3ος Άξονας
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα: “Τα Δικαιώματα του παιδιού”
Στόχοι των συγκεκριμένων εργαστηρίων να μάθουν τα παιδιά τι χρειάζονται για να ζουν, να γνωρίσουν τι σημαίνει δικαίωμα και ποια είναι τα δικαιώματα ενός παιδιού συνδέοντας τα με τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες. Βασικές προϋποθέσεις είναι η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία τόσο μεταξύ των παιδιών όσο και μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών.
Τα παιδιά γράφουν με το δικό τους τρόπο τα δικαιώματα που έχει ένα παιδί
Ομαδική εργασία με τις παλάμες των παιδιών
Παιχνίδι με τις κάρτες των δικαιωμάτων των παιδιών. Τα παιδιά προσπαθούν όσο παίζει η μουσική να δώσουν την κάρτα στο διπλανό τους με ένα μανταλάκι. Όταν σταματήσει η μουσική, όποιος κρατάει την κάρτα την περιγράφει. Παιχνίδι που συνδυάζει λεπτή κινητικότητα, συγκέντρωση, συντονισμό και διασκέδαση.
Κολάζ: Τα παιδιά σχεδιάζουν τον εαυτό τους και διεκδικούν τα δικαιώματα τους σε όλο τον κόσμο, τα οποία γράφουν μέσα σε ένα μπαλόνι, με τον δικό τους τρόπο.
Τα παιδιά μέσα από ένα μουσικό παιχνίδι, συνθέτουν την λέξη οικογένεια ,ένα από τα πιο βασικά δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά όσο ακούγεται η μουσική χορεύουν γύρω από τα κομμάτια του παζλ, χωρίς να βλέπουν τα γράμματα. Όταν σταματήσει η μουσική, πρέπει να κάτσουν πάνω σε ένα κομμάτι και το παιδί, που δεν πρόλαβε βγάζει ένα κομμάτι και ανακαλύπτει ένα γράμμα της λέξης. Στο τέλος κάνουν τη σύνθεση της λέξης. Απαιτεί συντονισμό, συγκέντρωση, ταχύτητα και δεξιότητες ανάγνωσης.
Κολάζ με το δικαίωμα της ελευθερίας
Τα παιδιά δημιουργούν μια ξέγνοιαστη ανοιξιάτικη μέρα όπου χαίρονται την ελευθερία τους, χρησιμοποιώντας τέμπερες και δαχτυλομπογιές εξασκώντας παράλληλα τη λεπτή τους κινητικότητα.
Το δικαίωμα της ελευθερίας λόγου
Τα παιδιά κατασκευάζουν μία κούκλα μάπετ. Τα παιδιά τη ζωντανεύουν, μιλούν, λένε την άποψή τους και εξασκούν τον προφορικό τους λόγο.
τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη γνώση, την εκπαίδευση, το σχολείο. Ζωγραφίζουν το σχολείο που ονειρεύονται!
Δικαιώματα και παραβιάσεις. Τα παιδιά ομαδοποιούν τα δικαιώματα τους και τα διαχωρίζουν!
Το παζλ των δικαιωμάτων. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την καρδιά με τα δικαιώματα, την κόβουν σε κομμάτια και επειτα τη συναρμολογούν.
Δικαίωμα στη στέγη, δικαίωμα να έχουν ένα ασφαλές μέρος ξεκούρασης, ζεστασιάς και θαλπωρής.
Τέλος παίξαμε το επιδαπέδιο φιδάκι των δικαιωμάτων! Διασκεδάσαμε και εξασκηθήκαμε στην αρίθμηση από το 1-6.