Για να μεγαλώσω και να αναπτυχθώ, θέλω ήλιο, αέρα, χώμα και νερό!
Αυτές τις μέρες, αρχίσαμε να συζητάμε για τη σπορά και τον κύκλο ζωής των φυτών!
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό”, και συζητήσαμε για την ανάπτυξή τους…
Παρακολουθήσαμε την ανάπτυξη ενός σπόρου και κάναμε αναπαράσταση με την κίνηση του σώματός μας.
Παρατηρήσαμε τα 4 στοιχεία που χρειάζεται το μικρό σποράκι για να μεγαλώσει και ν’αναπτυχθεί
κι αντιγράψαμε τις λεξούλες!
Ακόμα, διαβάσαμε το βιβλίο ” Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος. Μια πρώτη ματιά στον κύκλο της ζωής ενός δέντρου¨, κάναμε δραματοποίηση της ιστορίας,
και κόψαμε και κολλήσαμε στη σειρά τις εικόνες που δείχνουν το μεγάλωμα του σπόρου!
Παίξαμε παιχνίδια βάζοντας στη σειρά τις εικόνες με την ιστορία της ζωής του σπόρου!
Αποφασίσαμε να φυτέψουμε και μεις σποράκια στα μικρά γλαστράκια μας για να τα πάρουμε στο σπίτι μας μετά………
παρατηρήσαμε λοιπόν την ανάπτυξη των σπόρων μας…πόσο γρήγορα έβγαλαν ρίζες και φυλλαράκια!
Τι τα βοήθησε άραγε περισσότερο; Κι αναρωτηθήκαμε…θα μεγάλωναν τα σποράκια μας αν δεν είχαν ήλιο; Θα μεγάλωναν αν δεν είχαν νερό; Κι έτσι κάναμε τις υποθέσεις μας: μερικοί είπαμε ναι θα μεγάλωναν κι οι υπόλοιποι είπαμε θα ξεραίνονταν. Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε δύο πειράματα, σε ένα γλαστράκι φυτέψαμε σπόρους χωρίς να τους ποτίσουμε, και σε άλλο ένα φυτέψαμε σπόρους που ποτίσαμε αλλά τους τοποθετήσαμε σε ένα σκοτεινό ντουλάπι, και περιμέναμε… και δείτε τι ανακαλύψαμε ύστερα από λίγες μέρες!
Οι σπόροι που ποτίσαμε και τοποθετήσαμε στον ήλιο αναπτύχθηκαν κανονικά, έβγαλαν ριζούλες και πράσινα φυλλαράκια! Οι σπόροι που ποτήσαμε αλλά βάλαμε στο σκοτεινό ντουλάπι, αναπτύχθηκαν αλλά πήραν ένα κίτρινο άτονο χρώμα! Να λοιπόν η δύναμη του ήλιου βοηθάει τα φυτά να παίρνουν πράσινο χρώμα με τη φωτοσύνθεση! Και τέλος οι σπόροι που δεν ποτίσαμε δεν φύτρωσαν!
Κι αφού πήραμε φόρα από τα φυτέματά μας, τραγουδήσαμε και αναπαραστήσαμε το τραγούδι του γεωργού και γνωρίσαμε το επάγγελμά του!
Είδαμε τον παλιό και σύγχρονο τρόπο οργώματος και σποράς.
Επιπλέον, είδαμε διάφορους σπόρους, παρατηρήσαμε τις διαφορές και τους ομαδοποιήσαμε ως προς το χρώμα, το μέγεθος και το σχήμα τους.
Από το σιτάρι στο ψωμί!
Μάθαμε τα στάδια παρασκευής του ψωμιού και τοποθετήσαμε τις εικόνες στη σειρά,
με καρτέλες κάναμε ταυτίσεις λέξεων…
Με την τεχνική του κολλάζ με όσπρια φτιάξαμε λουλουδάκια εξασκώντας τα χεράκια μας (λεπτή κινητικότητα) και γράψαμε την λέξη “Σπορά”!
Και ήρθε η ώρα της ρομποτικής! Προγραμματίσαμε το beebot, το κάναμε κι αυτό γεωργό και το βοηθήσαμε να φυτέψει σποράκια στο χωράφι μας…και ναι !!τα καταφέραμε…! Ώρα να πάμε γι άλλες περιπέτειες!