Το σχέδιο δράσης αφορά και φέτος την αυλή του σχολείου μας. Παρακάτω παρατίθεται ο σύνδεσμος, όπου έχει δημοσιευθεί το φετινό σχέδιο.
https://blogs.sch.gr/2nipiolkoumag/files/2023/02/ΣΧΕΔΙΟ-ΔΡΑΣΗΣ-2023.cleaned.pdf
Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης συνεχίζεται για δεύτερη σχολική χρονιά και οι φετινοί στόχοι μας είναι οι εξείς:
α) Αναβαθμιση της αισθητικήςτου χώρου της αυλής.
β) Αξιοποίηση του χώρου της αυλής και ένταξη αυτού στην εκπαιδευτική διαδιακασία.
γ) Ασφάλεια των παιδιών και αποφυγή κινδύνων, που ελοχεύουν στο συγκεκριμένο εξωτερικό χώρο.
Αρχικά ‘έγινε συνάντηση των νηπιαγωγών και αποφασίστηκε η συνέχιση της δράσης για την αναβάθμιση της αυλής. Οι πλημύρες του Οκτωβρίου, που είχαν ως συνέπεια τη διάβρωση του εδάφους, έκαναν τον χώρο της αυλής επικίνδυνο και ακατάλληλο για χρήση από τα παιδιά. Για το λόγο αυτό έγινε συνάντηση με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου και τη σχολική επιτροπή. Ακολούθησε αυτοψία του χώρου και αποφασίστηκε η τοποθέτηση τεχνητού χλοοτάπητα.
Στη συνέχεια έγινε συζήτηση με τα παιδιά για το πως θα ήθελαν να είναι η αυλή και ζωγράφισαν “πως είναι και πως θα ήθελαν να είναι”.
‘Τα παιδιά ζωγραφίζουν πως είναι η αυλή του σχολείου τους, τον Οκτώβριο.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν πως θα ήθελαν να είναι η αυλή του σχολείου τους.
Ζωγραφική στους τοίχους από γονείς
Η συμβολή των γονέων, Λένα Κατσέλου και Μαριλένα Μωραϊτη, με ζωγραφιές στους εξωτερικούς τοίχους του νηπιαγωγείου, ήταν εξαιρετική. Μεταμόρφωσαν τον χώρο κανοντας τον περισσότερο ελκυστικό και χαρούμενο για τα παιδιά!
Τοποθέτηση χλοοτάπητα
Έπειτα από συνεννόηση με τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου και τη σχολική επιτροπή, έγινε η τοποθέτηση χλοοτάπητα, και μεταμόρφωσε το χώρο κανοντάς τον ασφαλή και κατάλληλο για το παιχνίδι των παιδιών.
Ο χώρος πριν την τοποθέτηση του και οι εργασίες που έγιναν για να ισιωθεί το δαπεδο.
Ανάγκη επισκευής παγκακιών καθώς είχαν σαπίσει τα ξύλα τους.
Διαμόρφωση γωνιών ενδιαφερόντων, δημιουργικής απασχόλησης, μάθησης και παιχνιδιού
Αφού έγινε η παραλαβή του υλικού εξοπλισμού της αυλής από τις χορηγίες δύο κοινωφελών ιδρυμάτων, στα οποία είχαμε στείλει αίτημα τους προηγούμενους μήνες, διαμορφώσαμε δηλιουργικές περιοχές απασχόλησης.
Βιβλιοθήκη και ενα μικρό τραπεζάκι όπου το παιδί μπορεί να πάει και να ξεφυλλίσει ένα βιβλίο.
Κουκλόσπιτο και Παιχνίδι ρόλων
Ομαδικό παιχνίδι Μπάσκετ και Σκορ 4 για ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας, της συγκέντρωσης και της συνεργασίας
Δίσκος για εξάσκηση της ισορροπίας και ομαδικό παιχνίδι με τουβλάκια μεγάλου μεγεθους
Ζωγραφική με κιμωλίες και μαγνητικός πίνακας με γράμματα και αριθμούς
Δημιουργία περιοχής μελέτης και έρευνας των φυσικών υλικών που βρίσκουν τα παιδιά στο χώρο της αυλής.
Ανάπυξη της αδρής κινητικότητας μέσα από κινητικά και ομαδικά παιχνίδια με στεφάνια και δοκούς.
Οι ίδιοι γονείς μας σχεδίασαν επιδαπέδια παιχνιδια, όπου τα παιδιά μπορούν να κάνουν διαδρομές, εξασκώντας το συντονισμός του σώματος του, τον προσανατολισμό στο χώριο και την οριοθέτηση.
Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης
Φύτεμα αρωματικών, καλωπιστικών και άλλων φυτών
Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο για τα φυτά και την ανάπτυξή τους πειραματίστηκαν με τη βοήθεια της μελισσούλας «Beebot» για τις κατηγορίες των φυτών.
Έγινε από τα παιδιά μεταφύτευση σε μεγαλύτερες γλάστρες σχήματος «χελώνας» φυτών ανά κατηγορία (καλλωπιστικά, αρωματικά και παχύφυτα.
Τα παιδιά γράφουν και τοποθετούν ταμπέλες διαχωρίζοντας τα φυτά
Φύτεμα δέντρων στο χώρο της περίφραξης-δωρεά του γονέα κ. Στέλιου Παπανικολάου
Περιποίηση των φυτών από τα παιδιά
Κάθε μέρα ένα από τα παιδιά αναλαμβάνει την περιποίηση και το πότισμα των φυτών με ευθύνη και υπευθυνότητα ως προς τη φροντίδα τους.
Επαναχρησιμοποίηση άχρηστων υλικών
Τα μπουκάλια των απορρυπαντικών μεταμορφώθηκαν με λίγη φαντασία σε όμορφες γλάστρες κύκνους, επαναχρησιμοποίώντας αχρηστα υλικά.
Δημιουργία κομπόστ
Συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning “Let’ s collect black gold”. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται επάνω στο θέμα και δημιουργούν λίπασμα μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία των άλλων χωρών, την Τουρκία, την Ιταλία, την Κροατία, τη Γαλλία και άλλα σχολεία της Ελλάδας. Τα παιδιά ασχολήθηκαν με την κομποστοποίηση και αγοράστηκε ειδικός κάδος που τοποθετήθηκε στην αυλή για τα οργανικά υλικά που προκείπτουν από τα γεύματα των παιδιών.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/lets-collect-black-gold/twinspace
Δημιουργία κομπόστ ταυτόχρονα με τις άλλες χώρες
Ο κάδος κομποστ που αγοράστηκε για το συγκεκριμένο σκοπό και η τοποθέτησή του στην αυλή του σχολείου.
Δημιουργία ψηφιακής αφίσας με την εξέλιξη της διαμόρφωσης της αυλής
https://canvastera.com/s/wuIXQzawx
Δημιουρφήθηκε μία ψηφιακή αφίσα μέ τη Βοήθεια του εργαλείου canvastera, όπου αποτυπώθηκε η εξέλιξη της διαμόρφωσης της αυλής.
Παράλληλα στάλθηκε ερωτηματολόγιο στους γονείς για την αξιολόγηση της δράσης, το οποίο διαμορφώθηκε μέσω του google forms.
https://forms.gle/PbLHs4r7eLoTf6NBA