ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ- ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-24

Δράσεις με την ομάδα eTwinning

Πρώτη δράση ήταν η συμμετοχή μας τον Οκτώβριο, στην codeweek με την  δημιουργία μίας ιστορίας για μια τοποθεσία της πόλης μας που πάσχει χρόνια περιβαλλοντικά.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Συνεργατική δημιουργία του λογότυπού μας “Οι Storytellers της Οικοσυμμαχίας”. έχοντας σαν έμπνευση τα βιβλία. Εμείς στολίσαμε το γράμμα “r” με εικόνες από το παραμύθι: ” Ο Τζακ και η φασολιά”

2ο ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ γράμμα για το λογότυπο 768x480 1

  • Διαβάζουμε το παραμύθι «ΘΕΛΩ», και «Το κουμπί» που είναι χωρίς λόγια, με σκοπό τα παιδιά να εκφραστούν από μόνα τους.
  • Με παιχνίδι εντολών, που τους δίνει ένα κουμπί, ψάχνουν να βρουν τον θησαυρό που είναι η λέξη «βιβλίο» και αυτό θα αποτελέσει το ξεκίνημα του σχεδίου δράσης της Φιλαναγνωσίας.

2ο ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ βρισκω τα χρώματα

 

 

 

 

 

 

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Το κουμπί γίνεται μασκώτ, όλου του σχεδίου δράσης και δίνει αποστολές:
  • Δημιουργία Χριστουγεννιάτικης συνεργατικής ιστορίας με την μέθοδο του storytelling των  4 καρτών (τον ήρωα, το μέρος που μένει,  ένα στοιχείο χριστουγεννιάτικο, ένα εμπόδιο/απρόοπτο και  μια πέμπτη κοινή κάρτα, αυτή με το κουμπί που έχει μαγικές ιδιότητες. Η κάθε ομάδα επιλέγει μία κάρτα, βάζει το στοιχείο και συνεχίζει την ιστορία.

Χριστουγεννιάτικες συνεργατικές ιστορίες

10    

 

  • Στείλαμε χριστουγεννιάτικη κάρτα με ανακυκλωμένα υλικά στο Παράρτημα Βιβλιοθήκης Τριφυλίας, 

2o ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ

 

  • Συμμετοχή στην δράση της Elniplex: «ΧΑΡΙΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ ΦΩΣ» Χαρίζουμε βιβλία στην βιβλιοθήκη της πλησίον εκκλησίας, στον παιδικό σταθμό της πόλης και στα πλαίσια εκδήλωσης με τοπικούς φορείς, αφηγούμαστε ιστορία και χαρίζουμε μικρά παραμύθια, από την βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας.

ΧΠ ΞΩΤΙΚΟΝΗΣΙ 1 2023 12 222 2ο ΝΓ Ερέτριας Αφίσα Εκδήλωσης

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Οι ήρωες από τις ιστορίες των 12 συγγραφέων της παραπάνω δράσης συναντιόνται στο ραφείο των λέξεων. Το κάθε σχολείο διαλέγει ένα παραμύθι και βάζει τον ήρωα του, να ψιθυρίζει  σε ένα μαγικό κουμπί-καρφίτσα μία λέξη που θα κάνει τον κόσμο καλύτερο και πιο φωτεινό. Η λέξη πρέπει να σχετίζεται με το βιβλίο, από το οποίο προέρχεται ο ήρωας. Διαλέξαμε το παραμύθι “Τα παπούτσια των άλλων” της Άλκηστις Χαλικιά με ηρωίδα την Ματού ” και η μαγική μας λέξη ήταν η κατανόηση.  Το κάθε σχολείο εικονογραφεί την ιστορία του και την  ανεβάζει στο συνεργατικό βιβλίο. Οι ήρωες συναντιούνται στο ραφείο των λέξεων
  • Φιλοτεχνούμε μία λέξη ανατρεπτική που συμβάλει στην αλλαγή του κόσμου, ζωγραφίζουμε και το γράμμα της και φτιάχνουμε το αλφαβητάρι ενός κόσμου φωτεινού. Εμείς φτιάξαμε με το γράμμα “Φ” την λέξη Φιλία.

Αλφαβητάρι

  • Το κάθε σχολείο κάνει μία περίεργη και ανατρεπτική ερώτηση στους 12συγγραφείς και εκείνοι καλούνται ένας -ένας να τους απαντήσει και αντίστροφα.

Ανάποδη συνέντευξη

  • Καλούμε την συγγραφέα του βιβλίου “Τα παπούτσια των άλλων” κα  Χαλικιά σε τηλεσυνάντηση και απαντά στις ερωτήσεις και απορίες των μικρών μαθητών, που είχαν διαβάσει 3 βιβλία της,«το ταρακουνημένο σχολείο, Το κουτί του Σιλάν».

2οΝΓ Ερέτριας Τηλεσυνάντηση με την συγγραφέα 2οΝΓ Ερέτριας Ερώτησεις και απαντήσεις2ο ΝΓ Ερέτριας. Διαβάζω παίζω με τα παραμύθια χπ 

  • Παίζουν παιχνίδι  ταξινόμησης με τα συγκεκριμένα παραμύθια και εμπνέονται  καλλιτεχνικά

1 2024 05 292 1 2024 05 293

  • Συμμετοχή στο Safeinternet4kids με δημιουργία συνεργατικής ιστορίας, όπου και διακριθήκαμε στην πρώτη θέση!!

Άρθρο για safeinternet 4kids

   ΜΑΡΤΙΟΣ 

  • Γνωριμία με τα λαϊκά παραμύθια. Μετά από πρόσκληση, έρχεται η γιαγιά Αμφιτρίτη να μας διηγηθεί το λαϊκό παραμύθι: “Το αλάτι”, το οποίο και ηχογραφούμε.

άφηγηση παραμυθιου από γιαγιά

  • Όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας κάνουν το ίδιο και φτιάχνεται με αυτόν τον τρόπο΄ ένα αποθετήριο λαϊκών παραμυθιών από το οποίο ακούμε διάφορα λαϊκά παραμύθια.

Ηχογραφημένα λαϊκά παραμύθια

  • Τα σχολεία δημιουργούν μια αλυσίδα, επιλέγουν ένα συγκεκριμένο στοιχείο ή πρόσωπο από το παραμύθι τους και προκαλούν μέσω ενός αινίγματος, το επόμενο σχολείο να δημιουργήσει ένα λίμερικ. Εμάς μας προκάλεσε το Νηπιαγωγείο Πηλίου να βρούμε το αίνιγμα με το πρόβατο. Φτιάξαμε ένα μικρό, αστείο λίμερικ, το σκιτσάραμε και προκαλέσαμε το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας να λύσει αίνιγμα που φτιάξαμε.

2ο ΝΓ Ερέτριας Λίμερικ Λίμερικ για 6ο

  • Σε ζευγάρια τα σχολεία δημιουργούν κλιμακωτό παραμύθι με την συνεργασία της αφηγήτριας- παραμυθούς Σάσας Βούλγαρη, η οποία  στο τέλος παρουσιάζεται διαδυκτιακά και το αφηγείται σε όλη την οικοσυμμαχία.

Κλιμακωτό λαϊκό παραμύθι

  • Δημιουργήθηκε συνεργατικό γλωσσάρι με παλιές λέξεις που βρίσκουμε στα λαϊκά παραμύθια. εμείς φτιάξαμε το γράμμα Γ και φιλοτεχνήσαμε τις λέξεις βελέντζα, χράμι, γκλίτσα, ταγάρι

Γλωσσάρι

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Ερχόμαστε σε επαφή με την έννοια των κλασικών παραμυθιών
  • Τα σχολεία ζητούν από τους γονείς να γράψουν σε ένα χαρτάκι το αγαπημένο τους κλασικό παραμύθι, δημιουργώντας με αυτόν το τρόπο, ένα αποθετήριο κλασσικών παραμυθιών.
  • Ακολουθεί προβληματισμός των μαθητών προκειμένου να εντοπίσουν ποιο ζώο εμφανίζεται πιο συχνά στα κλασικά παραμύθια και νικητής είναι ο λύκος,

Τα αγαπημένα κλασσικά παραμύθια των γονιών 1

  • Οι μαθητές διαβάζουν κλασικά παραμύθια με λύκους και στην συνέχεια σε ζευγάρια σχολείων, αναγνωρίζουν τα συναισθήματα του λύκου και προσπαθούν να φανταστούν την αιτία ύπαρξης των συγκεκριμένων συναισθημάτων. Με το 6ο Χαλκίδας ασχοληθήκαμε με τον χαρούμενο και τον στεναχωρημένο λύκο.

2ο ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΛΥΠΗΜΕΝΟΣ ΛΥΚΟΣ

  • Αφηγείται το κάθε σχολείο στα υπόλοιπα μέλη, παραμύθια μ’ έναν λύκο διαφορετικό, πιο σύγχρονο. Το νηπιαγωγείο μας αφηγείται  το παραμύθι: «Ο λύκος ξαναγύρισε» με τις φωνές και τον ιδιαίτερο τρόπο των παιδιών.  Το φτιάχνουμε και μικρό  βιβλιαράκι Φρενέ με εικονογράφηση από τα παιδιά και το παίρνουν σπίτι. Ο λύκος ξαναγύρισε  

Αποθετήριο ιστοριών με αφήγηση από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας

  • Από το αποθετήριο των κλασικών παραμυθιών που δημιουργήθηκε από τα παραμύθια που διάβαζαν οι γονείς των παιδιών, προκαλούμαστε από άλλο σχολείο της ομάδας να βάλουμε τον λύκο σε άλλα κλασικά παραμύθια και να του δώσουμε, έναν διαφορετικό, ανατρεπτικό ρόλο, φτιάχνοντας μία σύντομη ιστορία με εικόνες ζωγραφισμένες από ομάδες παιδιών και την τυπώνουμε επίσης σε βιβλίο Φρενέ.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 1394

Εμείς βάλαμε τον λύκο στο παραμύθι του παπουτσωμένου γάτου. Διαβάστε ή ακούστε το: οι παπουτσωμένοι φίλοι

 

  • Χρησιμοποιώντας 3 ζάρια που έχουν φτιαχτεί από τρεις ομάδες των  Storytellers: ένα με τα συναισθήματα των λύκων,  ένα με διάφορα μέρη που θα μπορούσε να μένει και  ένα με αντικείμενα, φτιάχνουμε σε ηχητικό μια αυθόρμητη συνεργατική ιστορία με το λύκο, ανάλογα με τις εικόνες που έτυχαν στην ομάδα μας στο ζάρι.

440091005 979400727127044 4628245395947520785 n 440173374 405846412253796 3550875558115313997 n

Παρουσίαση των τριών συνεργατικών ιστοριών

 

Δράσεις της σχολικής μονάδας καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους

  • Φτιάχνουν κάθε μήνα την ιστορία του με λέξεις που αρχίζουν από την ακροστιχίδα του μήνα, την δραματοποιούν και στο τέλος την εικονογραφούν ώστε να στολίσει την δανειστική βιβλιοθήκη. Στο τέλος όλες μπαίνουν σε 2 ψηφιακά  βιβλία και αναρτώνται στον ιστότοπο.

 

 

  • Στα γενέθλια τους προσφέρουν σαν δώρο στην δανειστική βιβλιοθήκη, ένα καινούργιο βιβλίο, με αποτέλεσμα να εμπλουτιστεί η δανειστική μας με 15 καινούργια βιβλία.

 

  • Κάθε Παρασκευή γίνεται η δανειστική βιβλιοθήκη με ελεύθερη επιλογή από το κάθε παιδί και καταγραφή στην καρτέλα του βιβλίου.
  • Αφήγηση παραμυθιών από παραμυθούδες

1 2023 12 021 χπ

  • Τακτικό διάβασμα ιστοριών που φέρνουν από το σπίτι τους.

 

  • Δημιουργία padlet με φωτογραφίες από το σπίτι τους την ώρα που διαβάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο.

Διαβάζω το αγαπημένο μου παραμύθι

διαβάζω στο σπίτι 2 διαβάζω στο σπίτι1

  • Συμμετοχή στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης  που οργανώνεται από τις εκδόσεις Μεταίχμιο και περιλαμβάνει την ανάγνωση τριών παραμυθιών των εκδόσεων, που είχαν σχέση με το σχολείο και την φοίτηση των παιδιών σε αυτό. Στο τέλος οι μαθητές  κάνουν εργασίες σε ένα μικρό βιβλιαράκι που μας έχουν στείλει οι εκδόσεις (ένα για κάθε μαθητή) και στέλνονται πίσω στις εκδόσεις, για να συμμετέχουμε σε κλήρωση.
  • Καλοκαιρινή συνεργατική παρουσίαση με την τεχνική του κόμικ για τις απειλές στην Μεσόγειο θάλασσα.

Γράφω λέξεις για να τις κάνω τραγούδι με το εργαλείο Suno AI

  • Αποτίμηση της δράσης του δανεισμού.

 

  • ποια βιβλία προτιμήσαμε περισσότερο να δανειστούμε,
  • ποια μας άρεσαν περισσότερο,
  • ποια θα θέλαμε να πάρουμε αλλά δεν τα καταφέραμε.
  • ποιος έχει διαβάσει τα περισσότερα
  • ποιος αρκετά
  • ποιος τα λιγότερα
  • ποιος ζωγράφιζε κάτι από το παραμύθι
  • τι μας άρεσε από την δράση
    Και φυσικά στο τέλος πήραμε και τα ανάλογα βραβεία
  • Καλοκαιρινή γιορτή με την διασκευή του ποιήματος -ιστορίας, ο «Πρίγκηπας Λεμόνης»