Πρωτομαγιά με ρίζες στο μέλλον!

Πρωτομαγιά με ρίζες στο μέλλον!

9ebcdcada5210e7f4ea1fb9df8a2556c

Την ώρα που πολλοί ετοιμάζονται να κόψουν λουλούδια για να γιορτάσουν την Πρωτομαγιά, εμείς επιλέγουμε να τα φυτέψουμε. Στην αυλή του σχολείου μας, τα παιδιά γίνονται μικροί κηπουροί και φυτεύουν λουλούδια με αγάπη: ζίνιες, γεράνια, σκυλάκια, πανσέδες και γκαζάνιες βρίσκουν τη θέση τους στο χώμα, για να το γεμίσουν με χρώματα, αρώματα και χαμόγελα.

Κάθε μικρό σποράκι και κάθε ρίζα που φυτεύεται γίνεται μάθημα ζωής – για τη φροντίδα, την υπομονή και τον σεβασμό προς το περιβάλλον. Γιορτάζουμε την άνοιξη όχι με μαδημένα άνθη, αλλά με λουλούδια που μεγαλώνουν μαζί μας, μέρα με τη μέρα, στην αυλή μας.

Untitled 1

Για εμάς, η πιο όμορφη Πρωτομαγιά είναι αυτή που αφήνει πίσω της ρίζες στο χώμα και άνθη στη ζωή!

Για τις μέλισσες, για το περιβάλλον, για το μέλλον μας!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μύρισαν, άγγιξαν, παρατήρησαν λουλούδια και έμαθαν τα ονόματά τους. Στη συνέχεια τα φύτεψαν με αγάπη στον σχολικό κήπο και εμπνεύστηκαν για να ζωγραφίσουν τη φύση όπως την ονειρεύονται.

collage 2025 05 10T013224.039 censored

Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν τα λουλούδια που φύτευσαν!

collage 2025 05 10T010852.391

Η φύση μέσα από τα μάτια μας!

Protomagia zografies

“Πρωτομαγιάτικο Στεφάνι”

eikona Viber 2025 05 01 08 47 41 775

collage 2025 05 09T233732.850

Για την Πρωτομαγιά οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο με τρία διαφορετικά χρώματα λουλουδιών που τα έφτιαξαν τα παιδιά, κατασκεύασαν ένα πολύχρωμο πρωτομαγιάτικο στεφάνι. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να εισαχθούν σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως η έννοια της ακολουθίας και η αποτελεσματικότητα του κώδικα. Δεν απαιτείται η χρήση διαδικτύου για την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας

code protomagia

 stefani
“Προγραμματίζοντας τη Bee bot να βρει λουλούδια!”

beebot loyloydia

Στην ανοιξιάτικη δραστηριότητα προγραμματισμού, οι μαθητές/τριες εργάζονται σε ζευγάρια, αναλαμβάνοντας εναλλάξ τους ρόλους του προγραμματιστή και του ρομπότ. Ο «προγραμματιστής» δίνει σαφείς οδηγίες, ενώ το «ρομπότ» τις εκτελεί, για να εντοπίσει και να συγκεντρώσει όλα τα λουλούδια που είναι σκορπισμένα στο χώρο.

Μέσα από αυτή την παιγνιώδη εμπειρία, τα παιδιά εξασκούν την αλγοριθμική σκέψη και εξοικειώνονται με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως η αποτελεσματικότητα του κώδικα, η αναγνώριση και διόρθωση λαθών, και η σωστή ακολουθία εντολών.

Η μάθηση γίνεται παιχνίδι, χωρίς οθόνες, ενισχύοντας τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη χαρά της ανακάλυψης!

Κατηγορίες: STEM και πειράματα, Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Άνοιξη, Οικολογικά Σχολεία, Σχολικός κήπος. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.