
Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που κάνουμε τις πρώτες εβδομάδες του σχολείου είναι ν’ ανακαλύψουμε από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομα του κάθε μέλους της ομάδας μας… να κάνουμε συγκρίσεις (ποιο γράμμα έχει τα πιο πολλά ονόματα) ..να αναστοχαστούμε αν γνωρίζουμε άλλα ονόματα από κάποιο γράμμα κτλ. Η αναγνώριση της αρχικής φωνής του ονόματός τους είναι ένα από τα πρώτα και πιο σημαντικά βήματα για την κατανόηση της φωνολογικής επίγνωσης – δηλαδή της ικανότητας των παιδιών να ξεχωρίζουν και να αναγνωρίζουν τους ήχους (φωνήματα) της γλώσσας. Όταν τα νήπια αρχίζουν να εντοπίζουν με ευκολία τη φωνούλα με την οποία ξεκινά το όνομά τους, μπαίνουν σταδιακά στη διαδικασία να κατανοούν ότι κάθε λέξη αποτελείται από ήχους που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα γράμματα. Αυτή η δεξιότητα αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάγνωση και γραφή και καλλιεργείται μέσα από το παιχνίδι, την επανάληψη και τη σύνδεση με κάτι οικείο – όπως είναι το ίδιο τους το όνομα.











