Ο κύκλος του νερού
Η πρώτη θεματική ενότητα για τον μήνα Μάιο ήταν το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα : «Ο κύκλος του νερού». Αρχικά συζητήσαμε με τα παιδιά που συναντάμε το νερό στην καθημερινότητα μας , ποια είναι η χρησιμότητά του, ποιες συσκευές χρειάζονται νερό για να λειτουργήσουν και ποιες πρακτικές θα πρέπει να ακολουθήσουμε, ώστε να εξοικονομήσουμε νερό. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τις τρείς μορφές που συναντάμε το νερό : Στερεά, Υγρή, Αέρια, κάνοντας πειράματα με το νερό. Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι : «Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα»., ένα παραμύθι που μας εισαγάγει στον κύκλο του νερού με όμορφο και κατανοητό τρόπο. Στη συνέχεια , φτιάξαμε τον δικό μας κύκλο του νερού, ονοματίζοντας την κάθε φάση από την οποία περνάει το νερό.
Γιορτή της μητέρας
Στον μήνα Μάιο ανήκει και η γιορτή της μητέρας, γι’αυτό και εμείς φτιάξαμε το δωράκι μας γεμάτο με αγάπη για τις μαμάδες μας, διαβάσαμε το παραμύθι «Θα σαγαπώ ότι και αν γίνει», μέσα από το οποίο τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως η αγάπη της μητέρας είναι ανεξάντλητη.
Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Πλησιάζοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, τα νηπιάκια μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Δημοτικό σχολείο. Είδαν την μορφή του σχολείου και των τάξεων και είχαν την ευκαιρία να κάτσουν στα θρανία, στα οποία θα κάθονται από το Σεπτέμβριο και να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στην μαθησιακή διαδικασία.
Κι αν ήσουν εσύ
Το τέταρτο και τελευταίο εργαστήριο της σχολικής χρονιάς είχε τίτλο «Κι αν ήσουν εσύ» και είχε ως θέμα τα δικαιώματα του παιδιού. Αρχικά συζητήσαμε τι συμβαίνει σε περίοδο ειρήνης και τί συμβαίνει σε περίοδο πολέμου. Έπειτα , διαβάσαμε το παραμύθι «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα», μέσα στο οποίο εξιστορείται η λαχτάρα ενός κοριτσιού για ένα καλύτερο κόσμο για τα παιδιά και τον αγώνα που κάνει η ίδια. Μέσα από την ιστορία αυτή τα παιδιά μπόρεσαν να αντιληφθούν πως σε πολλές χώρες του κόσμου τα παιδιά στερούνται τα βασικά δικαιώματα, όπως τροφή, στέγη, μόρφωση. Φτιάξαμε τον δικό μας ουρανό γεμάτο με μπαλόνια, όπου τα παιδιά απεικόνισαν με τον δικό τους τρόπο τα δικαιώματα των παιδιών. Τέλος , παρακολουθήσαμε την ιστορία της Ειρήνης, η οποία έχασε σπίτι και οικογένεια εξαιτίας του πολέμου. Η Ειρήνη προσπαθεί να βρει τροφή και στέγη, περνάει από διάφορα αφιλόξενα μέρη, ώσπου ο κύριος Καλόκαρδος της δίνει στέγη, ζεστασιά και ασφάλεια. Στόχος της δραστηριότητας , ήταν τα παιδιά να μπουν στη θέση αυτών των παιδιών και να αντιληφθούν ότι τα παιδιά – μετανάστες δεν είναι απειλή , αλλά ζητούν την αγάπη μας και ένα ασφαλές περιβάλλον για να ζήσουν.













