Το πολύτιμο νεράκι

4ος θεματικός κύκλος -Δεξιότητες-Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

STEM  Εκπαιδευτική Ρομποτική

1ο εργαστήριο

Διαβάζουμε το παραμύθι  <<Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα >>  της Σοφίας  Μαντούβαλου .

συνν

Δημιουργούμε ιστόγραμμα με τα παιδιά ,τι γνωρίζουμε για το νερό ,τι θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερο για αυτό.

 

2ο εργαστήριο

Μαθαίνουμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου  <<Από που είσαι ποταμάκι>>

 

Κατανοούμε τον κύκλο του νερού.

Μαθαίνουμε τις λέξεις -Συγκέντρωση -Εξάτμιση-Συμπύκνωση -Βροχόπτωση

20

3ο εργαστήριο

Ακρόαση του παραμυθιού <<Το ταξίδι του νερού.>>

Στο ταξίδι του νερού τα παιδιά γνωρίζουν τον κύκλο του νερού. Το νερό, πηγή, ρυάκι, χείμαρρος, λίμνη, ποτάμι, θάλασσα, σύννεφο, βροχή, χιόνι κ.λ.π. Μαθαίνουν το πόσο πολύτιμο είναι για τον άνθρωπο και τον πλανήτη και νιώθουν την ανάγκη της προστασίας του. Στο κόσμο που τους φανερώνεται θα θελήσουν να ζήσουν τα παιδιά. Αυτό τον κόσμο θα προσπαθήσουν να φτιάξουν. Το Ταξίδι του νερού ανήκει στη σειρά Ηχοεικόνες. Εικόνες και ήχος χαρίζουν στο παιδί τη γοητεία του φανταστικού, την ποίηση του παραμυθιού, το βοηθάνε να φτάσει, μέσα από το παιχνίδι της έκπληξης και της μαγείας, στην πληροφόρηση και τη γνώση.

4ο εργαστήριο

Οι μορφές του νερού στην φύση

Υγρό -Στερεό-Αέριο

 

.jpg

Παραμύθι <<Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει>>

a

 

5ο εργαστήριο

Πειράματα με το νερό

Τι επιπλέει στο νερό και τι βυθίζεται

Τι διαλύεται στο νερό.

Κάνουμε δοκιμές -καταγράφουμε και επαναλαμβάνουμε  για να δούμε αν ισχύει αυτό που καταγράψαμε.

1 1 2 1 4 2 5 6 2 7 9 10 11 14 15 16 17 2 3 2

 

6ο εργαστήριο

-Κατασκευή φράγματος

αρχη .jpg 2 3 1 ψαρ

Το χιόνι έλιωσε στην κορυφή του βουνού και σχηματίστηκε ένα μεγάλο και ορμητικό ποτάμι .Αποστολή των παιδιών ΄είναι να κάνουμε ένα μεγάλο φράγμα να περιορίσουμε το νερό για να μην πλημμυρίσουν τα χωριά και οι πόλεις ,αλλά και να χρησιμοποιήσουμε  το νερό με σωλήνες  για να ποτίσουμε τα χωράφια.

Στο τέλος βλέποντας τα παιδιά την μεγάλη λίμνη που δημιουργήθηκε ,έβαλαν και ψάρια ,δημιουργώντας αυτόματα έναν υδροβιότοπο όπως γίνεται και στην φύση.

-Κατασκευή βάρκας με απλά ,ανακυκλώσιμα υλικά ,που της δίνουμε κίνηση

18 19

 

7ο εργαστήριο

Τι μάθαμε για το νερό

Ποια  δραστηριότητα τους άρεσε περισσότερο

Το νερό είναι ΖΩΗ  και πρέπει να το προσέχουμε για να έχουμε μέλλον πάνω στον πλανήτη μας.