two sisters reading their favorite book

Δανειστική Βιβλιοθήκη

bibl

bibl 2

 

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας- Δανειστική βιβλιοθήκη

Αγαπητοί γονείς,

Από την Παρασκευή 10 Oκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο θα ξεκινήσουμε τη δράση της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στα πλαίσια καλλιέργειας φιλαναγνωσίας!

Είναι μια πολύ σημαντική δράση που υλοποιείται με μεγάλη επιτυχία πάνω από 15 χρόνια σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας, καθώς όπως έχει αποδειχθεί ερευνητικά η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά από την πολύ μικρή τους κιόλας ηλικία προάγει τη σχολική τους ετοιμότητα. Συγκεκριμένα, έχει επίδραση στην ανάπτυξη της αντίληψης, της προσωπικότητας και του χαρακτήρα τους καθώς είναι η πρώτη τους συστηματική επαφή με τον πολιτισμό του γραπτού λόγου. Τα παιδιά βοηθιούνται να ασκούν σταδιακά την προσοχή τους ώστε να μένουν συγκεντρωμένα στην ιστορία, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους,  εξοικειώνονται με την ανάγνωση και γραφή, αναπτύσσουν τη φαντασία τους, γίνονται φιλομαθή και γενικότερα αποκτούν τις βάσεις για μια πετυχημένη σχολική πορεία.

Έτσι κάθε Παρασκευή θα φέρνουν στο σπίτι το φάκελο με το βιβλίο που επέλεξαν εδώ στο Νηπιαγωγείο, το οποίο θα τους διαβάζετε στο σπίτι, και θα το επιστρέφει τη Δευτέρα. Μετά την ανάγνωση, σιγουρευτείτε ότι κατάλαβε το νόημα και δεν έχει άγνωστες λέξεις, ρωτήστε το για τις εντυπώσεις του και ζητήστε του να σας αναδιηγηθεί την ιστορία με δικά του λόγια όπως μπορεί. Αυτή η διαδικασία της αναδιήγησης από το παιδί είναι το πιο ουσιαστικό μέρος όλης της δραστηριότητας, καθώς αποκαλύπτει τι κατάλαβε και το λεξιλόγιο που χρησιμοποίησε. Αν δηλαδή κατάλαβε την πλοκή, αν θυμάται τη διαδοχή των γεγονότων, τις αιτίες που τα προκάλεσαν κλπ., και αν αυτά μπορεί να τα εκφράσει με λόγια!

Το κάθε βιβλίο συνοδεύεται από ένα φύλλο εργασίας στο οποίο γράφει το ίδιο όπως μπορεί το όνομά του, σας υπαγορεύει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις, ζωγραφίζει ό,τι του άρεσε και αντιγράφει το ίδιο όπως μπορεί τον τίτλο. Καθώς τα παιδιά στις μικρές ηλικίες δεν κατακτούν όλα ταυτόχρονα το ίδιο επίπεδο γραφής, αλλά το καθένα έχει το δικό του ρυθμό που πρέπει να σεβόμαστε, ακόμα και το πρώτο γράμμα να θελήσει να αντιγράψει είναι μεγάλη επιτυχία. Ακόμα κι αν βρίσκεται σε πιο πρώιμο στάδιο και αντί για γράμματα κάνει σχέδια (σκαριφήματα), αξίζει ένα μεγάλο μπράβο και την ενθάρρυνσή μας.

βιβλ 3

 

Δραστηριότητες για την καλύτερη κατανόηση των γραπτών κειμένων από το παιδί.

Το παιδί μετά την ανάγνωση μιας ιστορίας μπορεί να:

α. Υποδυθεί τον αγαπημένο του ήρωα του βιβλίου!

Με αυτό τον τρόπο μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα καταστάσεις, συναισθήματα, να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του, να αποκτήσει ενσυναίσθηση να καλλιεργήσει τη φαντασία του. Μπορεί να παίξει μια σκηνή ή κάτι που θυμάται ή αν θέλει όλη την ιστορία με απλό τρόπο…εστιάζοντας δηλ., στο τι έγινε στην αρχή της ιστορίας, τι έγινε μετά, τι έγινε στο τέλος. Για το σκοπό αυτό, βοηθήστε το να μεταμφιεστεί! Διαλέξτε μαζί με το παιδί από τα ρούχα που έχετε ήδη στο σπίτι, ένα μπλουζάκι, σκουφάκι, παντελόνι, φουστανάκι κλπ., που θα φορέσει για να υποδυθεί τον ήρωά του! Συμπληρωματικά, μπορείτε επίσης να του προτείνετε να φτιάξει το ίδιο -όπως μπορεί- είτε με τη βοήθειά σας, από χαρτί ή από οποιοδήποτε υλικό που υπάρχει στο σπίτι ένα αξεσουάρ που φοράει/κρατάει ο ήρωας και να μας το παρουσιάσει τη Δευτέρα στο σχολείο.

β. Αν το επιθυμεί μπορεί να αποστηθίσει κάποιες φράσεις, στίχους ή λέξεις τις οποίες θα μας πει.

γ. Μπορεί να κάνει ένα μίνι αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο με πολύ απλό τρόπο! Να ζωγραφίσει δηλ., τον ήρωα ή τους ήρωες, μετά να κόψει τη ζωγραφιά του να την κολλήσει σε ένα καλαμάκι και να παίζει!

δ. Να γίνει και το ίδιο συγγραφέας και να συζητήσει την ιστορία μαζί σας, να δώσει μια άλλη τροπή, άλλο τέλος κλπ., που θα σας υπαγορεύσει και θα μας τη φέρει να διαβάσουμε στην τάξη.

ε. Μπορεί να ζωγραφίσει μια σκηνή της ιστορίας και να αντιγράψει τον τίτλο του βιβλίου, το όνομα του συγγραφέα και αν θέλει μια αγαπημένη του φράση!

στ. …κι ακόμα να πραγματοποιήσει πολλές πολλές άλλες δικές του δημιουργικές ιδέες!

 

Σας ευχόμαστε καλά βιβλιοταξίδια!

 

βιβλ 4

 

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση