1940 “ΟΧΙ”
Τα παιδιά παρακολουθούν το παραμύθι “ο Γίγαντας και ο νάνος” και έπειτα το παίζουμε κουκλοθέατρο! Η συζήτηση για τον πόλεμο αρχίζει! Είναι άραγε ο πόλεμος η λύση; Γιατί; Τι προκαλεί ο πόλεμος; πως λύνουμε τις διαφορές μας; Τα παιδιά προβληματίζονται και αναπτύσσουν τις σκέψεις τους και τον λόγο τους μέσα από τη συζήτηση. Επίσης, γνωρίζουν τα γεγονότα του 1940 μέσα από βίντεο, τραγούδια, ποιήματα και εικόνες εκείνης της εποχής.
Κατασκευή του 1940με κολλάζ και τυπώματα
Αρχικά κάνουν μικρές μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί και τις κολλούν πάνω στους αριθμούς. Μία δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας και οριοθέτησης στο χώρο.
Έπειτα με σφουγγάρι κάνουν τυπώματα φύλλων δάφνης και φτιαχνουν ένα στεφάνι.
Κατασκευή ελληνικής σημαίας, σύνθεση παζλ.
Τα παιδιά χρωματίζουν τη σημαία με τα σωστά χρώματα. Έπειτα τοποθετούν τα κύματα στη σωστή θέση και με τη σωστή σειρά και στο τέλος κόβουν και τοποθετούν τον ήλιο.
Το λάβαρο του ΟΧΙ
Τα παιδιά συνθέτουν τη λέξη ΟΧΙ με γραμμές από πλαστελίνη και τα κολλούν πάνω στο λάβαρο, το οποίο έχουν κόψει. Μία δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας και του γραπτού λόγου.
Το 1940 μέσα από τα μάτια των παιδιών
Τα παιδιά αποτυπώνουν εικόνες από το το 1940 στις ζωγραφιές τους.
Σύνθεση λέξεων
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η καθεμιά συνθέτει μία λέξη σχετική με την επέτειο του 1940, βρίσκοντας και βάζοντας στη σωστή σειρά τα γράμματα.
Ο Άγιος Δημήτριος και η ιστορία του.
Τα παιδιά μαθαίνουν ποιήματα για την ειρήνη και τα απαγγέλουν μέσα στην τάξη την ημέρα της γιορτής.