4ος αξονας STEM και η Γη…γυρίζει

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ-Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: «Η Γη γυρίζει»

Βασικοί στόχοι:

· καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.

· ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.

 

Τα παιδια αποτυπώνουν τις προυπάρχουσες γνώσεις τους, ζωγραφίζοντας το ηλιακό συστημα όπως το αντιλαμάβανονται.

0 02 05 0780f73ac1c1ef368aac001831343d75c501da3d5380e6b42bcc3ed725ce4604 a4177b198ceac88a

 

Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση, τα βιβλία αλλά και τα σχετικά βίντεο από το διαδίκτυο μαθαίνουν για το ηλιακό μας συστημα, τους πλανήτες που ανήκουν σε αυτό, τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο και τα χαρακτηριστικά του καθενός.

Αναγνωρίζουν τους πλανήτες και τους βάζουν στη σωστή σειρά χρησιμοποιώντας τα αριθμητικά 1ος, 2ος….

Αρχικά παιζουμε και γινόμαστε αστρονάυτες που πρέπει να επισκεφτούμε τους πλανήτες με τη σειρά και να αναγνωρίσουμε ένα χαρακτηριστικό τους, πχ το χρώμα τους!

0 02 05 13a5a710a7014491f2f695dd3b3e2ffa604a3ddc44c6c9babdcbafc7de4df21b f1ed188a1ad8c0b1

Έπειτα κόβουν κύκλους σε διαφορα μεγέθη και χρώματα και τους ταυτίζουν με τους πλανήτες βάζοντας τους στη σωστή θέση.

0 02 05 f53f28af077a5ded58d86861f542111cf94dceb2ec114231383a082c15ef568f 948af4d41c84d22c

 

0 02 05 df1f807a59ac3c5f711c0babf22c4d960abd8a788ed2ae702c64dde4e26dcb70 bd997677f0ecc156 0 02 05 5b8150f3aecb9fa13cab7922db00b247aaba2050a1d598ece531b0ee032f21bd 3d6f78829e61ff49

0 02 05 a680b88f21b602535913543fe36d4da4eed6865da3b8d3b95620a5127ee414ce e96e6fa2c185f8e

 

Συνθέτουν τα κομμάτια για να σχηματίσουν έναν πυραυλο και μετρώντας αντίστροφα ξεκινούν την εκτοξευσή του

0 02 05 69a54c5218b1d5e3c48a6b341f452f18961ccc9572da66504e9759244cf130e8 43dc1576a4af6758 0 02 05 d044f93ef8e47afda8120975d6d269e83f0daac3ddeb261002f4517be4f95aa1 a511812348d9ba3a 0 02 05 b5e747b44330f33f79c27a11d43395b3e3bfe43f9fdb48fbcb2e8533bc2eab89 4b925b31f94f87d1

 

Επιδαπέδιο παιχνίδι αντίστροφης μέτρησης

0 02 05 84c97a25ef6b469cdbb84fbe0ca1040d4877d4082ba12c33e86384491b6afcd4 1e483b9e6ba3e61d 0 02 05 923a9754029e02133fe28614bc62093f494a02d6a447ea80516f52a640902005 5c8efb5b5b037651

Το Bee-bot ερχεται στο σχολέιο μας και πρέπει να κάνει τη σωστή διαδρομή  και να φτάσει στο σωστό πλανήτη. Κατασκευάζουμε μαζί με τα παιδιά την πίστα  με το ηλιακό σύστημα, πάνω στο οποίο θα περπατήσει το ρομποτάκι. Τα παιδιά ερχονται σε επαφή με τον προγραμματισμό και τον προσανατολισμό κατευθύνοντας το ρομποτάκι στη σωστή διαδρομή δινοντας τις κατάλληλες καθε φορά εντολές.

0 02 05 ff325740692e3b23543b34762168a7bba50a850a3379fc43ab3e46331eeadadb 70a0fe697da2262d

 

0 02 05 2cc2a5c91bfdc3ee322ed6dc39c15a2cf17dd84d700d80bf72c960715dbc5da8 606ecb26af14688b

Το Bee-bot πρέπει να αποφύγει τους αστεροειδεις βρίσκοντας τη σωστη διαδρομή για να φτάσει στη Γη.

 

0 02 05 495e4c35b7ad85efdebd9dacd3fa937078ad0c53e7856352de8478b75f000c25 f3d3b1e64a866d7f

Τέλος δίνουμε στα παιδια την ευκαιρία να αποτυπώσουν ελεύθερα σε χαρτί τις γνώσεις που κατακτήσανε, ζωγραφίζοντας εκ νέου το ηλιακό μας συστημα.

0 02 05 ad6c6c8e455c3f63a5d5cc5ecafedf136ad6d79ed619f0489f141c408550fff9 220501e0cdfc6979