ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ. Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.

Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες ζωής: σεβασμός και υπευθυνότητα.

1ο εργαστήριο «Το Συμβούλιο της τάξης» 

Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.
-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο
μεταφοράς; Φτιάχνουμε  έναν στατιστικό πίνακα σημειώνοντας τον τρόπο με τον οποίο έρχονται τα παιδιά στο σχολείο και τον αναλύουμε.

IMG 20240214 114330

Στη συνέχεια από τις απαντήσεις των παιδιών και μέσα από συζήτηση µε την ολομέλεια της τάξης σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει.

 

Εργαστήριο 2ο: «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»

Ακούμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»

Με τη βοήθεια του βιβλίου μαθαίνουμε για τα σήματα και τη χρησιμότητα τους.

IMG 20240124 123244

Τα χωρίζουμε σε ομάδες ανάλογα με τη σημασία τους στον Κ>Ο>Κ

IMG 20240207 154319 IMG 20240207 154327

 

Εργαστήριο 3ο:«Η σημασία των κανόνων» 

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να
ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.

Διαμορφώνουμε την τάξη μας σε έναν δρόμο της πόλης και αναπαριστούμε πως φέρονται οι πεζοί όταν θέλουν να διασχίσουν ένα δρόμο με φανάρι, με  διάβαση ή χωρίς να υπάρχει τίποτα.

Βιωματική αναπαράσταση πως συμπεριφέρονται οι πεζοί στο δρόμο

IMG 20240214 124139 IMG 20240214 124405 IMG 20240214 124041

 

ΣΤΑΜΑΤΑΩ-ΑΚΟΥΩ-ΚΟΙΤΑΩ ΔΕΞΙΑ-ΚΟΙΤΑΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΔΙΑΣΧΙΖΩ ΤΟ ΔΡΟΜΟ

IMG 20240214 131035

IMG 20240214 131020

IMG 20240214 130938

 

ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ

IMG 20240214 130629

IMG 20240214 130739

Εργαστήριο 4ο: «Αν ήταν αλλιώς..»

Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

Συζήτηση για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο όταν είμαστε με ποδήλατο και τον εξοπλισμό που φοράμε για να είμαστε ασφαλείς.

Κολάζ με άχρηστα υλικά

IMG 20240212 003618

 

Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια

τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους φορώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό για να κάνουν ποδήλατο και και χρωματίζουν με το σωστό χρώμα τον ποδηλατόδρόμο.

IMG 20240215 125200

 

Εργαστήριο: «Τα χρώματα των φαναριών»

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν μακέτα με δρόμους και σήματα, όπου τα παιδιά μπορούν να παίξουν με τα αυτοκινητάκια του σχολείου μας. Μία ομάδα φτιάχνει την μακέτα, μια άλλη ομάδα κατασκευάζει τα σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες, μια άλλη ομάδα φτιάχνει τους δρόμους πάνω στην μακέτα.

IMG 20240209 113231

IMG 20240212 003906

Σταυρόλεξο

IMG 20240216 145142

Εργαστήριο: «Οι κατασΚΟ(Κ)ποι τουδρόμου»

*Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.

Διαχωρισμός των σημάτων ανάλογα με τη σημασία τους

IMG 20240216 144359

 

Εργαστήριο: Αξιολόγηση

Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος
-Τι μάθαμε;

– Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε;

 

Ζωγραφίζω την αξιολόγησή μου σε χαρτί

IMG 20240219 153814 IMG 20240219 153846