Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες ζωής: σεβασμός και υπευθυνότητα.
1ο εργαστήριο «Το Συμβούλιο της τάξης»
Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.
-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο
μεταφοράς; Φτιάχνουμε έναν στατιστικό πίνακα σημειώνοντας τον τρόπο με τον οποίο έρχονται τα παιδιά στο σχολείο και τον αναλύουμε.
Στη συνέχεια από τις απαντήσεις των παιδιών και μέσα από συζήτηση µε την ολομέλεια της τάξης σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει.
Εργαστήριο 2ο: «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»
Ακούμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»
Με τη βοήθεια του βιβλίου μαθαίνουμε για τα σήματα και τη χρησιμότητα τους.
Τα χωρίζουμε σε ομάδες ανάλογα με τη σημασία τους στον Κ>Ο>Κ
Εργαστήριο 3ο:«Η σημασία των κανόνων»
Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να
ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
Διαμορφώνουμε την τάξη μας σε έναν δρόμο της πόλης και αναπαριστούμε πως φέρονται οι πεζοί όταν θέλουν να διασχίσουν ένα δρόμο με φανάρι, με διάβαση ή χωρίς να υπάρχει τίποτα.
Βιωματική αναπαράσταση πως συμπεριφέρονται οι πεζοί στο δρόμο
ΣΤΑΜΑΤΑΩ-ΑΚΟΥΩ-ΚΟΙΤΑΩ ΔΕΞΙΑ-ΚΟΙΤΑΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΔΙΑΣΧΙΖΩ ΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ
Εργαστήριο 4ο: «Αν ήταν αλλιώς..»
Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.
Συζήτηση για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο όταν είμαστε με ποδήλατο και τον εξοπλισμό που φοράμε για να είμαστε ασφαλείς.
Κολάζ με άχρηστα υλικά
Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια
τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους φορώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό για να κάνουν ποδήλατο και και χρωματίζουν με το σωστό χρώμα τον ποδηλατόδρόμο.
Εργαστήριο: «Τα χρώματα των φαναριών»
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν μακέτα με δρόμους και σήματα, όπου τα παιδιά μπορούν να παίξουν με τα αυτοκινητάκια του σχολείου μας. Μία ομάδα φτιάχνει την μακέτα, μια άλλη ομάδα κατασκευάζει τα σήματα και τους φωτεινούς σηματοδότες, μια άλλη ομάδα φτιάχνει τους δρόμους πάνω στην μακέτα.
Σταυρόλεξο
Εργαστήριο: «Οι κατασΚΟ(Κ)ποι τουδρόμου»
*Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.
Διαχωρισμός των σημάτων ανάλογα με τη σημασία τους
Εργαστήριο: Αξιολόγηση
Αξιολόγηση αποτελεσματικότητας του προγράμματος
-Τι μάθαμε;
– Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε;
Ζωγραφίζω την αξιολόγησή μου σε χαρτί