4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ-Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: «Η Γη γυρίζει»
Βασικοί στόχοι:
· καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
· ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
Τα παιδια αποτυπώνουν τις προυπάρχουσες γνώσεις τους, ζωγραφίζοντας το ηλιακό συστημα όπως το αντιλαμάβανονται.
Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση, τα βιβλία αλλά και τα σχετικά βίντεο από το διαδίκτυο μαθαίνουν για το ηλιακό μας συστημα, τους πλανήτες που ανήκουν σε αυτό, τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο και τα χαρακτηριστικά του καθενός.
Αναγνωρίζουν τους πλανήτες και τους βάζουν στη σωστή σειρά χρησιμοποιώντας τα αριθμητικά 1ος, 2ος….
Αρχικά παιζουμε και γινόμαστε αστρονάυτες που πρέπει να επισκεφτούμε τους πλανήτες με τη σειρά και να αναγνωρίσουμε ένα χαρακτηριστικό τους, πχ το χρώμα τους!
Έπειτα κόβουν κύκλους σε διαφορα μεγέθη και χρώματα και τους ταυτίζουν με τους πλανήτες βάζοντας τους στη σωστή θέση.
Συνθέτουν τα κομμάτια για να σχηματίσουν έναν πυραυλο και μετρώντας αντίστροφα ξεκινούν την εκτοξευσή του
Επιδαπέδιο παιχνίδι αντίστροφης μέτρησης
Το Bee-bot ερχεται στο σχολέιο μας και πρέπει να κάνει τη σωστή διαδρομή και να φτάσει στο σωστό πλανήτη. Κατασκευάζουμε μαζί με τα παιδιά την πίστα με το ηλιακό σύστημα, πάνω στο οποίο θα περπατήσει το ρομποτάκι. Τα παιδιά ερχονται σε επαφή με τον προγραμματισμό και τον προσανατολισμό κατευθύνοντας το ρομποτάκι στη σωστή διαδρομή δινοντας τις κατάλληλες καθε φορά εντολές.
Το Bee-bot πρέπει να αποφύγει τους αστεροειδεις βρίσκοντας τη σωστη διαδρομή για να φτάσει στη Γη.
Τέλος δίνουμε στα παιδια την ευκαιρία να αποτυπώσουν ελεύθερα σε χαρτί τις γνώσεις που κατακτήσανε, ζωγραφίζοντας εκ νέου το ηλιακό μας συστημα.