθηματικά!! Συναρμολογούμε ένα τσαμπί σταφύλι μετρώντας αντίστροφα από το 8 έως το 1 με τις ρόγες να είναι όσες μας λέει ο αριθμός.!!
Επιστρέφοντας στην τάξη μας, την ίδια και τις επόμενες ημέρες, ακολούθησαν δραστηριότητες που σκοπό είχαν να γίνει εμπέδωση των βιωμένων καταστάσεων και διάχυση των πληροφοριών στους συμμαθητές μας !! Μια από αυτές είναι και το Παιχνίδι με τις 5 αισθήσεις όπου επιλέγουν τα παιδιά με ποια αίσθηση θέλουν να έρθουν σε επαφή. Γεύονται, μυρίζουν, βλέπουν, αισθάνονται…Οι δράσεις δεν έχουν τέλος, ούτε και η φαντασία μας…ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ !!!
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, καλέσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τον κύριο Παντελάκη Κωνσταντίνο, καθηγητή φυσικής αγωγής .Μας έδωσε οδηγίες, κατευθύνσεις και συμβουλές και μας απασχόλησε με ομαδικά αθλήματα, όπως το χάντμπολ-χειροσφαίριση στα ελληνικά- και με δραστηριότητες όπως το παιχνίδι με τις ουρές, το οποίο μας ενθουσίασε !!!Ευχαριστούμε πολύ !!
Τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου , μένοντας στο αθλητικό κλίμα, είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον κύριο Γατίδη Παναγιώτη, κάτοχο 6 Dan και πρωταθλητή Ευρώπης στο Shotokan καράτε, πατέρα μαθητή του σχολείου μας. Συζητήσαμε για τα οφέλη της άσκησης, για τη διατροφή μας, πήραμε απαντήσεις σε ερωτήματα και γελάσαμε με το χιούμορ του!!
Ξεκινάμε λοιπόν με λίγο τροχάδην, για να ζεσταθούμε…Κινήσεις των χεριών, παλάμες ανοιχτές, τεντωμένα δάχτυλα…Ψηλώνω, τεντώνω, ως τον ουρανό !!Η πειθαρχία είναι σημαντική στο καράτε, και τα δυνατά αυτιά, που…πρέπει να ακούν τον δάσκαλο !!!
Ένας κύκλος όλο παιδιά, όλο υγεία και χαρά!!!Είμαστε ομάδα, γι ΄αυτό και ενώνουμε τα χέρια μας , όλοι μαζί !!!Φέρνουμε από το σπίτι μας κάποια αξεσουάρ από το άθλημα που ακολουθούμε και το παρουσιάζουμε στους φίλους μας!!Να΄τες οι σούπερ κολυμβήτριες !!!!
Χρυσό, ασημένιο και χάλκινο, το κύπελο πηγαίνει σε αυτόν που θα κάνει τα πιο παράξενα πατήματα και περπατήματα στη σκάλα εδάφους…Στην ομάδα συζητάμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού αθλητή, τι είναι αυτό που τον διακρίνει. Γράφουμε τις ιδέες των παιδιών σε χαρτί μέτρου.Διαγωνιζόμαστε σε δεξιότητες όπως : πέρασμα ρολών σε μπαστούνι.Ποιος θα είναι ο πιο επιδέξιος αλλά και ο πιο γρήγορος;;Ρακέτες με μπαλόνι αντί για μπαλάκι!!Υπομονή και συγκέντρωση !!!Περπάτημα σε πλαστικά ξυλοπόδαρα!! Πόση χαρά , ισορροπία και προσεχτικά βήματα!!!Οι επιδόσεις καταγράφονται από τα παιδιά σε πίνακα διπλής εισόδου. Έτσι μπορούν να οπτικοποιούν και αποτυπώνουν όσα βίωσανΈτσι στο τέλος έχουμε χρυσό, ασημένιο και χάλκινο μετάλλιο για την ομάδα μας!!Για τη συμμετοχή μας στην ημέρα αυτή, παίρνουμε όλοι ένα μετάλλιο που φτιάχνουμε με τα χεράκια μας, για την υπομονή μας, την αγάπη στον συναθλητή , τη φιλία, την προσπάθεια να κάνω το καλύτερο που μπορώ !!!
Με μια εξαιρετική παράσταση με τίτλο ” Ταξίδι στα μνημεία της Ευρώπης” οι μικροί μαθητές μας αποχαιρέτησαν το Νηπιαγωγείο για αυτή τη σχολική χρονιά .Τραγούδι, κέφι, μουσική , γνώσεις, περιπέτεια, όλα συστατικά μιας γιορτής που θα μας μείνει αξέχαστη !! Καλό καλοκαίρι, καλή πρόοδο στα μεγάλα μας νήπια!!
Η Αποκριά φέτος στο Νηπιαγωγείο μας είχε αναπαράσταση παραδοσιακών εθίμων με τρόπο βιωματικό, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα έθιμα του τόπου μας, ταυτόχρονα να διασκεδάσουν , να έρθουν σε επαφή με παραδοσιακά τραγούδια ,μουσική και όργανα όχι μόνο της Κρήτης αλλά και άλλων περιοχών της χώρας μας.Ως προσθήκη εθίμου από ξένη χώρα είχαμε το σπάσιμο της πινιάτας που κάθε χρόνο έχει και διαφορετικό θέμα.
Έτσι λοιπόν έχουμε το Έθιμο της Καμήλας από την Κάινα Αποκορώνου, τα Αλευρομουτζουτώματα από το Γαλαξίδι, το Γαϊτανάκι, τις Μπούλες και τους Γενίτσαρους, κ.ά. Δεν έλειψε βέβαια ο χορός και η παρουσίαση της στολής από κάθε παιδί, σπάσιμο μπαλονιών, μουσικές καρέκλες….και φυσικά κεράσματα σε πλούσιο μπουφέ.
Στις 27 Φεβρουαρίου στο Νηπιαγωγείο μας καλέσαμε την υπεύθυνη του Arcaeolab, αρχαιολόγο κυρία Κούλα Μπορμπουδάκη για να μας παρουσιάσει πρόγραμμα για τους Δεινόσαυρους. Μας έδειξε αρχικά διαφάνειες στον προτζέκτορα , όπου μάθαμε πληροφορίες σχετικά με τα είδη των δεινοσαύρων, πότε εμφανίστηκαν πώς εξαφανίστηκαν, πώς βρήκαμε απολιθώματά τους, κ.ά.
Έπειτα βυθίσαμε μικρά δεινοσαυράκια σε πηλό και βάζοντας από πάνω γύψο φτιάχτηκαν απολιθώματα δεινοσαύρων, κάνοντας έτσι προσομοίωση των καλουπιών όπως τα κάνουν και οι αρχαιολόγοι.
Με τα πινέλα μας στη συνέχεια χρωματίσαμε γύψινα δεινοσαυράκια…και ήρθε η ώρα για την ανασκαφή!!!
Περάσαμε στην αυλή μας με πινέλα, βούρτσες, σκουπάκια και μεγενθυτικούς φακούς με σκοπό να ανακαλύψουμε τους δεινόσαυρους που κρύβονταν στα ειδικά δοχεία !!Φυσικά τα καταφέραμε και χαρήκαμε αληθινά γι αυτό , τόσο που πολλοί από εμάς εκφράσαμε την επιθυμία να γίνουμε αρχαιολόγοι και συγκεκριμένα Παλαιοντολόγοι!!!
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας και όλες οι Νηπιαγωγοί , είμαστε ευγνώμονες για την υπέροχη προσφορά βιβλίων από το Library4all, και συγκεκριμένα το πρόγραμμα “ΑrGoodaki”.
Η βιβλιοθήκη μας πλουτίστηκε και ενισχύθηκε με 25 ολοκαίνουργια παραμύθια επιλεγμένα με μεγάλη ευαισθησία δίνοντας μηνύματα κοινωνικά, , ενσυναίσθησης, φιλαναγνωσίας ,για έναν κόσμο καλύτερο και ομορφότερο!!
Όπως λέει και το σύνθημα στον τοίχο του σχολείου μας, “Με ένα βιβλίο φτάνω ως το φεγγάρι” και ευχόμαστε κάθε παιδί να βρει το δικό του ταξίδι μέσα από τις σελίδες των παραμυθιών και των ιστοριών !!!
Καλή Χρονιά σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, τους γονείς, τους κηδεμόνες και Νηπιαγωγούς μας !!Η νέα χρονιά να φέρει μόνο χαρούμενεςστιγμέςγεμάτες αγάπη, δημιουργικότητα, ειρήνη, καλοσύνη!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή