Συμμετοχή του 2ου Νηπιαγωγείου Γουμένισσας στο πρόγραμμα “Αστέρι της ευχής” 2022-2023
Το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει ευχές παιδιών 3 – 18 ετών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες. Το Αστέρι της Ευχής, εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται σε όλα τα σχολεία με την άδεια του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Φ.2.1/ΜΓ/64830/102883/Δ7 & Φ.14/98076/ΦΔ/100120/Δ1 ) κλείνει φέτος τα 24 του χρόνια και έχει δώσει δύναμη σε εκατοντάδες παιδιά με σοβαρές ασθένειες. 24 ολόκληρα χρόνια, μαθητές από όλα τα σχολεία της χώρας προσφέρουν για την ίαση παιδικών ψυχών.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής και με κεντρικό μήνυμα «Είσαι το αστέρι μου», οι μαθητές μας απέκτησαν τα δικά τους χάρτινα αστέρια και βραχιολάκια συνεισφέροντας στην εκπλήρωση ευχών. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς των μαθητών μας για την κοινωνική τους ευαισθησία καθώς πραγματοποιήθηκε η αγορά ενός μεγάλου αριθμού αστεριών. Πριν λίγες μέρες λάβαμε ένα ευχαριστήριο μήνυμα και το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχών.
Συγκέντρωση ειδών διατροφής για “Το Χαμόγελο του Παιδιού”
Ο Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, ενόψει των επικείμενων εορτών των Χριστουγέννων, επιθυμεί να συγκεντρώσει τρόφιμα προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν.
Η σχολική μας μονάδα συμμετείχε και τη φετινή χρόνια στη δράση αυτή η οποία αναδεικνύει την κοινωνική ευαισθησία και την έννοια της προσφοράς στον συνάνθρωπο, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες αισιοδοξίας στο σχολικό περιβάλλον. Οι μαθητές με μεγάλη χαρά και σε Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα τοποθέτησαν τα τρόφιμα στις κούτες, φορώντας γιορτινά σκουφάκια, και ένοιωσαν μεγάλη ικανοποίηση καθώς υλοποίησαν μια πράξη ευγένειας. Ευχαριστούμε θερμά όσους στήριξαν την προσπάθεια συγκέντρωσης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για την ενίσχυση του έργου του Χαμόγελου του Παιδιού διδάσκοντας με τον καλύτερο τρόπο στα παιδιά την έννοια της αλληλεγγύης. Επιπλέον ευχαριστούμε πολύ τον κ. Δημήτρη Λαΐνα, πατέρα μαθητή του σχολείου μας, για την πολύτιμη βοήθεια του άλλη μια φορά καθώς ανέλαβε τη μεταφορά και παράδοση των πακέτων στα ΚΤΕΛ.
11 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού
Επίσκεψη καθηγητή εικαστικών στο νηπιαγωγείο στα πλαίσια δράσης για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Στα πλαίσια του Σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου ημέρα ατόμων με αναπηρία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022 στο χώρο του νηπιαγωγείου δράση με καλεσμένο των καθηγητή εικαστικών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γουμένισσας κ. Παναγιώτη Αμπεριάδη .Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να αντιληφθούν βιωματικά, να μπουν στη θέση ατόμων με κάποια αναπηρία και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Στη δράση συμμετείχαν επιπλέον και οι μαθητές της Β τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου μαζί με την κ. Ελένη Μητρετόδη καθώς έχουν αναπτυχθεί δεσμοί φιλίας μεταξύ των μαθητών του Νηπιαγωγείου και των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου.
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑΜΕΑ). Η ημέρα αυτή θεσπίστηκε το 1992 και γιορτάζεται παγκοσμίως, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση και προώθηση της κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και την κοινωνική κινητοποίηση για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής.
Αφού υποδεχθήκαμε με χαρά τον κ. Παναγιώτη, τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, και την κ. Ελένη φορώντας τα σκουφάκια μας σε Χριστουγεννιάτικη διάθεση, τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα. Στη συνέχεια οδηγηθήκαμε στην τάξη και εκεί ξεκινήσαμε τα βιωματικά παιχνίδια. Ο κ Παναγιώτης είχε ετοιμάσει για μας σε λευκό χαρτόνι έναν Ρούντολφ και έναν Άγιο Βασίλη και μας εξήγησε πως θα παίξουμε. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες την ομάδα του Άη Βασίλη και την ομάδα του Ρούντολφ. Αρχικά τα παιδιά κλείνοντας τα μάτια με το σκουφάκι τους μπήκαν στη θέση ατόμων που δεν έχουν την όραση τους καθώς έπρεπε να ντύσουν τον Άη Βασίλη με τον σκούφο και την ζώνη του και τον Ρούντολφ με τη μύτη του. Στη συνέχεια προκειμένου να κατανοήσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άτομα που δεν έχουν χέρια προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τον Άη Βασίλη και τον Ρούντολφ με το μαρκαδόρο κρατώντας τον με το στόμα και όχι με τα χέρια μας. Ο κ Παναγιώτης δημιούργησε μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα για τα παιδιά, εμψυχώνοντας τα συνεχώς και συμμετέχοντας και ο ίδιος στο παιχνίδι.
Αφού ολοκληρώθηκαν τα παιχνίδια, η κάθε ομάδα ζωγράφισε συνεργατικά τον Ρούντολφ και τον Άη Βασίλη και παρουσίασε το έργο της. Τα παιδιά χάρισαν στον κ Παναγιώτη και την κ Ελένη μια Χριστουγεννιάτικη κάρτα με πολλές ευχές την οποία είχαν ετοιμάσει για αυτούς. Τέλος, στα πλαίσια της Χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας τα παιδιά άκουσαν και τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και χόρεψαν στους ρυθμούς του Ρούντολφ και του Άη Βασίλη, ολοκληρώνοντας τη δράση.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παναγιώτη για την ανταπόκριση του στην πρόσκληση μας, για το χρόνο που μας διέθεσε, τη θετική του διάθεση και την υλοποίηση της δράσης αυτής στο νηπιαγωγείο μας.
Φθινόπωρο
Φθινοπωρινά τοπία
Ο φυλλοβόλος με υλικά της φύσης
Τα δέντρα του Φθινοπώρου
Φθινοπωρινά δέντρα με τυπώματα, τέμπερες και εφημερίδες
Κολάζ “φθινοπωρινά φρούτα”
Χειροτεχνία με όσπρια
Κολάζ “ομπρέλες”
Ομαδική εργασία “Το γράμμα Φ,φ”
Ομαδική εργασία “Οι μίξεις των χρωμάτων”
Συμμετοχή σε εργαστήριο εικαστικών
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας,, την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε εργαστήριο εικαστικών στο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γουμένισσας μαζί με τους μαθητές της Β΄ τάξης . Το εργαστήριο οργανώθηκε μεταξύ των εκπαιδευτικών του 2ου Νηπιαγωγείου Γουμένισσας,, της εκπαιδευτικού του Ολοήμερου Τμήματος του Δημοτικού Σχολείου κ. Ελένης Μητρετόδη και του καθηγητή Εικαστικών κ. Παναγιώτη Αμπεριάδη. Ξεκινήσαμε με χαρά για το Δημοτικό Σχολείο και μόλις φτάσαμε μας υποδέχθηκε θερμά η κ. Ελένη, μας ξενάγησε στους χώρους του Σχολείου και μας οδήγησε στην αίθουσα. Εκεί μας περίμεναν οι μαθητές της Β τάξης και ο κ. Παναγιώτης. Αφού γνωριστήκαμε, καθίσαμε στις θέσεις μας και περιμέναμε οδηγίες για το τι θα κάνουμε. Η κ. Ελένη δημιούργησε ένα ευχάριστο και ζεστό κλίμα παροτρύνοντας τα παιδιά να χορέψουν όλα μαζί το τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της γης» συμμετέχοντας και η ίδια με σκοπό να νοιώσουν μια μεγάλη ομάδα. Στη συνέχεια ο κ. Παναγιώτης μας παρουσίασε τα υλικά και μας έδωσε οδηγίες για το πως θα δουλέψουμε. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και χρησιμοποιώντας τέμπερες, σφουγγάρια και στένσιλ συνεργάστηκαν και κάθε ομάδα έφτιαξε το δικό της έργο με μεγάλο ενθουσιασμό ενώ παράλληλα ο κ. Παναγιώτης καθοδηγούσε και εμψύχωνε τις ομάδες . Στη δεύτερη φάση του εργαστηρίου τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες συνεργατικά και έχοντας ως κεντρικό μήνυμα «Ένας ο ήλιος και μια η γη μας για όλα τα παιδιά του κόσμου». Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ελένη και τον κ. Παναγιώτη για τη φιλοξενία, τη θετική διάθεση, τις ωραίες ιδέες και τη δυνατότητα που μας έδωσαν να συμμετέχουμε στο εργαστήριο αυτό αποκομίζοντας νέες εμπειρίες
Παρακάτω ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τη συμμετοχή των παιδιών στο εργαστήριο εικαστικών






























































































